از رئال لوپتگی تا رئال زیدان؛ یک کهکشان متفاوت

از رئال لوپتگی تا رئال زیدان؛ یک کهکشان متفاوت

به گزارش "ورزش سه"، رئال به هدف خود دست یافت و توانست در دیداری یک طرفه ختافه را با دو گل شکست دهد. نتیجه پایانی به درستی بیانگر اتفاقات درون زمین نبود چرا که رئال شایستگی پیروزی با گل های بیشتری را داشت. این تیم از ابتدا تا انتهای بازی روی حریف خود مسلط بود و نشان های خوبی نیز از خود به جا گذاشت.

عادت داشتیم که رئال مادرید زیدان را تیمی با نوسان های زیاد در طول یک مسابقه ببینیم. تیمی که گاها شانس نیز به کمکش می آمد تا بر حریفان غلبه کند. برخی مواقع حتی موقعیت های یک تیم متوسط در برنابئو به قدری زیاد بود که باورکردنی به نظر نمی رسید اما رئال لوپتگی در بازی با ختافه تیمی کاملا متفاوت نشان داد.

مالکیت مطلق توپ و میدان

رئال لوپتگی آشکارا علاقه زیادی به توپ دارد. بازی روز گذشته نشانه واضحی از این مساله بود. رئال 78 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. آخرین بار که رئال در یک بازی چنین سلطه ای بر حریف خود داشت، به 12 فوریه 2012 و برابر لوانته بر می گشت. با لوپتگی، رئال مادرید فوتبال مالکانه را بهتر از زمان زیدان ارائه می دهد.

انسجام دفاعی بیشتر

یک خبر خوب دیگر از بازی دیشب، کلین شیت رئال بود. کهکشانی ها بالاخره در یک بازی گلی دریافت نکردند و البته خطر چندانی هم روی دروازه ناواس ایجاد نشد. سیستم دفاعی لوپتگی کاملا جواب داد به طوریکه ختافه تنها یک شوت داخل چارچوب داشت.

چرخش بهتر توپ در زمین

ختافه برای قطع پاسکاری رئالی ها بارها و بارها مجبور به خطا کردن شد. بازیکنان ختافه عاجز در گرفتن توپ، چاره ای جز خطا نمی دیدند. 

بازیکنان رئال به خوبی توپ را در زمین به چرخش در می آوردند و شاهد 793 پاس از این تیم بودیم در مقابل 222 پاس ختافه. 91 درصد پاس های بازیکنان رئال نیز درست بود و از این حیث تونی کروس با دقت 98 درصدی در صدر قرار گرفت. این بهترین رکورد تاریخ یک بازیکن رئال محسوب می شود.

بیل چالش پر کردن جای خالی رونالدو را در بازی با ختافه به خوبی پشت سر گذاشت. او که فصل گذشته را با دو گل در فینال لیگ قهرمانان و به بهترین شکل ممکن به اتمام رساند، به روند رو به رشد خود ادامه داد و پس از رفتن رونالدو به نظر آزادتر از گذشته در زمین است. بیل برابر ختافه بازیکنی سریع، متعهد، کشنده در خط حمله و بسیار در خدمت تیم نشان داد. او نشان داد که می تواند رهبر رئال در غیاب رونالدو باشد.

بیل گل دوم و تمام کننده بازی را نیز به ثمر رساند تا برای سومین فصل متوالی در بازی افتتاحیه رئال در لالیگا گلزنی کرده باشد.

ناچو، سبایوس و آسنسیو

به نظر می رسد که لوپتگی چشم بسته به آسنسیو و سبایوس اطمینان دارد چرا که هر دو کاملا با فلسفه فوتبالی او مطابقت دارند. این دومین بار متوالی بود که آسنسیو از ابتدا برای رئال بازی می کرد و با یک خط جلوتر در فاز تهاجمی از بهترین های رئال برابر ختافه بود. برابر اتلتیکو نیز تعویض عجیب او کاملا به ضرر رئال تمام شد.

سبایوس نیز که در دوران زیدان بازیکنی فراموش شده بود، با لوپتگی به روزهای اوج خود بازگشته و درون زمین بازیکنی پخته و با اعتماد به نفس نشان داد. به نظر می رسد که او نقشی پررنگ در رئال این فصل خواهد داشت.

نمی توان از بازی خوب رئال گفت و از ناچو حرفی نزد. برابر ختافه، مدافع همه کاره رئال، جانشین واران پر اشتباه(در سوپرکاپ) شده بود و نمایشی فوق العاده را از او شاهد بودیم. عملکرد ناچو استثنایی بود و شاید بیشتر از فصول گذشته او را در ترکیب ثابت ببینیم.