پیش‌بازی رئال مادرید-اتلتیکومادرید؛ سوپردربی در قلب استونی

پیش‌بازی رئال مادرید-اتلتیکومادرید؛ سوپردربی در قلب استونی

سایت رسمی فوتبالی - سوپرکاپ اروپا به این قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان لیگ اروپا برگزار می‌شود و این امر باعث شده که امسال دربی مادرید را در استونی شاهد باشیم.

رئال مادرید با جدایی زین الدین زیدان و کریستیانو رونالدو تابستان پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

با وجود انتقال ۱۰۵ میلیون پوندی رونالدو به یوونتوس آنها هنوز نتوانستند بازیکن بزرگی را جانشین او کنند و جذب تیبو کورتوا و وینیسیوس جونیور مهم‌ترین خرید آنها بوده است.

شرایط اتلتیکو مادرید بسیار با ثبات‌تر بوده است. دیه گو سیمئونه هفتمین سال حضور خود در اتلتیکو را پشت سر می گذارد و بازیکنان مهمی مانند گریزمان، کوکه و کاستا در این تیم ماندگار شدند.

با توجه به این موضوعات و این امر که اتلتیکو مادرید با هدایت سیمئونه نتایج بسیار خوبی در برابر رئال مادرید به دست آورده، لوپتگی بدون شک کار سختی در اولین دیدار رسمی خود به عنوان سرمربی رئال مادرید پیش رو دارد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا تنها ۵ دقیقه قبل از اعلام رسمی حضور این مربی روی نیمکت رئال مادرید در فصل جدید از موضوع باخبر شد و همین امر باعث شد که لوپتگی دو روز پیش از اولین دیدار اسپانیا در جام جهانی از این تیم اخراج شود. لوپتگی در دو سال حضور خود در مورتو توانست هیچ قهرمانی به دست آورد و شهرت او به دلیل عملکرد خوبش در تیم‌های زیر ۱۹ سال و زیر ۲۱ سال اسپانیاست.

او در طول مدت حضورش روی نیمکت تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی از سیستم ۳ - ۳ - ۴ برای بازی های بزرگ استفاده می‌کرد و انتظار می‌رود در این دیدار نیز از همین سیستم استفاده کند. 

به نظر می‌رسد که هر دو تیم با نهایت قدرت در این رقابت‌ حضور پیدا کنند چرا که می‌خواهند بر رقیب سنتی خود غلبه کنند و فصل را با بالا بردن جام آغاز کنند.

اتلتیکو تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد اما رئال دو بازیکن را به دلیل مصدومیت در این دیدار در اختیار نخواهد داشت.

آلوارو اردیوزولا، خرید جدیدی که از رئال سوسیه‌داد به این تیم پیوسته، به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور نخواهد داشت. خسوس وایخو نیز به دلیل پارگی عضله این دیدار را از دست داده است.

با جدایی رونالدو سوالات بسیاری درباره خط حمله لوپتگی وجود دارد اما ما انتظار داریم که مارکو آسنسیو در کنار گرت بیل و کریم بنزما در این دیدار به میدان برود.

با توجه به شایعات پیرامون ادامه حضور لوکا مودریچ در رئال مادرید بعید است که او در ترکیب ثابت حضور داشته باشد. علاوه بر این او به همراه رافائل واران پس از تعطیلات جام جهانی بسیار دیر به تمرینات رئال مادرید اضافه شدند.

انتظار می‌رود کورتوا، دروازه‌بان جدید ۳۵ میلیون پوندی رئال مادرید، نیز که اخیرا به تمرینات تیم اضافه شده در این دیدار حضور نداشته باشد و کیلور ناواس همچنان به عنوان دروازه‌بان اول رئال مادرید به میدان برود.

دیه گو سیمئونه نگرانی‌های کمتری دارد. با این حال انتقال سیمه ورسالیکو به اینترمیلان به این معناست که خوان فران و خرید جدید تیم، سانتیاگو آریاس، باید برای حضور در پست دفاع راست با یکدیگر رقابت کنند.

خرید جدید دیگر اتلتیکو، رودری، باید پس از جدایی گابی از این تیم برای حضور در میانه میدان با توماس پارتی رقابت کند و ویتولو نیز در این پست حضور دارد.

نیکولا کالینیچ نیز در این تابستان به اتلتیکومادرید پیوست. اگر سیمئونه قصد داشته باشد استراحت بیشتری به مهاجم فرانسوی خود پس از جام جهانی بدهد، احتمال دارد کالینیچ به به جای گریزمان به میدان برود.

مارتینز و لمار نیز خریدهای جدید هستند که احتمال دارد در این دیدار حضور داشته باشند.

ترکیب احتمالی رئال مادرید ( ۳ - ۳ - ۴ ): ناواس، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، کاسمیرو، کروس، ایسکو، بیل، آسنسیو، بنزما

ترکیب احتمالی اتلتیکو مادرید ( ۲ - ۴ - ۴ ): اوبلاک، خوان فران، خیمنز، گودین، لوییز، کوکه، سائول، رودریگو، لمار، گریزمان، کاستا