پنج اسطوره‌ای که در این تابستان تیم‌هایشان را ترک کردند؛ از رونالدو تا بوفون و اینیستا

پنج اسطوره‌ای که در این تابستان تیم‌هایشان را ترک کردند؛ از رونالدو تا بوفون و اینیستا

سایت رسمی فوتبالی - پنجره انتقالات تابستانی بسیار داغ و مهیج دنبال می شود. برخی از فوتبال دوستان، نگرانی از دست دادن ستاره و استطوره تیمشان، و انتقال آنان به تیم های حریف را دارند و بعضی دیگر، سرمست از امضای قرارداد با فوق ستاره های دنیای فوتبال.

اتفاقات غیرقابل باوری طی چند ماه گذشته رخ داده که زمانی حتی شایعه آن نیز خنده دار به نظر می رسیدند. در کنار شایعات موجود در بازار، انتقالاتی صورت گرفته اند و اسطوره برخی تیم ها به تیمی دیگر نقل مکان کرده اند.

1-    کریستیانو رونالدو؛ از رئال مادرید به یوونتوس

هوادران رئال مادرید هر ساله با شایعات خروج رونالدو دست و پنجه نرم می کردند و در نهایت این بازیکن در این تیم می ماند. اما این تابستان، یوونتوس خرید این بازیکن را به مدت 4 ساله و رسمی اعلام کرد.

رونالدو در طول 9 سال حضور در مادرید، 15 جام بالای سر برد که از مهمترین آنها می شود به 4 لیگ قهرمانان اشاره کرد. او زمانی که منچستریونایتد را به مقصد رئال مادرید با برچسب گرانترین بازیکن تاریخ ترک کرد، یکی از ستارگان دوران خود بود اما حالا از وی به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می شود. او در باشگاه اسپانیایی موفق به کسب 4 توپ و 3 کفش طلا شده است. در رده ملی نیز همراه پرتغال، موفق به کسب اولین جام بین المللی این کشور در سال 2016 و قهرمانی در یورو شدند.

او در حالی از رئال جدا شد که تمامی رکورد های ممکن را در امر گلزنی برای این باشگاه جابجا و نام خود را در ویترین افتخارات برنابئو جاودانه کرد.

در نهایت یوونتوس بالاخره می تواند رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را همراه رونالدو، تحقق بخشد.

2-    آندرس اینیستا؛ از بارسلونا به ویسل کوبی

یکی از بهترین بازیکنانی که برنده توپ طلا نشده اند. اینیستا بخشی از تیم رویایی بارسلونا بوده و قلب خط هافبک این تیم به حساب می آمد. او از لاماسیا آمد وبه تدریج در تیم اصلی فیکس و همراه ژاوی یکی از بهترین زوج های خط هافبک تاریخ فوتبال را تشکیل دادند.

اینیستا با گلزنی در فینال جام جهانی کمک شایانی در کسب 3 جام ملی پیاپی توسط تیم ملی اسپانیا داشت. پس از 22 سال حضور در بارسلونا و قهرمانی در 30 جام، وی به ژاپن نقل مکان کرد.

3-    جیانلوییجی بوفون؛ از یوونتوس به پاریسن ژرمن

بازیکنی که پس از اعلام جدایی از یوونتوس ، اکثر فوتبال دوستان گمان می کردند که کفش هایش را آویزان کرده و از فوتبال خداحافظی کند، اما وی به پاریس سن ژرمن پیوست !

بوفون در سال 2001 از پارما به یووه پیوست و در طول 17 سال، 21 جام با این تیم بالای سر برد. وی حتی پس از ماجرای کالچوپولی و سقوط یوونتوس به دسته دوم در این تیم مانده و کمک کرد که به سری آ صعود کنند.

قهرمان جام جهانی و نامزد کسب توپ طلا، حال تنها یک جام را در ویترین افتخارات خود کم داشته و آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می باشد.

4-    فرناندو تورس؛ از اتلتیکو مادرید به ساگان توسو

بازیکنی با محبوبیت فراوان در بین هواداران، کسی که محصول آکادمی اتلتیکو بوده و در سال 2001 اولین بازی خود را برای این تیم انجاتم داد. هواداران به او لقب ال نینو دادند. وی بیش از 200 بازی برای روخی بلانکوس انجام داد و سپس به لیورپول پیوست.

پس از درخشش در لیورپول، چلسی و میلان مقاصد دیگرش بودند که موفقیتی چندانی به ارمغان نیاورد. اتلتیکو او را بازخرید کرده و ال نینو باز هم شروع به درخشش کرد.

اما بالا رفتن سن، تورس را تبدیل به بازیکنی نیمکت نشین کرده تا جایی که او تصمیم به جدایی از باشگاه گرفت تا راه را برای جوانان آینده دار باز کند. او نیز مانند اینیستا تصمیم گرفت تا فوتبالش را در ژاپن ادامه دهد.

5-    روی پاتریسیو؛ از اسپورتینگ لیسبون به ولورهمپتون

این بازیکن دوران فوتبالی خود را در اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد. در سن 18 سالگی برای تیم اصلی به میدان رفت و همراه این تیم 7 جام معتبر را بالای سر برد.

اخیرا اوضاع و روابط میان او و مدیریت باشگاه شکرآب شده است. او و هم تیمی هایش بر اثر حمله هواداران به تمرینات این تیم نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند زیرا نتوانستند به لیگ قهرمانان صعود کنند.

با وجود این اتفاقات، او تصمیم گرفت که قراردادش را یک طرفه فسخ و به صورت آزاد به باشگاه ولورهمپتون بپیوندد. با وجود تمامی این اتفاقات، پاتریسیو اسطوره ای واقعی برای باشگاه خودش محسوب می گردد و 467 بار برای این تیم به میدان رفته است.