تاریخی؛ اتلتیکو مادرید باارزش تر از رئال شد!

تاریخی؛ اتلتیکو مادرید باارزش تر از رئال شد!

به گزارش "ورزش سه"، اوضاع به شکلی عجیب در پایتخت اسپانیا تغییر کرده است. اتلتیکو مادرید به لطف خریدهای بزرگ و رشد ارزش بازیکنانی که در اختیار دارد، حالا مجموعه ای گران قیمت تر از رئال مادرید است. تا سال گذشته سیمئونه همواره از هم سطح بودن تیمش با سویا و والنسیا سخن می گفت اما در این فصل او دیگر نمی تواند بهانه و توجیهی برای عدم رقابت پایاپای با رئال و بارسا داشته باشد. کمااینکه فصل گذشته اتلتیکو توانست عنوان دوم لالیگا را بالاتر از رئال کسب کند.

 4 سال پیش که رئال و اتلتیکو به فینال لیگ قهرمانان لیسبون رسیدند، ارزش تیمی رئال 519.8 میلیون یورو بود در حالی که مجموع قیمت بازیکنان اتلتیکو 288.9 میلیون یورو تخمین زده می شد. به عبارتی ارزش رئال دو برابر اتلتیکو بود. دو سال پیش در فینال لیگ قهرمانان 2016 که بار دیگر بین همین دو تیم برگزار شد، ارزش تیمی رئالی ها بیشتر نیز شده بود؛ 761.6 برابر 352.2 اتلتیکو مادرید.

نکته عجیب و جالب اینجاست که در دو سال گذشته، اتلتیکو مادرید چنان رشد قابل توجهی داشته است که حالا جمع ارزش بازیکنانش بیشتر از رئال مادرید است. بدون شک در این قضیه، جدایی رونالدو از رئال تاثیر به سزایی داشته است.

اتلتیکو با حفظ گریزمان و رشد قابل توجه ارزش بازیکنانی چون کوکه و سائول و نیز خریدهایی چون توماس لمار، حالا تیمی 858 میلیون یورویی است در حالی که ارزش تیمی رئال، 775.7 میلیون یورو تخمین زده می شود.

به طور متوسط هر بازیکن اتلتیکو 39 میلیون یورو قیمت دارد و این آمار در رئال 35.3 میلیون یورو است. به نظر می رسد که با جذب یک بازیکن به جای رونالدو، رئال بتواند خود را به سطح اتلتیکو رسانده و حتی از آن پیشی بگیرد. در هر صورت این اتفاق در آستانه سوپرکاپ اروپا را باید در تاریخ دو باشگاه به ثبت رساند.