کناره گیری عراق از بازی‌های فوتبال آسیایی جاکارتا

کناره گیری عراق از بازی‌های فوتبال آسیایی جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"، رسانه های عرب زبان حاشیه خلیج فارس امروز از اتفاقی پرده برداشتند که در فاصله یک هفته تا آغاز رقابت های فوتبال بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به بحرانی بزرگ برای afc تبدیل شده است. کناره گیری تیم فوتبال زیر 23 سال عراق از این رقابت ها خبری بود که این رسانه ها به نقل از یک منبع آگاه در بغداد منتشر کردند تا بحرانی جدید بازی های فوتبال آسیا را در بر بگیرد.


این خبر که در توسط رویترز هم پوشش داده شد در پی اتفاقات رخ داده در قرعه کشی دوم بازی های فوتبال توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی عراقی ها اتخاذ شده است گرچه هنوز این تصمیم به صورت رسمی از سوی کمیته المپیک این کشور اعلام نشده اما با قطعی شدن آن رقابت های فوتبال که از یک هفته دیگر یعنی 10 آگوست آغاز می شود برنامه و نحوه صعود تیم ها دستخوش تغییرات خواهد شد.


بنا به نوشته سایت ارم نیوز شورای المپیک آسیا هنوز به این اخبار و شایعات واکنشی نشان نداده ضمن این که سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق هم تایید کرده هنوز از سوی کمیته المپیک این کشور تصمیم رسمی اعلام نشده و تمرینات آماده سازی تیم زیر 23 سال عراق در شهر اربیل در حال پیگیری است.


قرعه کشی رقابت های فوتبال بازی های آسیایی جاکارتا به خاطر حذف غیرمنتظره نام تیم های فلسطین و امارات در اولین قرعه کشی برای بار دوم به نحوی صورت گرفت که دو گروه پنج تیمی باید برای صعود با هم بجنگند و این تصمیم از دید عراقی ها چندان عادلانه تلقی نشده است.