سهامدار سابق آرسنال شریک فرهاد مشیری می‌شود

سهامدار سابق آرسنال شریک فرهاد مشیری می‌شود

سایت رسمی فوتبالی - میلیارد روسی، آلیشر عثمانوف، قصد دارد پس از فروش سهام خود در باشگاه آرسنال در دنیای فوتبال باقی بماند و سهام باشگاه اورتون یا باشگاهی در آلمان یا ایتالیا را خریداری کند.

هشتمین فرد ثروتمند روسیه در یک مصاحبه تلفنی مدعی شد که پیشنهادهای بسیاری از باشگاه ها دریافت کرده و در حال بررسی گزینه هاست. او گفت که هر معامله ای باید به این مرد 64 ساله قدرت نفوذ و مدیریت در تیم را بدهد. این چیزی بود که او به عنوان دومین سهامدار آرسنال پس از میلیاردر آمریکایی، استان کروئنکه، نداشت. 

سرمایه دار معدن و مخابرات با فروش سهام 30 درصدی خود به کروئنکه که حدود 1.8 میلیارد پوند قیمت داشت به همکاری 11 ساله خود با این سهامدار و آرسنال خاتمه داد. این دو مرد بارها بر سر برنامه ها بحث کرده بودند و سهامدار روسی پس از قرار گرفتن آرسنال در رتبه ششم فصل گذشته از سهامدار خود انتقاد کرده بود. باشگاه نتوانست برای دومین سال پیاپی به رقابت های لیگ قهرمانان راه پیدا کند و سرمربی قدیمی آنها، آرسن ونگر، از این تیم جدا شد.

عثمانوف پیش از توافق برای فروش سهام خود گفت که به کروئنکه پیشنهاد داده تا با مبلغ 2 میلیارد پوند سهم او را خریداری کند و کل باشگاه را در اختیار بگیرد. وقتی این پیشنهاد رد شده او قبول کرده که سهام خود را به فروش برساند. 

تمایل عثمانوف به ادامه حضور در فوتبال برای هواداران اورتون که بیشتر سهام آن در اختیار فرهاد مشیری، شریک قدیمی اوست، هیجان انگیز است. شرکت عثمانوف حامی مالی زمین تمرین این تیم است که قصد دارد امسال در جمع 6 تیم برتر لیگ حضور داشته باشد و در حال عزیمت به یک ورزشگاه جدید است. عثمانوف اعلام کرد که یک سرمایه گذاری قابل توجه دیگر را انکار نمی کند. 

او اظهار داشت: " ما با فرهاد مشیری دوست هستیم. اگر او احتیاج به حمایت داشته باشد خوشحال می شوم که کمک کنم. "

با این حال علاقه عثمانوف به انگلیس محدود نمی شود. او طرفدار چند باشگاه در اروپاست که شامل قهرمان آلمان، بایرن مونیخ، و میلان و رم در ایتالیا می شود که فصل پیش در رده های ششم و سوم سری آ قرار گرفتند. 

او اضافه کرد: " اگر درخواست یا امکان سرمایه گذاری در این تیم ها با قدرت سوددهی خود باشد من این شرایط را بررسی خواهم کرد. "

میلان ماه گذشته توسط گروه مدیریتی الیوت از مالک چینی خود خریداری شد که توسط پول سینگر مدیریت می شود. این شرکت قصد فروش سهام باشگاه را ندارد و در حال تثبیت شرایط مالی باشگاه است. رم نیز توسط میلیاردر آمریکایی، جیمز پالوتا، مدیریت می شود. 

به گفته فهرست میلیاردرهای بلومبرگ، عثمانوف که مالک شرکت های ساخت تلفن همراه است، دارایی به ارزش 14.5 میلیارد دلار دارد. او در سال 2007 سهام آرسنال را از دیوید دین خریداری کرد. با وجود این که او از عدم تاثیرگذاری خود در تیم ناراحت بود اما ارزش سهام باشگاه در هنگام حضور او 4 برابر شد. 

او گفت: " وقتی سهام آرسنال را خریدم باور داشتم که برند فوتبال به سوددهی می رسد. این اتفاق حالا رخ داده است. "

کروئنکه 71 ساله قصد دارد  که 10 درصد سهام باقی مانده آرسنال را نیز از سایر سهامداران خریداری کند. به نظر می رسد ارزش سهام باقی مانده این تیم که در اختیار کروئنکه نیست حدود 52.4 میلیون پوند باشد.