مقصر این روزهای سپیدرود کیست؟

مقصر این روزهای سپیدرود کیست؟

وبسایت فوتبالی- سپیدرود رشت سنگین ترین باخت طول تاریخ خود را در ورزشگاه سردار جنگل رشت تجربه کرد.

به گزارش فوتبالی، سنگین ترین شکست تاریخ سپیدرود در حالی مقابل سپاهان رقم خورد که این بازی آبستن حوادث مختلفی بود.

عزیزی و حرف های رکیک

بدون شک نوک پیکان انتقادات به سوی خداداد عزیزی نشانه رفته است و همگان عزیزی را مقصر اصلی بازی ضعیف سپیدرود در مقابل سپاهان می دانند. البته عزیزی می داند که تیمش از آمادگی کافی برای حضور در مسابقات برخوردار نیست و نتوانسته بازیکنان خوبی را در فصل نقل و انتقالات جذب کند. در سوی دیگر صحبت های غیر اخلاقی عزیزی در کنار زمین باعث شد تا هواداران سپیدرود   بر روی سکوها غزل خداحافظی را برای غزال تیز پای سالهای قبل تیم ملی ایران بخوانند.  البته عزیزی می داند که رفتار او در کنار زمین به نوعی غیر کنترل شده بود و نباید آن حرف های زشت را از زبان جاری می کرد.

هواداران غیر قابل کنترل

هوادران سپیدرود پس از گل سوم سپاهان در دقیقه 27 شعارهای "حیا کن و رها کن" را سر دادند. با توجه به اینکه این شکست سنگین ترین و تلخ ترین شکست تاریخ سپیدرود است اما هواداران سپیدرود باید توجه کنند که نتایج سپیدرود در لیگ امسال برآیند عملکرد آنها در حوزه مالکیتی است. هواداران رشتی تجربه تلخی را از دخالت هایشان در حوزه مالکیتی در دوران حضور داماش در لیگ برتر دارند.

هواداران سپیدرود چند هفته مانده به شروع مسابقات لیگ برتر مانع از حضور نادر دست نشان در تمرینات تیم سپیدرود شدند و این حرکت آنها مانع از این شد تا تمرینات سپیدرود زودتر شروع شود و هواداران آغاز تمرینات را منوط به مشخص شدن وضعیت باشگاه سپیدرود کردند که این جریان باعث دیر آغاز شدن تمرینات شد. البته دیر آغاز شدن تمرینات سپیدرود  به تنهایی حاصل کارهای هواداران نبود بلکه عوامل دیگری نیز در این ماجرا دخیل بودند اما می توان گفت که یکی از عوامل داستان هواداران سپیدرود هستند.

سپیدرود رشت

هیات فوتبال و خانم مدیر ورزشی

بدون شک نقش اول در عدم ثبات مدیریتی را هیات فوتبال و رییس اداره کل ورزش و جوانان بازی می کنند. چند هفته مانده به مسابقات لیگ برتر مسولان ورزشی استان تصمیم گرفتند که تیم را دوباره واگذار کنند و بدون شک یکی از دلایل عدم موفقیت سپیدرود نداشتن ثبات مدیریتی و مالکیتی در این تیم است. مالکیت باشگاه سپیدرود هر چند ماه یکبار تغییر می کند و انبوهی از بدهکاری ها بر روی دست باشگاه باقی می ماند. در حال حاضر با توجه به قراردهای منعقد شده توسط محمد نوین میزان بدهی باشگاه سپیدرود به حدود 20 میلیارد تومان رسیده است.

مالک ناموفق

مالک جدید سپیدرود تا کنون نتوانسته مبلغ قرارداد بازیکنان فصل جاری سپیدرود را پرداخت کند. البته چگونگی ورود آنها به ورزش و هدف آنها جای سوال است. خداداد عزیزی در کنفرانس قبل از بازی برابر سپاهان صحبت از عدم پرداخت مطالبات بازیکنان خود را به میان آورد. مالکان جدید تا کنون نتوانسته اند خواسته هواداران و حتی سرمربی خود را در امر اختصاص بودجه های لازم برآورده کنند. 

مجموعه ای از عوامل مختلف سبب شده اند تا سپیدرود باز هم دچار بحران های مختلف شود. عوامل مختلفی در وقوع این اتفاقات نقش مهمی را دارند اما بدون شک نقش هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان در عدم ثبات مدیریتی و مالکیتی باشگاه سپیدرود پر رنگ است. مشکلات این روزهای سپیدرود تقابل عزیزی و هواداران را در پی داشت و در آینده منجر به تقابل بازیکنان و مالکان باشگاه در مشکلات مالی می شود.