میلان-مالدینی؛ ترکیب جادویی برای موفقیت

میلان-مالدینی؛ ترکیب جادویی برای موفقیت

به گزارش "ورزش سه"، پس از 9 سال دوری از باشگاه، پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان به جمع مدیران باشگاه اضافه شد. کمپانی الیوت، مدیران جدید باشگاه که در حال حاضر مالکان باشگاه نیز به حساب می‌آیند، خیلی سریع توانسته اند گروهی خوب را دور هم جمع کنند. خبر حضور مالدینی، همه چیز را تکمیل کرد.


یکشنبه عصر بود که باشگاه میلان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کاپیتان سابق باشگاه، از این به بعد به عنوان مدیر استراتژی ورزشی و توسعه، فعالیتش را آغاز خواهد کرد. دوشنبه عصر بود که کنفرانس خبری در این رابطه برگزار شد و اسطوره باشگاه اعلام کرد که او با تیم اصلی، تیم جوانان، نقل و انتقالات و مربی همکاری خواهد داشت. او همچنین مدعی شد که جزئیات کوچکی باید حل شوند ولی قول داد او در کنار جنارو گتوزو و لئوناردو، مدیر اجرایی باشگاه، در تمامی فعالیت‌های باشگاه حضور داشته باشند.


بازگشت او به تیم، برگ برنده الیوت است. قهرمان پنج چمپیونزلیگ، در سال‌های اخیر به شدت از باشگاه فاصله گرفته بود و حتی به منتقد تیم نیز تبدیل شده بود .


جنگ سرد


رابطه نه چندان خوب و پیچیده مالدینی با هواداران دو آتشه باشگاه، علت اصلی بازگشت او بود. پس از جدال لفظی و انتقادات از آنها، کاپیتان به یکی از اهداف بخش کوچک ولی موثر ورزشگاه تبدیل شد. بخشی از کوروا سود (دو آتشه های میلانی) بنری در ورزشگاه به نمایش گذاشتند و مدعی شدند که مالدینی به اندازه کافی به آنها احترام نمی‌گذارد در حالیکه آنها بودند که باعث شهرت و ثروتمند شدن او بوده اند. در روز خداحافظی مالدینی نیز آنها برای فرانکو باره سی، دیگر اسطوره باشگاه که رابطه نزدیکی با این بخش از ورزشگاه داشت شعار دادند.


مالدینی فکر می‌کرد که مدیران باشگاه می‌توانستند جلوی چنین اتفاقات ناخوشایندی را بگیرند و آدریانو گالیانی، مدیر اجرایی باشگاه نیز باید از او دفاع می‌کرد. در حقیقت او هیچگاه گالیانی را نبخشید و تلاش مدیر میلان برای جذب مالدینی پس از بازنشستگی را ناکام گذاشت.


سپس با حضور چینی ها که باشگاه را در سال 2017 خریداری کرده بودند، تلاش ها برای حضور مالدینی بار دیگر آغاز شد. بار دیگر مالدینی این پیشنهاد را رد کرد و مدعی شد که موقعیت و پست او ، آنطور که باید تعریف نشده است.


به نظر می‌رسد که او در آن زمان از پروژه بلند چینی ها خیلی مطمئن نبود و از همین رو تصمیم گرفت همکاری اش را با آنها آغاز نکند ولی کمپانی الیوت خیلی سریع توانسته اعتماد مالدینی را جلب کند. حضور مالدینی یعنی تخصص او در داخل و خارج زمین به کار گرفته شود و همچنین وجهه ای بین المللی برای باشگاه به ارمغان بیاید. حتی آنها که تا به حال بازی کردن او را تماشا نکرده اند، شناخت خوبی از او دارند. هر آنچه او لمس می‌کرد به طلا تبدیل می‌شد. او حتی پا به عرصه تنیس نیز گذاشت ولی در این رشته خیلی موفق نبود. با ظاهری که کاملا مناسب فیلم‌های هالیوودی است و دانشی بی نظیر در فوتبال، مالدینی می‌تواند میلان را به کلی متحول کند.


انقلاب آمریکایی


گروه آمریکایی مالک میلان به طرزی بی نظیر موثر بوده اند. مارکو فاسونه و ماسیمیلیانو میرابلی در کنار آقای لی، همگی اخراج شدند. در کوتاه مدت، الیوت توانست محرومیت اروپایی باشگاه را لغو کند و حالا آنها می‌توانند فصل آینده در لیگ اروپا شرکت کنند، رقابتی که تا به حال در آن پا نگذاشته اند.


آنها پائولو اسکارونی، هوادار پر و پا قرص میلان و تاجر موفق را به عنوان رئیس جدید باشگاه انتخاب کردند. او نیز طی تماس‌هایی که با جنارو گتوزو داشت، صحبت‌های مفیدی با او مطرح کرد. هر چند پس از اخراج کونته از چلسی، شایعات در مورد حضور او روی نیمکت میلان منتشر شد، ولی درن هایت توو با مدیران میلان به توافق رسید که کارش را ادامه دهد.


سپس لئوناردو وارد شد. بازیکن سابق میلان که به عنوان مدیر ورزشی این تیم در سال 99-1998 حضور داشت و با این تیم قهرمان لیگ ایتالیا شد. او که فصل 10-2009 هدایت باشگاه را برعهده داشت، کاملا مناسب پست مدیریت ورزشی در این باشگاه است. او پیشتر با جذب بازیکنانی مثل کاکا، پاتو و تیاگو سیلوا، حرفه ای بودن خود را نشان داد. سپس نقل و انتقالاتی برای میلان انجام شد و بونوچی از این تیم جدا شد و ایگواین و کالدارا به جمع بازیکنان روسونری اضافه شدند.


با بازگشت مالدینی، این انتقال تکمیل شد و حالا میلان امیدوارتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد. آنها در تلاش هستند که با وجود تغییرات گسترده، بتوانند خیلی سریع به روزهای اوج خود که پس از مالدینی دیگر خبری از آنها نبود، برگردند.

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری