چرا علی دایی عصبانی و برافروخته شد؟

چرا علی دایی عصبانی و برافروخته شد؟

به گزارش "ورزش سه"،  چندی پیش بود که قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نسبت به کمک‌های مالی جمع شده از سلبریتی‌ها برای کمک به مردم زلزله زده این شهر انتقادات تندی را مطرح کرد؛ انتقاداتی که یک سوی آن هم به سوی علی دایی نشانه گرفته شده بود و از عدم شفافیت صحبت کرده بود. 


تجری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: سلبریتی‌ها هر چه زودتر باید کمک‌های مردمی را تعیین تکلیف کنند. بر اساس گزارش ارائه شده از سوی استاندار کرمانشاه در نشست مشترک با اعضای کمیسیون اصل 90 و نمایندگان استان کرمانشاه 63 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در اختیار هلال‌احمر، 2 تا 2.5 میلیارد تومان کمیته امداد، 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زیباکلام، 8.5 میلیارد تومان علی دایی و 5 میلیارد و 200 میلیون تومان خانم کلباسی قرار دارد.


همین صحبت های این نماینده اصولگرای مجلس کافی بود تا علی دایی که تلاش زیادی در ماه های اخیر برای کمک به مردم زلزله کرمانشاه داشته، آشفته شود و با عصبانیت و البته ناراحتی پاسخ این چهره را بدهد.


پس از زلزله کرمانشاه چهره های شناخته شده میان مردم نظیر هنرمندان و برخی چهره های ورزشی و فوتبالی مانند جواد خیابانی و علی دایی پا به میدان گذاشتند و با توجه به عدم وجود امکانات و رسیدگی مناسب از سوی مسئولین شخصا وارد عمل شدند تا با عمل کردن به مسئولیت اجتماعی خود، گره ای هر چند کوچک از مشکلات مردم زلزله زده برطرف کنند.
 علی دایی در همین راستا با معرفی یکی، دو انبار مهم در تهران از مردم خواست کمک‌هایشان را به انبارهای مربوطه بفرستند. دایی که به‌طور مرتب از طریق اینستاگرامش با مردم ایران در ارتباط بود، شماره‌حسابی را هم منتشر کرد و از مردم خواست کمک‌های نقدی‌شان را به حساب مذکور واریز کنند. البته شماره‌حساب دایی که در اینستاگرامش منتشر شد، شخصی نبود. آن شماره‌حساب مربوط به خیریه «بهشت» بود که دایی عنوان کرده بود خودش عضو این خیریه است.


