ایرانپوریان؛ بازگشت به اوج 

ایرانپوریان؛ بازگشت به اوج 

به گزارش "ورزش سه"، محمد ایرانپوریان در سال‌های اخیر یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر و البته گلزن ترین آنها نیز بوده است. این مدافع با کیفیت سالهای گذشته‌ی تراکتور سازی فصل قبل اما بازیکن شاداب و موثر همیشگی نبود و با حضور ساغلام کمی بیشتر از دوران اوج خود فاصله گرفت و در نهایت در ابتدای فصل جاری به حضور 7 ساله‌ی خود در جمع تراکتور سازان پایان داد و به تیم سپاهان اصفهان پیوست. ایرانپوریان برای اثبات توانایی های خود و بازگشت به اوج در باشگاه جدیداش زمان زیادی لازم نداشت و در هفته‌ی دوم رقابت‌های لیگ برتر آنچان خوش درخشید تا هم نمره‌ی عالی 9.46 را دریافت کند، هم در تیم منتخب هفته حضور یابد و هم یک زنگ خطر جدی برای جناح چپ تیم‌های لیگ برتری باشد.


خونسردی، توانایی در حفظ توپ، تمایل به شرکت در حملات تیم، بازی با سری بالا همراه با آگاهی محیطی بسیار خوب، روی هم رفته از محمد ایرانپوریان برنده‌ای تمام عیار در جناح راست زمین ساخته است، مدافعی که در نبردها پرتلاش و جنگنده است و موثر بودن در تیم را هدف اول و آخر خود می‌داند و در زیر سنگین ترین فشارها هم تمایلی به دفع توپ و دور کردن آن از منطقه‌ی خطر ندارد و در عوض بازی سازی و حرکات پا به توپ را ترجیح می‌دهد.


او با همین ویژگی ها نقش پر رنگی در قاطعانه ترین پیروزی سپاهان در تاریخ لیگ برتر برابر سپید رود بی رمق و از هم پاشیده داشت، محمد ایرانپوریان که در یک نمایش شگفت انگیز مانند تیم سپاهان فشار زیادی در خط دفاعی احساس نمی‌کرد و اغلب در کارهای هجومی تیم حاضر بود، طراح حملات گسترده سپاهان از کانال کناری زمین بود و بارها با همکاری مهرداد محمدی زوج خود در سمت راست تیم سپاهان مدافعین حریف را به زحمت انداخت و در نهایت با ثبت دو پاس گل،یک گل و دو پاس کلیدی، توانست کارنامه‌ای را برای خود به ثبت برساند که بیشتر از اینکه شبیه به عملکرد یک مدافع باشد، شبیه به عملکرد یک مهاجم است. در این بازی این مدافع دقیق طلایی پوشان بر اساس آمار متریکا دقت پاس 81 درصدی را نیز به ثبت رساند که برای یک مدافع کناری یک آمار فوق العاده است.  وی همچنین براساس آمار وب سایت متریکا 2 پاس گل و 2 پاس کلیدی ارائه داد و دقتی پاس نزدیک به 81 درصد را به نام خود ثبت کرد.


مجموع عملکرد ایرانپوریان در ابتدای فصل در صورت تداوم می‌تواند نشان از آغاز فصل جدیدی از موفقیت برای او باشد، هر چند با وجود حضور حسن جعفری آماده در پست دفاع راست که فصل گذشته نیز جزء معدود بازیکنان موثر تیم سپاهان بود تصور می‌شد قلعه نویی کار سختی در انتخاب بین ایرانپوریان و جعفری در جناح راست داشته باشد، اما به نظر می‌رسد با عملکرد درخشان ایرانپوریان در هفته‌های ابتدایی لیگ، حسن جعفری کار سختی برای بازی در پست دفاع راست دارد؛ مگر اینکه امیرقلعه نویی در پست وینگر راست از این بازیکن بهره ببرد. تاکتیکی که در بازی های دوستانه مورد استفاده قرار گرفت.