پروژه امری به زمان نیاز دارد

پروژه امری به زمان نیاز دارد

به گزارش "ورزش سه"، او و پپ گواردیولا، مربی منچسترسیتی 10 بار با هم روبه‌رو شده‌اند اما هیچ گاه امری پیروز نبوده و این بار هم چنین موفقیتی به دست نیامد. آرسن ونگر بعد از 22 سال از آرسنال جدا شده و تابستان تغییرات در «امارات» شکل گرفته. توپچی‌ها در فصل نقل و انتقالات پرمشغله بودند و در نقاط مختلف زمین خودشان را تقویت کردند.


امری در نت‌های خود نوشته بود: «باید وقتی می‌بریم فروتنی‌مان را حفظ کنیم و وقتی نمی‌بریم اتحادمان را.» این مربی اسپانیایی از هواداران خواسته پشت تیم بمانند وقتی اوضاع آنطور که می‌خواهند پیش نمی‌رود اگرچه چند فصل اخیر در شمال لندن با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داشته اما مشخص است که پروژه امری برای به ثمر رسیدن به زمان نیاز دارد.


امری، ماتئو گوندوزی 19 ساله را در ترکیب اصلی قرار داد و سوکراتیس پاپاستاتوپولوس و استفان لیشت اشتاینر نخستین حضور در لیگ برتر را تجربه کردند که دومین بازیکن جانشین بود.


گوندوزی به خاطر فرم خوبش در پیش‌فصل این فرصت را به دست آورد هرچند آخرین بازی رسمی او در لوریان در دسته دوم فرانسه برابر هشت هزار تماشاچی بود. این هافبک پرانرژی نتوانست در بازی اثر بگذارد و توزیع توپش ناموفق بود هرچند باید یاد بگیرد که در برابر دیدگان میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی تسلیم ناپذیر باشد. شاید با حضور لوکاس توریرا، بازی گوندوزی در ترکیب اصلی قابل انتقاد باشد اما این بازی خود ثابت کرده چه شکاف عمیقی میان دو تیم در سال‌های اخیر شکل گرفته است.


شور و هیجان گواردیولا در کنار زمین با همتایش قابل مقایسه بود اما آرسنال در زمین بازی به سیتی حتی نزدیک هم نشد، بنژامین مندی از سمت چپ مشکلات زیادی برای آرسنال درست کرد و هر دو گل سیتی را ساخت. رحیم استرلینگ گل اول را زد اما شاید پتر چک می‌توانست واکنش بهتری در این صحنه از خود نشان دهد. دروازه‌بان پا به سن گذاشته اهل جمهوری چک شاید بهتر باشد جای خود را به برند لنو بدهد بخصوص بعد از پاسی که به مدافعان حریف داد و خوش شانس بود که گل نخورد.


گل برناردو سیلوا هم عصاره قدرت خط حمله بی‌رحم سیتی بود که به رقبا هشدار داد این تیم یک بار دیگر در لیگ برتر مبارز می‌طلبد. سیتی داوید سیلوا و ونسان کمپانی را نداشت و کوین دبروین در نیمه دوم آمد. حتی بدون این بازیکنان کلیدی، جوش و خروش و سازماندهی تیم گواردیولا با آرسنال قابل مقایسه نبود همانطور که در بازی هفته قبل سوپرجام مقابل چلسی نبود.


آرسنال هفته آینده به زمین چلسی می‌رود و امری باید تیمش را برای یک بازی سخت دیگر در ابتدای کار جمع و جور کند. آرسنال شاید یک تیم در حال پیشرفت باشد اما برای بازی یکشنبه آینده باید خیلی بهتر شود اگر می‌خواهد در پایان فصل سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد و بعد از دو سال به این رقابت‌ها باز گردد.


منبع: ایران ورزشی