دلیل اصلی پیوستن کورتوا به رئال مادرید مشخص شد

دلیل اصلی پیوستن کورتوا به رئال مادرید مشخص شد

سایت رسمی فوتبالی - مدیر برنامه های تیبو کورتوا مدعی شده که اگر فرزندان این بازیکن در لندن زندگی می‌کردند او هرگز مجبور به انتقال از چلسی به رئال مادرید نمی‌شد.

چلسی هفته گذشته پس از خودداری کورتوا از حضور در تمرینات، این دروازه‌بان را با مبلغ ۳۵ میلیون پوند به رئال مادرید فروخت و دروازه بان اتلتیکو بیلبائو، کپا آریزابالاگا، را با مبلغ ۷۱.۵ میلیون پوند به عنوان جانشین او به خدمت گرفت.

کورتوا در تمام طول چهار فصل حضور خود در چلسی و شهر لندن همچنان تحت تاثیر زندگی و فرهنگ اسپانیایی قرار داشت که نتیجه سه سال حضور قرضی در اتلتیکو مادرید بود. او در بدو ورود به رئال مادرید اعلام کرد که توانسته به رویای کودکی خود جامه عمل بپوشاند.

کورتوا همچنین صراحتا اعلام کرده بود که دوست دارد کنار فرزندانش زندگی کند که به همراه همسر سابق او در مادرید زندگی می‌کنند. مدیر برنامه‌های این بازیکن، کریستوفر هنروتای، اعلام کرد که اولویت‌های خانوادگی عاملی تاثیرگذار در تصمیم‌گیری کورتوا بودند.

او به برنامه رادیویی بی بی سی ۵ گفت: " سوتفاهمی پیش آمده که کورتوا به دلایل اشتباه قصد جدایی از چلسی را داشت اما در واقع او به خاطر فرزندانش از این تیم جدا شد. اگر فرزندانش در لندن بودن شرایط کاملا متفاوت می‌شد و او در چلسی می‌ماند. اگر خانواده‌اش در لندن می‌ماندند دلیلی برای جدایی از باشگاه بزرگی مانند چلسی وجود نداشت. او بارها در این تیم قهرمان شده بود و می‌توانست این قهرمانی‌ها را تکرار کند. متاسفانه فرزندان او با مادرشان در مادرید زندگی می‌کنند. زمانی که او پیشنهاد داشت با چلسی نیز قرارداد داشت و باشگاه تصمیم گیر بود اما با نزدیک شدن به پایان مدت قرارداد کورتوا با این تیم آنها تصمیم گرفتند که با رئال وارد مذاکره شوند. "

هنروتای اعلام کرد که دلیل غیبت دو روزه کورتوا در تمرینات چلسی استرس زیاد به دلیل شرایط خاص این بازیکن بود و با وجود اینکه این بازیکن واکنش‌ها به این اتفاق را درک می‌کند اما هواداران نیز باید به تصمیم او احترام بگذارند.

هنروتای اظهار داشت: " چلسی کاملا این شرایط را درک کرد و در نهایی کردن این انتقال بسیار همکاری کرد. آنها قراردادی سریع و آسان با یکدیگر به ثبت رساندند و شرایط انسانی این قرارداد را درک کردند. آنها کاری علیه هواداران خود انجام ندادند. این بهترین شرایط برای چلسی نبود اما آنها سعی کردند بهترین استفاده را از آن انجام دهند. "

کورتوا پس از نهایی کردن انتقال خود به رئال مادرید با حملات شدید هواداران چلسی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و به دلیل اظهارنظرهای منفی از سوی هواداران، پیام تشکری که برای چلسی منتشر کرده بود را پاک کرد.

هنروتای درباره شرایط کورتوا در مادرید گفت: " او به این انتقال علاقه داشت تا به خانواده اش نزدیک شود، به مادرید، شهری که دوست دارد، بازگردد و به باشگاه بزرگی مانند رئال مادرید بپیوندد. وقتی برای امضای قرارداد به مادرید رفتیم، من والدین تیبو، برادرش، خواهرش، فرزندانش و همسر سابقش را دیدم. همه آن جا بودند و من دیدم که خانواده دوباره در کنار هم جمع شدند. به تیبو گفتم که بسیار خوشحالم و این خوشحالی فقط برای امضای قرارداد با رئال مادرید نیست بلکه به این دلیل است که خانواده‌ای در کنار خودم دارم. می‌توانستم اشک را در چشم همه ببینم و این بسیار مرا خوشحال می‌کرد چون این حس را داشتم که کاری نه فقط برای یک قرارداد و یک بازیکن و یک مشتری بلکه برای یک خانواده انجام دادم که بسیار عالی است. "

هنروتای مدعی شد که عصبانیت هواداران چلسی را درک می‌کند خصوصا چون آنها دروازه بانی باکیفیت کورتوا را از دست دادند اما تاکید کرد که آنها نباید چنین حسی داشته باشند.

او در این باره اظهار داشت: " تیبو دروازه‌بان بی‌نظیری است و تمام تلاشش را در چلسی برای کسب قهرمانی های متفاوت به کار بست بنابراین از دست دادن چنین دروازه‌بانی حس خوبی نیست. "