اما موضوعی که سبب این بحث ها شده کمک های مالی مردم است که برای مدتی نیز حساب های بانکی علی دایی بسته شد ولی او این مشکل را رفع کرد و عنوان کرد برای کمک های نقدی هم برنامه ویژه ای دارد و می خواهد با آنها برای مردم خانه بسازد و برطبق اطلاعاتی که ارائه داده در پی انجام این کار هم است، اما در همین حین بار دیگر انتقاد یکی از نماینده های کرمانشاه عصبانیت علی دایی را در پی داشت و او در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر ذوب آهن در این مورد صحبت کرد: « من نباید به این آقایان گزارش بدهم. این آقایان هستند که باید به ملت گزارش بدهند؛ ملتی که آنها را انتخاب کرده‌اند. ما همه شرمنده ملتیم. ما ملت بزرگی داریم که صبر و تحمل زیادی دارد. خیلی سؤالات از این آقا و امثال این آقا دارم که باید پاسخ بدهد. متأسفانه امثال این آقا از تریبون ملت سوءاستفاده‌های تبلیغاتی می‌کنند و در این وضعیت اقتصادی و معیشتی که جامعه درگیر آن است، این آقا به‌جای اینکه درباره مشکلات مردم صحبت کند، درباره سلبریتی‌ها و ورزشکارانی که با حسن‌نیت جلو آمدند و خودشان را خرج کردند، صحبت می‌کنند. کسی که بخواهد کاری کند، حرف نمی‌زند و شعار نمی‌دهد. ما یاد گرفتیم مرد عمل باشیم. یعنی تا شاهرگمان هم پای عملمان می‌ایستیم. متأسفانه خیلی‌ها شعار می‌دهند، تهمت می‌زنند، نشر اکاذیب می‌کنند. ایشان که این حرف‌ها را زده جزو این دسته افراد است که باید بیاید و نشان بدهد. این آقا را که نماینده منطقه بوده با من مقایسه کنید و ببینید من چه کارهایی کرده‌ام و او چه کارهایی کرده است. خیلی از آقایان لذت اینکه از جیبشان برای ملت خرج کنند را نچشیده‌اند. خیلی‌ها این لذت را در عمرشان نچشیده‌اند. متأسفانه فقط شعار می‌دهند و خیلی مسائل را به بیراهه می‌بریم. از این مملکت در چند سال‌ هزاران ‌میلیارد خارج شده است و دزدی شده است. برده‌اند و خیلی‌ها اسم‌های این افراد را نمی‌دانند. من در جایی بودم که اسم فردی را بردند که من تا به حال اسمش را نشنیده‌ام اما گفتند مثلا چقدر از پول این مردم و بیت‌المال را برده است. این افراد را کسی نمی‌شناسد. کل پولی که تمام سلبریتی‌ها برای کمک به زلزله جمع کرده‌اند ۲۰‌ میلیارد تومان می‌شود؟ این همه پول بیت‌المال را دزدیدند و از این مملکت خارج کردند، شما کجا بودید؟ کجا توانستید پشت تریبونتان داد بزنید؟ شما مسئولید و باید به وضع اقتصاد این مملکت و معیشت مردم و کسانی که به شما رأی دادند، برسید؛ نه کسی به من رأی داده است و نه می‌خواهم کسی به من رأی بدهد. من دلی با مردم کار می‌کنم. پول حلالی که درمی‌آورم را به‌ سختی می‌توانم خرج کنم، چه برسد به اینکه چشمداشتی به پول مردم داشته باشم».


دایی در ادامه اشاره‌ای هم به عملکرد یکی از همین منتقدان کرد که در دولت قبل صاحب پست و مقام بوده است: «تا الان شما کجا بودید؟ به‌غیر از اینکه خیلی‌ها رفتند روی آوارها عکس گرفتند و در فضای مجازی منتشر کردند، آیا کار دیگری انجام دادند؟ در جام جهانی من به کرمانشاه رفتم. شاید باورتان نشود در روستایی که در آنجا کار می‌کنیم، آوارهایی وجود دارد که هنوز روی وسایل مردم است. مثلا لباس‌شویی یک خانواده از زیر آوار هنوز درنیامده است و خیلی از خانه‌ها هنوز آواربرداری نشده است. شما باید بیایید و توضیح بدهید که برای زلزله‌زدگان چه کار کردید؟ از جیب خودت چقدر دادی؟ من مثل بقیه نیستم که ساکت بمانم و حرف نزنم و جواب شما را ندهم. درباره من و شما آیندگان نظر می‌دهند. آیندگان هستند که می‌گویند علی دایی که بوده و این آقایان که بوده‌اند. شما باید گزارش بدهید که در دولت قبلی که وزیر رفاه بودید چه کار کردید نه من. من با عشقم با این مردم کار می‌کنم؛ نه احتیاجی دارم به مردم دروغ بگویم نه کارم سیاست است. روز شنبه هم از این آقا و از یک نفر دیگر که جزو سرداران سپاه است، شکایت خواهم کرد و شکایتم به‌خاطر تهمت‌ها و نشر اکاذیب است»

مواردی که ذکر شد برآیندی از اتفاقاتی بوده که پس از زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد؛ علی دایی در بخشی از صحبت های خود خطاب به منتقدین اعلام کرده که آیندگان در مورد عملکرد او و همینطور نماینده های منتقد نظر خواهند داد ولی چیزی که می توان به وضوح به آن اشاره کرد اینکه عدم وجود شفافیت در بخش های دولتی و از بین رفتن عدم اطمینان مردم به دولت سبب شده تا آنها در زلزله کرمانشاه به چهره های مردمی اعتماد کنند و کمک های خود را به این چهره ها بدهند و شاید برای نمایندگان کرمانشاه نیز بهتر باشد روی بازگرداندن اعتماد به بدنه دولت فعالیت کنند تا انتقاد از یکی از معتبرترین چهره های کشور و تلاشی که او برای سامان دادن به بخش کوچکی از کرمانشاه دارد.