کنایه بکن‌بائر به اوزیل: جای آدامس جویدن سرود آلمان را می‌خواندی!

کنایه بکن‌بائر به اوزیل: جای آدامس جویدن سرود آلمان را می‌خواندی!

سایت رسمی فوتبالی - بکن بائر معتقد است که بازیکنان تیم ملی آلمان باید علاقه بیشتری به پیشرفت نشان بدهند.

فرانس بکن بائر، اسطوره فوتبال آلمان، درباره شکست و حذف تیم ملی آلمان از جام جهانی با کنایه به مسعوت اوزیل گفت که بازیکنان باید عطش بیشتری برای پیروزی می داشتند.

تیم یواخیم لوو پس از شکست های ناباورانه برابر مکزیک و کره جنوبی از مرحله گروهی جام جهانی روسیه حذف شد.

اوزیل به عنوان مقصر اصلی این هست از سوی رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری حملات نژادپرستانه علیه اصلیت غیر آالمانی او انجام دادند که منجر به خداحافظی این بازیکن از تیم ملی آلمان شد.

بکن بائر در این باره گفت که بعضی از بازیکنان اشتیاق کافی برای بازی ها را نداشتند.

او در صحبت با بیلد مدعی شد: " از بیرون این طور به نظر می رسید که چهار سال پس از قهرمانی در جهان بسیاری از بازیکنان عطش کافی برای پیروزی در این رقابت ها را نداشتند. بدون شک یک بازسازی گسترده با بازیکنان شایسته و مشتاق تر لازم است. خواندن سرود تیم ملی نیز نقش مهمی ایفا می کند. کسی که پیش از آغاز بازی این سرود را میخواند بیشتر از جویدن آدامس انرژی آزاد می‌کند. "

اسطوره بایرن مونیخ به طور خاص به اوزیل اشاره نکرد اما پیش از این نیز از او به دلیل نخواندن سرود ملی انتقاد شده بود.

اوزیل در ماه ژوئن به میشل تایتل گفت: " وقتی سرود ملی پخش می شود من دعا می کنم و مطمئن هستم که این به ما کمک می کند که قوی باشیم و پیروزی را به خانه ببریم. فکر می‌کنم که بیهوده است که من یا هم تیمی هایم به دلیل نخواندن سرود متهم شویم. چون ایمان دارم بسیاری نمی‌دانند که چرا بازیکنی سرود را بلند نمی خواند. 

او پیش از این نیز در پست خود نوشته بود: " من پیش از آغاز بازی دعا میکنم. این برای من مانند یک سنت است. همیشه یک دعای خاص می‌خوانم و به ترکی دعا میکنم. این دعا را وقتی کودک بودم از والدینم یاد گرفتم. "

صحبت‌هاب بکن بائر یک انتقاد دیگر علیه اوزیل بود که پس از انتقادات بسیار زیادی که بعد از جام جهانی متوجه او شد از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد.

بازیکن آرسنال ۹۲ بازی ملی برای آلمان انجام داد و ۲۳ گل به ثمر رساند. او در جام جهانی ۲۰۱۴ در راه رسیدن به قهرمانی و در دیدار فینال که با نتیجه ۱ - ۰ در برابر آرژانتین در وقت‌های اضافه به پایان رسید، کمک‌های زیادی به آلمان کرد. 

اوزیل حالا در حال آماده سازی برای حضور در اولین دیدار آرسنال در لیگ برتر است که روز یکشنبه ۲۱ مردادماه در برابر منچستر سیتی انجام خواهد شد.