شهرداری مشهد خود را کنار کشید/ پدیده بلاتکلیف، چشم انتظار تغییرات در رده‌های بالای مالکیتی

شهرداری مشهد خود را کنار کشید/ پدیده بلاتکلیف، چشم انتظار تغییرات در رده‌های بالای مالکیتی

وب سایت رسمی فوتبالی-  درحالی که قرار بود شهرداری مشهد مالکیت باشگاه پدیده را بر عهده بگیرد اما این موضوع منتفی شد تا مسئولان این باشگاه همچنان بلاتکلیف با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند.

به گزارش فوتبالی، یحیی گل محمدی تا پایان هفته چهارم با پدیده صدرنشین نشان داده در صورتی که پشتیبانی خوبی از این تیم صورت گیرد، مشکلات مالی باشگاه حل شده و پرداختی‌ها به بازیکنان به موقع انجام شود این تیم حداقل می‌تواند مدعی کسب سهمیه باشد. اتفاقی که در اوایل فصل قبل هم افتاد و تا قبل از کسر شش امتیاز از باشگاه پدیده با رضا مهاجری هم نشان داد که حتی می‌تواند مدعی قهرمانی باشد.

اگرچه در حال حاضر مسئولان باشگاه با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند و درباره مشکلات مالی آن صحبت نمی‌کنند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این تیم مشهدی به‌زودی با مشکلاتی مشابه فصل قبل مواجه خواهد شد که قطعا روی عملکرد تیم تاثیرگذار خواهد بود.

در همین راستا ابتدا قرار بود شهرداری مشهد مالکیت باشگاه را برعهده بگیرد و حتی نام آن را هم به سیمرغ تغییر دهد. در این زمینه مهدی‌تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، و مهدی برادران، رئیس هیئت فوتبال استان هم نشستی را با تقی‌زاده‌خامسی شهردار مشهد هم داشتند که منجر به پرداخت 600 میلیون تومانی شهرداری به باشگاه پدیده هم شد اما در نهایت موضوع انتقال مالکیت منتفی شد چون با رایزنی‌هایی که با مسئولان شهرداری صورت گرفت نظر آنها به حمایت از تیم سیاه‌جامگان تغییر کرد. در همین زمینه شنیده می‌شود در این مورد بین مسئولان باشگاه پدیده، هیئت فوتبال و اداره ورزش استان با استاندار خراسان‌رضوی نشستی برگزار شده و او به آنها قول داده که با شهردار مشهد صحبت کند تا به هر دو تیم سیاه‌جامگان و پدیده کمک مالی کند. موضوعی که باید دید آیا در عمل تحقق پیدا می‌کند یا نه؟

شنیده می‌شود شرکت پدیده شاندیز به عنوان مالک باشگاه حدود یک‌و‌نیم سال است که کمک مالی به باشگاه نکرده چون مسئولان آن معتقدند که باشگاه باید خودش درآمدزایی کند! بر اساس همین شنیده‌ها جالب‌تر اینکه مدیران شرکت پدیده شاندیز برنامه‌ای برای واگذاری امتیاز کامل باشگاه هم ندارند و قد دارند آن را به هیئت امنایی زیر نظر استانداری بسپارند تا آنها امتیاز تیم را به صورت مقطعی( نه کامل) واگذار کنند که البته در این زمینه هم تا این لحظه اقدامی انجام نشده تا تیم در بلاتکلیفی عجیبی به سر ببرد.

درحال حاضر مسئولان باشگاه پدیده از طریق اسپانسر چیزی حدود 1.5 تا 2 میلیارد تومان درآمدزایی می‌کنند و به طور میانگین 10 تا 15 درصد از قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرده‌اند اما اینها همه حل مقطعی مشکلات است.

بر اساس همین شنیده‌ها در شرایط فعلی مسئولان باشگاه منتظر تغییرات مدیریتی در سطح کلان مدیریتی مجموعه شرکت پدیده هم هستند تا ببینند مدیران جدید چه رویکردی در قبال باشگاه پدیده اتخاذ می‌کنند. اگر مشکلات حل نشده یا تغییرات زود اتفاق نیفتد باید دید که یحیی گل‌محمدی تا کجا صبر خواهد کرد.

البته در این بین یکی از مسائلی که مبهم مانده و مسئولان باشگاه در مورد آن اطلاع رسانی دقیقی انجام نمی‌دهند وضعیت طلب "پراهیچ" مدافع پیشین این باشگاه است که باشگاه را با خطر کسر امتیاز  از سوی فیفا مواجه کرده بود. طلبی حدود 135 هزار دلار که گفته می‌شود حدود 25 هزار دلار آن پرداخت شده است.

هر چند که مسئولان پدیده برای تسویه کامل طلب پراهیچ با فدراسیون فوتبال و این بازیکن مکاتبه کرده‌اند عواید مالی که از طریق حضور محمدرضا خانزاده، مدافع فصل گذشته این تیم در جام جهانی روسیه به‌دست می‌آورند و حدود 100 هزار دلار می‌شود را به این مدافع کروات پرداخت کنند تا فعلا خطر کسر امتیاز از این باشگاه دور شود.