مطهری: پرسپولیس و پیکان مزد ثباتشان را می گیرند

مطهری: پرسپولیس و پیکان مزد ثباتشان را می گیرند

به گزارش" ورزش سه" تیم پیکان لیگ برتر را با یک بازی دشوار برابر استقلال در ورزشگاه آزادی آغاز کرد. هرچند از این بازی سخت با یک امتیاز بیرون آمد؛ اما انتقادهایی به سبک بازی این تیم شد چرا که با توجه به مشکلات استقلال و قدرت پیکان این انتظار وجود داشت که این تیم فرصت های بیشتری را روی دروازه حریف نامدارش خلق کند.

 پیکان درست در زمانی که انتقادها اوج گرفته بود سایپا را که در هفته اول در هیبت مدعی ظاهر شده بود با سه گل شکست داد تا انتقادها جای خود را به تعریف و تمجید بدهد.

پیکان حالا در سومین هفته باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود که با امیرقلعه نویی تیمی پرمهره و خطرناک را برای این فصل از رقابت ها ساخته است.

پیکان با وجود قرعه سختی که در هفته های ابتدایی نصیبش شده نتایج خوبی گرفته و کسب امتیاز از اصفهان نیز آن را تکمیل خواهد کرد.

حمید مطهری مربی تیم پیکان درباره لیگ برتر امسال گفت:« لیگ برای ما خوب شروع شد با اینکه همه می دانند واقعا بازی های سختی داشتیم. هفته اول استقلال، دوم سایپا و حالا سپاهان در اصفهان که هر سه بازی های دشواری هستند.» 


مربی پیکان و دستیار مجید جلالی در ادامه درباره سبک بازی های پیکان گفت:« ما امسال با استراتژی تعریف شده ای به مسابقات آمدیم و تا الان نتیجه اش را هم گرفتیم. ببینید در فوتبال سبک های مختلفی وجود دارد، فوتبال مستقیم، مالکانه، دفاع و ضدحمله، فست بریک و... و تمام این سبک ها در فوتبال دنیا انجام می شود. اینکه برخی از آدم های فوتبالی بعد از بازی برابر استقلال گفتند پیکان در این بازی دفاع کرد با عرض معذرت این افراد را درک نمی کنم. من خودم به شخصه هرگز دوست ندارم به عنوان یک مربی درباره سبک فوتبالی یک تیم دیگر صحبت کنم. دلیل آن هم مشخص است چرا که هر تیم و مربی با توجه به ابزار و مهره هایی که دارد استراتژی اش را تعریف می کند. ما برای سه بازی ابتدایی فصلمان که بازی های سنگینی بودند استراتژی خاصی را انتخاب کردیم و براساس آن استراتژی و منطق نمی توانیم بیاییم مقابل استقلال باز بازی کنیم و سه گل بخوریم.»


هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران در ادامه همچنین گفت:« البته این انتقادها از یک نظر هم مثبت بودند چرا که نشان می دهد پیکان یک تیم قابل احترام است که همه از او توقع دارند. ما اما خوب نتیجه گرفته ایم و 4 امتیاز از دو بازی دشوار نتیجه خوبی به شمار می آید.» اودرباره بازی پیکان برابر سایپا و عملکرد خوب پیکان در ضدحملات گفت:« ما واقعا انتقالمان از دفاع به حمله فوق العاده است و خیلی روی این موضوع کار کرده ایم و امتیازاتمان را دقیقا با همین روش به دست آوردیم البته اینگونه هم نیست که ما همه گل هایمان را به این شکل بزنیم بلکه تنوع تاکتیکی داریم و مقابل سپاهان یک تاکتیک متفاوت دیگری استفاده خواهیم کرد.»


مربیان متفاوت


حمیدمطهری کارشناس فوتبال ایران دررابطه با سبک های مختلف مربیگری هم گفت:« مربیان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، بعضی مربیان روی تاکتیکی که دارند می مانند، مثلا یورگن کلوپ همیشه از روش خودش استفاده می کند حالا حریفش رئال مادرید باشد یا ساوتهمپتون...اما گواردیولا مربی است که روش های تیمش را براساس حریفش انتخاب می کند به همین خاطر است که مثلا در یک بازی 3-3-4 بازی می کند در یک بازی دیگر 3-4-3. این تنها تفاوت سبک کاری مربیان است و نمی توانیم بگوییم یورگن کلوپ کارش را خوب انجام می دهد پپ بد یا برعکس!»


او درمورد ارزیابی اش از آغاز لیگ برتر و اینکه برخی می گویند سطح لیگ سال قبل بالاتر بود هم گفت:«با دوهفته نمی توان یک لیگ را درست ارزیابی کرد. من می توانم بگویم در این دو هفته تیم هایی که از لحاظ کادرفنی و بازیکن ثبات داشته اند و اسکلت تیمشان را حفظ کرده اند نتایج بهتری گرفته اند مثل پیکان و پرسپولیس. اما این بازهم به این معنی نیست که اگر تیمی کادرش را عوض کرده یا بازیکنان جدیدی گرفته نتواند موفق شود. برای ارزیابی لیگ برتر به نظرم از هفته پنجم به بعد می توان قضاوت درست تری انجام داد.»


 مطهری اضافه کرد:« اینکه می گویند لیگ ما ضعیف تر شده اصلا حرف کارشناسی نیست باید حداقل ده هفته بگذرد تا بتوان اظهارنظر منطقی کرد ضمن این که در این سال ها ثابت شده که لیگ ما هر سال قوی تر از سال قبل شده است. شاید دلیل اینکه الان نسبت به بازی های لیگ چنین حرفی زده می شود نزدیکی بازی های جام جهانی باشد. ما امسال و همین چندی قبل بازی های خیلی خوبی در جام جهانی دیدیدم و شاید این روی دید ما نسبت به لیگ برتر تاثیرگذاشته است.»