غیبت لئو مسی در لیست؛ تقصیر خودش است!

غیبت لئو مسی در لیست؛ تقصیر خودش است!

به گزارش "ورزش سه"، لوکا مودریچ، محمد صلاح و کریستیانو رونالدو 3 نامزد اول مرد سال اروپا هستند که در لیستی که توسط یوفا منتشر شده است جای دارند و حتی نفر چهارم این لیست نیز آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسوی اتلتیکومادرید است.

در سالهای اخیر و هنگام اهدای عنوان بهترین بازیکن اروپا در این مراسم نوپا، معمولا ستاره آرژانتینی شماره 10 بارسلونا حداقل در بین 3 نفر اول جای داشت اما امسال مسی هیچ شانسی برای برنده شدن این عنوان ندارد و همین اتفاق، دستمایه تمسخر هوادارانی شده که درخشش او را تنها معطوف به تیم های سطح پایین لالیگا می دانند.

در مورد کریستیانو رونالدو، با توجه به کسب عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان در سالهای اخیر و تاثیرگذاری در بازی های مهم خصوصا برگردان فراموش نشدنی در تورین مقابل بوفون که حتی حیرت هواداران یوونتوس را نیز بر انگیخت، تردیدی وجود ندارد و نام او بی شک باید در بین 3 نامزد ابتدایی قرار می گرفت.

اما موضوع مهم، حضور لوکا مودریچ و محمد صلاح در بین 3 نامزد ابتدایی است. ستاره مصری لیورپول در فصلی که گذشت نمایشی فراتر از تصور داشته و موفق شد در کنار کریستیانو رونالدو و رابین فن پرسی، عنوان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر با به ثمر رساندن 31 گل را از آن خود کند.

علیرغم عدم وجود تردید در درخشش ستاره مصری، در نهایت محمد صلاح کورس کفش طلا را به لیونل مسی واگذار کرد و ستاره آرژانتینی فاتح این عنوان شد. همچنین لیونل مسی تا اینجا با بارسا فاتح 3 جام (لالیگا، کوپا دلری و سوپرجام اسپانیا) شده اما گلزن مصری مرسی سایدی ها هنوز حتی یک جام هم با لباس لیورپول فتح نکرده است.

بیشترین تعداد پاس گل و ایجاد موقعیت برای هم تیمی ها در بین 5 لیگ برتر اروپایی در حالی به لئو مسی رسیده که او در ترکیب 2-4-4 بارسای والورده در پست مهاجم به میدان می رود. البته لوکا مودریچ که نمایش فوق العاده ای در ترکیب رئال مادرید و البته تیم ملی کرواسی به عنوان یک هافبک داشت نیز در این لیست قرار دارد، اما در شرح وظایف او نیز کاپیتان فعلی بارسا عملکرد بهتری داشته است.

نمی توان کتمان کرد که لیونل مسی در لیگ قهرمانان درخشان نبود و دست آخر نیز بارسلونا در شبی عجیب در استادیوم المپیکو، برابر رم دی فرانچسکو حرفی برای گفتن نداشت و با مهم ترین تورنمنت سال وداع کرد.

در گذشته، در مسیر انتخاب بهترین ها معمولا تردیدی وجود نداشت و گاها یک بازیکن به قدری خوش می درخشید که از هفته ها قبل نام برنده جوایز فرانس فوتبال و فیفا تقریبا مشخص بود اما امسال اینگونه نیست.

3 کاندیدای برگزیده فصلی فوق العاده را سپری کردند و در این رابطه هیچ بحثی نیست، اما بی شک دلیل اصلی غیبت لئو مسی، عملکرد فوق العاده او در گذشته بوده که همان نمایش، سنگ محک خودش شده و حالا همه از آغاز دوران زوال لئو مسی صحبت می کنند.

آریا فاطمی مقدم