نه اوستنده و نه تراکتورسازی، رامین در جست و جوی تیم/ یکی نیست رضاییان را بخرد!

نه اوستنده و نه تراکتورسازی، رامین در جست و جوی تیم/ یکی نیست رضاییان را بخرد!

وب سایت رسمی فوتبالی- رضاییان در حالی مشتری ویژه ای ندارد که چند بازیکن ایرانی،بدون حضور در جام جهانی به ژوپیلرلیگ رفته و قرارداد بسته اند.از قلی زاده و نورافکن که به شارلروا رفته اند تا نادری که پیراهن کورتریک را پوشیده.

به گزارش فوتبالی، آن همه بازی خوب و کم نقص در جام جهانی، انگار چشم هیچ باشگاهی را نگرفته تا رامین رضاییان  این روزها شرایط مبهمی را تجربه کند. دفاع راست تیم ملی که فصل قبل را در اوستنده و لیگ بلژیک سپری کرد، حالا فقط تراکتورسازی را خواهان خود می بیند. باشگاهی که البته پرونده جذب رامین را بسته و با مبلغ درخواستی او مخالفت کرده. آن هم در شرایطی که می توانست با جذب رضاییان، مثلثی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی تشکیل بدهد و از آنها در ترکیب ثابت استفاده کند.

رضاییان در لیگ بلژیک، اغلب یک بازیکن ذخیره بود و روی نیمکت نشست. او در اوستنده روی هم 16 بازی انجام داد. 9 بازی به عنوان بازیکن ثابت و 7 بار هم در قامت یک جانشین و کسی که به زمین می رود تا گره ها را باز کند. رضاییان در این 16 بازی، 754 دقیقه در زمین حضور داشت و فقط یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. آماری نه چندان جالب که البته مانع حضور او در جام جهانی نشد.

اوستنده رامین را نخواست، حتی در شرایطی که یک فصل دیگر با دفاع راست تیم ملی ایران قرارداد داشت. رضاییان به همین دلیل عزم خود را برای انتقال به تیمی دیگر جزم کرد. در بلژیک یا خارج از آن برای او تفاوتی نداشت، فقط می خواست قراردادی امضا کند و در اروپا بماند. اتفاقی که فعلا رخ نداده و رضاییان را در شرایط عجیبی قرار داده.

اوستنده بدون رامین، دو بازی در لیگ بلژیک انجام داده و سه امتیاز به دست آورده. برد 2 بر یک در هفته اول مقابل رویال موسکرون و شکست 5 بر 2 در هفته دوم و مقابل اندرلخت. گرت ورهین که زمانی سرمربی تیم زیر 19 ساله های بلژیک بوده، از ابتدای این فصل هدایت اوستنده را بر عهده گرفته و جانشین کاستوویچ شده. همین جا به جایی، رضاییان را از اوستنده دور کرده و او را در بازار نقل و انتقالات بدون مشتری گذاشته.

رضاییان در حالی مشتری ویژه ای ندارد که چند بازیکن ایرانی، بدون حضور در جام جهانی به ژوپیلرلیگ رفته و قرارداد بسته اند. نمونه اش علی قلی زاده که نفر بیست و چهارم تیم ملی در جام جهانی بود و اجازه حضور در این تورنمنت را به دست نیاورد. شارلروا حتی برای قلی زاده دست به جیب شد و حق رشدی 50 هزار دلاری به حساب سایپا واریز کرد.

امید نورافکن هم شرایطی مشابه قلی زاده داشت. او حتی به فهرست 23 نفره کی روش راه پیدا نکرد اما در انتقالی که سود اندک آن به جیب استقلال رفت، پیراهن شارلروا را پوشید تا مثلث ایرانی ها در این تیم تکمیل شود. نورافکن با سابقه دو، سه فصل بازی برای استقلال و چند بار دعوت به اردوی تیم ملی این پیشنهاد را دریافت کرد اما رضاییان با سابقه حضور در جام جهانی و جام ملتهای آسیا و انجام 31 بازی ملی هنوز موقعیتی برای امضای قرارداد با باشگاهی در اروپا به دست نیاورده.

به این اسامی می توان نام محمد نادری را نیز اضافه کرد. دفاع وسط 21 ساله ای که فصل قبل در ترکیب تراکتورسازی بازی کرد و در انتقالی عجیب به کورتریک در لیگ بلژیک رفت. نادری تنها یک فصل سابقه بازی در لیگ را داشت و البته هرگز به اردوی تیم ملی ایران دعوت نشده بود. او در کورتریک البته در فهرست دو بازی نخست قرار نگرفته اما همین انتقالش هم می تواند مایه تعجب باشد.

 رضاییان با انجام سه بازی درخشان در جام جهانی، تیمی را خواهان خود نمی بیند اما کمی آنطرف تر، علی قلی زاده، امید نورافکن و محمد نادری صاحب تیم می شوند و قراردادهایی برای بازی در بلژیک امضا می کنند. رامین البته همچنان در اروپا دنبال مشتری است، باشگاهی که بیاید و او را برای یک فصل جذب کند. رضاییان برای بازی در اروپا اصرار دارد و همین سبب شده تا پیشنهادهای ایرانی اش را یکی یکی رد کند. شاید اگر او قصد بازگشت به لیگ ایران را داشت، حالا دو هفته بود که بازی می کرد و از این شرایط هم رها می شد.

اگر این وضعیت برای رضاییان ادامه داشته باشد، او ناچار است به مهمترین پیشنهاد ایرانی اش پاسخ مثبت بدهد. پیشنهادی از تراکتورسازی و مالک آن، محمدرضا زنوزی. هر چند تیم تبریزی فعلا دست نگه داشته و انتقال رامین را منتفی کرده اما در صورت دریافت چراغ سبز از سوی دفاع راست تیم ملی، احتمال امضای قرارداد وجود دارد. آن وقت می توانیم دوباره رضاییان را در لیگ ایران ببینیم و البته رهایی او از شرایط مبهمی که این روزها تجربه می کند.