چرا خرید پوگبا توسط بارسلونا غیرممکن است؟

چرا خرید پوگبا توسط بارسلونا غیرممکن است؟

سایت رسمی فوتبالی - به گزارش رسانه اسپانیایی کوپه، برخلاف ادعای برخی منابع در ۴۸ ساعت گذشته، بارسلونا اقدامی برای به خدمت گرفتن پوگبا از منچستر یونایتد در این تابستان انجام نخواهد داد‌.

در یکی از پر سر و صداترین انتقالات فوتبال اروپا، پوگبا که در سال ۲۰۱۲ به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس پیوسته بود، پس از ۴ سال در سال ۲۰۱۶ بار دیگر به منچستر یونایتد بازگشت.

انتقال ۱۰۵ میلیون یورویی پولگبا به منچستر یونایتد او را به گران قیمت ترین بازیکن فوتبال در آن زمان تبدیل کرد. بسیاری در همان زمان چنین ولخرجی از سوی شیاطین سرخ برای امضای قرارداد با این بازیکن فرانسوی را به باد انتقاد گرفتند.

پس از گذراندن یک فصل پر فراز و نشیب، پوگبا فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ را بسیار درخشان آغاز کرد و به نظر می رسید سرانجام به بازیکن پرفروغی که در یوونتوس بود تبدیل شده است.

اما یک مصدومیت در ماه سپتامبر باعث شد که این بازیکن ۲۵ ساله دو ماه از میادین دور باشد و پس از بازگشت به مسابقات نیز نتوانست نمایش چندان درخشانی برای منچستر یونایتد داشته باشد.

بسیاری مقصر اصلی نمایش ضعیف پوگبا را خوزه مورینیو می دانند. پس از آشکار شدن اختلافات این دو در شکست ۲ - ۰ منچستر یونایتد برابر تاتنهام در ماه ژانویه این بازیکن فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد. 

پوگبا به دلیل نمایش ضعیف خود در داخل میدان و اختلافاتش با مورینیو در خارج از میدان در آستانه جدایی از منچستر یونایتد قرار گرفت. به نظر می رسید که رئال مادرید، پی اس جی یا یوونتوس یکی از مقصد مورد نظر این بازیکن فرانسوی در این تابستان باشند.

در هفته های اخیر به گزارش رسانه‌ها بارسلونا به جمع مشتریان این بازیکن اضافه شد.

برخی منابع در اسپانیا مانند موندو دیپورتیوو در ۴۸ ساعت گذشته اعلام کرده بودند که بارسلونا در آستانه به خدمت گرفتن پوگبا است و مذاکرات درباره قیمت قرارداد انتقالی بازیکن قهرمان جهان به نیوکمپ ادامه دارد.

اما کوپه کمی قبل اطلاع داد که بارسلونا علاقه‌ای به جذب پوگبا در چند هفته آینده ندارد چرا که اعضای هیئت مدیره این باشگاه اعتقاد دارند که این انتقال از نظر مالی امکان پذیر نیست.

هلنا کاندیس، خبرنگار کوپه، تشریح کرده که دستمزد درخواستی بازیکن منچستر اولین مانع برای انجام این انتقال است و کمیسیون درخواستی توسط مدیر برنامه‌های این بازیکن، مینو رایولا، نیز مشکل بعدی خواهد بود.

در نهایت گفته شده که قهرمان لالیگا قصد دارد بازیکنان جوان تر و با قیمت منطقی تری را برای این فصل به خدمت بگیرد.