گزارش روز؛ بازگشت جادویی بازیکن اسپانیایی به فوتبال

گزارش روز؛ بازگشت جادویی بازیکن اسپانیایی به فوتبال

سایت رمسی فوتبالی - " او مانند موسیقی نواختن موزارت، نقاشی های پیکاسو و پیکرتراشی لئوناردو داوینچی فوتبال بازی می کند. او یک نابغه است. "

سانتی کازورلا در پیش فصل نظرات مثبتی دریافت کرد اما بعد از چندین عمل جراحی و تقریبا از دست دادن یک پا، می تواند جادو را به ویارئال بازگرداند؟

این تابستان شرایط برای ویارئال جادویی بود. 

همه در انتظار بازگشت جادوگر هستند. 

در سال های اخیر نگرانی های مبنی بر عدم حضور دوباره سانتی کازورلا در زمین فوتبال وجود داشت. 

این هافبک دپس از مصدومیت از ناحیه مچ پا در سال 2013 حدود 10 عمل جراحی انجام داد و تقریبا یک پای خود را از دست داد. سرمربی سابق آرسنال، آرسن ونگر، سال گذشته اعلام کرد که مصدومیت کازورلا بدترین مصدومیتی است که او تا به حال دیده است. 

کازورلا در مصاحبه ای با مارکا در سال 2017 گفت که دکترها به او اعلام کردند که اگر بتواند دوباره با پسرش در حیاط راه برود باید خوشحال باشد. 

با وجود تمام این صحبت ها، امیدهایی درباره بازگشت این بازیکن به میادین و انجام دوباره حرکات نمایشی که او را به بازیکن محبوب هواداران تبدیل کرده بود، وجود داشت.

این امیدها این تابستان با به پایان رسیدن مهلت قرارداد کازورلا با آرسنال به پایان رسید و او در حالی که آخرین بازی خود را در تاریخ 28 مهر ماه 95 انجام داده بود در تاریخ 9 تیر 97 از این جدا شد. 

اما مصدومیت او ادامه دارد. 

او این تابستان به اسپانیا بازگشت و با تیم جوانان آلاوز تمرین می کرد. پس از آن قراردادی یک ساله با ویارئال که فوتبال خود را در آن جا آغاز کرده بود، به امضا رساند.

او بعد از معرفی در برابر 4500 نفر از هواداران در ورزشگاه دلا سرامیکا گفت: " تمام درد و سختی ها به این لحظه ها می ارزید و من تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم در بهترین سطح بازی کنم. "

او پس از 636 روز اولین بازی خود را در دیدار دوستانه برابر هرکیولس انجام داد و زمان بازی او در دیدارهای پیش فصل به مرور بیشتر شد که شامل بازی برابر شفیلد در روزچهارشنبه، ولوز و انگرز بود. 

در آخرین دیدار دوستانه پیش فصل ویارئال برابر وردربرمن، کازورلا در بین دو نیمه به میدان آمد و به نظر می رسد که توانست خبرنگار ال پریودیکو مدیترانئو، خوزه لوییس لیزاراگا، را تحت تاثیر قرار دهد. 

لیزاراگا نوشت: " اگر روز پنج شنبه، یونکه ( جادوگر اسپانیایی ) کازورلا را ناگهان در سرامیکا ظاهر می کرد، جادوگر کازورلا دیروز وردربرمن را غیب کرد. چوب جادوی این بازیکن اتریشی بی نظیر است. عجب سبک بازی! او آنقدر ساده این کار را می کرد که گیج کننده بود. او آنقدر خوب است که به نظر می رسید متفاوت از رقیبانش بازی می کند. چنان به راحتی حریفان را از سر راه برمیدارد که گاهی فکر می کنید با اجی مجی لاترجی این کار را کرده است. سانتی مانند موسیقی نواختن موزارت، نقاشی های پیکاسو و پیکرتراشی لئوناردو داوینچی فوتبال بازی می کند. او یک نابغه است. "

کازورلا مدعی شده که تسلیم شدن یک گزینه نیست و قصد او برای ادامه بازی در آخرین صحبت هایش با یک فیزیوتراپیست اعلام شد. 

