هکتور کوپر سرمربی ازبکستان شد

هکتور کوپر سرمربی ازبکستان شد

سایت رسمی فوتبالی - تیم ملی ازبکستان هکتور کوپر سرمربی مصر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

این تیم آسیایی امیدوار است که کوپر بتواند کار فوق‌العاده خود را در تیم آنها نیز ادامه دهد چرا که کوپر توانست پس از ۲۸ سال تیم ملی مصر را به جام جهانی برساند.

قرارداد کوپر تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و او تلاش خواهد کرد که ازبکستان را برای اولین بار به جام جهانی ببرد. آنها در ضربات پنالتی در پلی آف جام جهانی ۲۰۱۴ بازی را واگذار کردند و از صعود به این رقابت‌ها بازماندند و در رقابت‌های انتخابی امسال آسیا نیز به دلیل تفاضل گل کمتر نتوانستند به روسیه صعود کنند.

کوپر نتوانست مصر را در روسیه به موفقیت خاصی برساند و این تیم هر سه بازی خود را واگذار کرد و در رده آخر گروه آ جای گرفت. این سومین حضور او به عنوان سرمربی تیم‌های ملی است چرا که او پیش از این به مدت یک سال سرمربیگری گرجستان را نیز برعهده داشت. او روی نیمکت تیم هایی مانند والنسیا و اینترمیلان نیز نشسته است.

اولین رقابت پیش روی این سرمربی با تیم ملی ازبکستان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در امارات متحده عربی خواهد بود. آنها در گروه اف با ژاپن و عمان و ترکمنستان همگروه هستند.