تونی کروس: لیاقت اوزیل، خداحافظی بهتری بود

تونی کروس: لیاقت اوزیل، خداحافظی بهتری بود

به گزارش "ورزش سه"، کروس به بیلد گفت تا رقابتهای جام ملتهای اروپای 2020 به حضور در تیم ملی کشورش ادامه خواهد داد و آن رقابتها را هدف بزرگ خود می‌داند. کروس گفت امیدوار است آلمان در آن رقابتها نسبت به دوره‌ی قبلی جام ملتها به مراتب موفق‌تر باشد. 


کروس در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود با بیلد درباره‌ی استعفای مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان و ماجرای او که هنوز در فوتبال آلمان جنجال می‌آفریند گفت:" مسوت یکی از کسانی است که با شایستگی به تیم ملی آلمان راه پیدا کرده و لیاقت این را داشت که دوران حضورش در تیم ملی به شکل بهتری به پایان برسد. ولی شکل استعفای مسوت از تیم ملی درست نبود. در بیانیه‌ای که مسوت بعد از استعفای خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد بخش‌های درستی وجود داشت که مسوت به درستی به آنها اشاره کرده بود ولی در کنار این، بیانیه‌ی او متاسفانه سرشار از مطالب غلط و مهملاتی بود که بخش‌های درست آن را تحت‌الشعاع قرار داده بود. من می‌دانم خود مسوت می‌داند که درون تیم ملی آلمان و در فدراسیون فوتبال آلمان چیزی به اسم نژادپرستی وجود ندارد. درست برعکس، ما همیشه برای تنوع اجتماعی و ادغام مهاجرین تلاش کرده‌ایم. مسوت نمونه‌ی خیلی خوبی بود که نشان می‌داد چیزی که ما می‌گوییم واقعیت است. همانطور که به جز مسوت، چندین بازیکن دیگر تیم ملی هم از خانواده‌‌های مهاجرین به آلمان هستند". 


کروس درباره‌ی تاثیر ماجرای اردوغان بر تیم ملی آلمان در جام جهانی گفت:" اینکه کاری که مسوت و ایلکای کردند چه تاثیری روی عملکرد تیم ملی ما در جام جهانی روسیه داشت، به نظرم آنها خودشان باید به این سوال جواب بدهند. ولی اگر نظر شخصی من را بخواهید درست نیست که ما به عنوان یک تیم پشت این بحث عمومی قایم بشویم و این ماجرا را به عنوان عامل اصلی ناکامی‌مان جلوه دهیم". 


کروس درباره‌ی جداشدن دوست صمیمی‌اش کریستیانو رونالدو از رئال مادرید هم به بیلد گفت:" کریس وقتی در رئال بود هر فصل 50 گل را برای ما گارانتی می‌کرد. برایم جالب است ببینم این فصل چطور می‌خواهیم جای خالی او را پر کنیم. ولی روزهای جالبی در پیش داریم چون باید ثابت کنیم بدون رونالدو هم تیم بزرگی هستیم. من به این باور دارم".