خوان کارلوس هرانز که در یک سال اخیر با کازورلا کا کرده به ال پاس گفت که چطور این هافبک خانواده خود در لندن را ترک کرد و به سالامانکا رفت، در یک هتل زندگی کرد و به سختی تلاش کرد تا به میادین بازگردد. 

هرانزهمچنین داستان اتفاقاتی که در نوامبر 2017، زمانی که انتظار می رفت بتواند به بازی ها برگردد، را تعریف کرد. 

هرانز اظهار داشت: " ما تلاش می کردیم تا به او جرات دهیم اما او همیشه بسیار مثبت بود و می گفت بی خیال، این آخری است. بارها او بود که به جای من دست به تشویق و جرات دادن به من می کرد. "

اما این بازیکن تنها به بازگشت به میادین راضی نیست. 

او گفت: " من میخواهم از همه چیز لذت ببرم اما همچنین می خواهم پیشرفت کنم. همچنان کمی درد دارم اما می خواهم آن را فراموش کنم و شرایط را بهتر کنم. من پیشرفت کردم چون احساسات و خاطرات بسیاری دارم بنابراین امیدوارم بتوانم به این اتفاقات زیبا ادامه دهم. همان طور که در گذشته این کار را انجام دادم. "

علاوه بر هیجان بازگشت، کمی ترس نیز برای کازورلا وجود دارد. 

او می تواند از پس تکل ها بربیاید؟ چه اتفاقی می افتد اگر روی مچ زمین بخورد؟ اگر دوباره مصدوم شود؟

بازیکن سابق لستر و هال سیتی، متی فریات، مسیری مشابه کازورلا پس از مصدومیت ها و عمل های پیاپی طی کرد.

او در 31 سالگی در فوریه 2018 بازنشسته شد که تقریبا 3 سال پس از آخرین بازی اش بود.

فریات به اسکای اسپرت گفت: " من هنوز آن ترس ها را به دنبال دارم. اگر به آن ناحیه فشار بیاورید، همه چیز بدتر می شود. فکر می کنم مانند من 8 یا 9 جراحی انجام داد. این شرایط سخت است. به اندازه زانو یا پای شکسته آسان نیست. نمی خواهم بگویم بدتر است. هر مصدومیتی بد است. اما مصدومیت مچ پا ساده نیست. من مورد جراحی از ناحیه آشیل قرار می گرفتم اما تضمینی نبود که شرایط بهتر شود. هیچکس نمی تواند 100 درصد به شما بگوید اما به من می گفتند که این جراحی روی 70 درصد مردم جواب داده و فکر می کنم بتواند به تو کمک کند. هرگز 95 درصد نبود. شرایط برای او هم همینطور است. اگر بتواند بازگردد عالی است. خبر خوب برای او این است که تنها 2 سال بیرون بوده و این عدد برای من 3 سال بود. "

او درباره اولین بازی خود در لالیگا پس از 10 سال گفت: " ساعت های پیش از بازی خیلی چیزها به ذهنم خطور کرد اما سعی کردم تنها لذت ببرم. "

با وجود نگرانی هایی که برای کازورلا وجود دارد، خطر چندانی ویارئال را تهدید نمی کند. گفته می شود آنها مبلغ 500 هزار یورو به کازورلا داده اند و برای هر بازی که به میدان برود 200 هزار یورو دریافت می کند. 

سرمربی ویارئال، خاویر کایخا، به خوبی کازورلا را می شناسد چرا که در سال های 2003 تا 2006 هم تیمی بودند. 

کایخا فصل گذشته انعطاف پذیری سیستمی خود را نشان داده و به نظر می رسد که کازورلا بتواند به بازیکن ثابت خط میانی تبدیل شود. کازورلا در این باره گفت: " صحبت هایی با کایخا داشتم. فکر می کنم او را من را آزاد بگذارد که بتوانم به مرکز بروم. "

کازورلا با وجود حضور ویارئال در لیگ اروپا موقعیت های بسیاری برای نمایش توانایی خود دارد. او باید به فرم خوب خود بازگردد تا دیده شود اما دیدن بازگشت کازورلا به میادین فوتبال بعد از مدت ها باید لحظه ای جادویی باشد.