دروازه‌بان منچسترسیتی راهی برنلی شد

دروازه‌بان منچسترسیتی راهی برنلی شد

سایت رسمی فوتبالی - جو هارت و پیوستن به برنلی که حالا سه دروازه بان ملی پوش را در اختیار دارد، به ۱۲ سال حضور خود در منچسترسیتی پایان داد.

هارت که با قراردادی دو ساله به ارزش حدودی سه و نیم میلیون پوند به برنلی پیوسته است پس از گذراندن دو فصل در تورینو و وستهام به صورت قرضی به دنبال یک انتقال دائمی بود. برنلی نیز پس از مصدومیت نیک پاپ و تام هیتون مقصد غیرمنتظره ای برای این دروازه‌بان به شمار می‌رفت.

شان دایچ، مربی برنلی، پس از مصدومیت کتف نیک پاپ در انتخابی لیگ اروپا و کشیدگی ماهیچه هیتون تصمیم گرفت که یک دروازه‌بان را به خدمت بگیرد.

هارت می‌دانست که پس از پیوستن پپ گواردیولا به این سیتی به عنوان مربی، آینده‌ای در ورزشگاه اتحاد که در ۴۵۰ بازی نقشی کلیدی در فتح دو لیگ برتر و سه جام قهرمانی در آن ایفا کرد،ندارد.

موقعیت این دروازه بان ۳۱ ساله پس از حذف شدن از لیست اعزامی تیم ملی انگلیس به جام جهانی به دست گرت ساوت گیت بدتر نیز شد. پاپ در جمع ۲۳ نفر اعزامی حضور داشت و هیتون نیز در لیست استندبای قرار گرفت.

مسئولان باشگاه منچسترسیتی به گرمی او را بدرقه کردند و به هواداران قول دادند که مراسمی برای قدردانی از هارد در پاییز برگزار خواهند کرد.

مدیر سیتی، خلدون المبارک، با انتشار بیانیه‌ای از او تقدیر کرد: " او در ۱۲ سال حضور خود در این باشگاه عملکرد درخشان و مهارهای نفس گیری انجام داد که تا مدت‌ها در ذهن همگان باقی می ماند. اشتیاق و تعهد او به این باشگاه با ۳۴۸ بازی که برای ما انجام داد نشان داده می‌شود و این یعنی بدون شک او یکی از اسطوره های منچستر سیتی به حساب می‌آید. من می‌خواهم شخصا از او برای تمام تلاش هایش در این سال‌ها تشکر کنم و امیدوارم در مراحل بعدی زندگی حرفه‌ای خود بسیار موفق باشد. درهای این باشگاه همیشه به روی او باز است. "

کاپیتان سیتی، ویسنت کمپانی، نیز درباره جو هارت صحبت‌هایی را مطرح کرد: " جو در نوجوانی از شروزبری به این باشگاه پیوست و به عنوان اسطوره سیتی این تیم را ترک کرد. وقتی به تیمی که او سالها قبل به آن پیوست و تیم فعلی نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که در طول این سال ها بسیار پیشرفت کردیم و جو بخشی مهم از این اتفاق بود. بازی در تمام طول این سال‌ها در کنار او یک افتخار بود از طرف تمام هواداران سیتی می‌گویم که امیدوارم به اندازه ای که برای ما ارزش داشت برای باشگاه بعدی خود نیز ارزشمند باشد. "