جایزه ویژه یوفا برای دیوید بکهام

جایزه ویژه یوفا برای دیوید بکهام

سایت رسمی فوتبالی - دیوید بکام به سومین انگلیسی تبدیل خواهد شد که جایزه ویژه یوفا را دریافت می کند. 

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس از سوی رییس یوفا، الکساندر سفرین، به عنوان یک نماد واقعی فوتبال از نسل خودش توصیف شد و امسال در موناکو جایزه ای را دریافت خواهد کرد. 

سر بابی رابسون در سال 2002 و سر بابی چارلتون در سال 2008 برندگان انگلیسی قبلی این جایزه بوده اند. سفرین گفت: " جایزه رییس به عنوان یک دستاورد بی نظیر شناخته می شود و برای قدرت حرفه ای گری و کیفیت های شخصی دست نیافتنی اهدا می شود. من دیوید بکهام را به عنوان برنده این جایزه انتخاب کردم چون او سفیری جهانی برای فوتبال است و این بازی و تمام ارزش های آن را در هر گوشه از این دنیا ترویج می دهد. تلاش های انسان دوستانه خستگی ناپذیر او به زندگی بسیاری از کودکان در سرتاسر دنیا کمک کرده و باید از این کار تقدیر شود. بکهام نماد واقعی فوتبال از نسل خودش است. "

بکام در مجموع 762 بازی برای تیم ملی و باشگاه ها انجام داد و در 20 سال حضور خود در فوتبال 130 گل به ثمر رساند. او عضو باشگاه منچستریونایتد بود که در سال 1999 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. بکهام در این باره اظهار داشت: " در طول دوران بازی با تمام وجود بازی کردم و تلاش کردم که ارزش های کار تیمی و بازی جوانمردانه را رعایت کنم. افتخار می کنم که به لیست بی نظیر بازیکنانی که پیش از این، این جایزه را دریافت کرده اند می پیوندم. بسیاری از لحظات فراموش نشدنی دوران حرفه ای بای من در لیگ قهرمانانی اروپا بوده است. یکی از این لحظاتی شب جادویی در بارسلونا در سال 1999 بود که به دراماتیک ترین شکل ممکن بایرن مونیخ را شکست دادیم. کار من در فوتبال به من اجازه داد که در کمک به پیشرفت زندگی بسیاری از کودکان در سرتاسر دنیا به یونیسف کمک کنم. این اتفاق که می توانم چیزی به این جامعه بازگردانم بی اندازه من را خشنود می کند. وقتی مردم به شما باور داشته باشند، شما خودتان را باور می کنید. من به کودکان و خصوصا دخترها که احتیاج به حمایت دارند، کمک می کنم و موسسه های خیریه من به آنها کمک می کنند تا استعدادهای خود را تشخیص دهند. "