آرسنال فلسفه ونگر را ادامه خواهد داد؟

آرسنال فلسفه ونگر را ادامه خواهد داد؟

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در آخرین فصل مربیگری آرسن ونگر به‌ عنوان مولدترین تیم لیگ برتر معرفی شد. یعنی تیمی که بیشترین فرصت را در اختیار جوانان محصول آکادمی خودش قرار داده است. بر اساس تحقیق پرس اسوسییشن، توپچی‌ها در این فصل 7933 دقیقه به بازیکنانی که در آکادمی خودشان رشد کرده بودند، فرصت بازی دادند و برای دومین فصل متوالی این عنوان را به دست آوردند که قبل از آن در اختیار منچستریونایتد بود.


شیاطین سرخ در تاریخ لیگ برتر بیشترین بازیکن را از تیم‌های پایه خود به تیم اول آورده‌اند. در رده سوم اورتون بود. در انتهای جدول هم برنلی قرار داشت که تا دو دقیقه مانده به پایان آخرین بازی فصل خود هیچ بازیکنی را در لیگ برتر مورد استفاده قرار ندادند.


در این تحقیق میزان دقایق تمام بازیکنان در فصل قبل لیگ برتر اندازه‌گیری شد به اضافه باشگاه یا آکادمی که فوتبال پایه خود را در آن سپری کردند. هکتور بیرین و آلکس آیووبی پرچمدار بازیکنان خود ساخته آرسنال بودند ضمن اینکه جک ویلشر بعد از یک فصل حضور قرضی در بورنموث به بهبود آمار آرسنال کمک کرد. هر چند در پایان فصل به وستهم نقل مکان کرد.


اینزلی مایتلند نایلز که در فصل 2017-2016 لیگ برتر تنها یک دقیقه بازی کرده بود، فصل قبل 993 دقیقه فرصت بازی به دست آورد. در کنار او که نخستین بازیکن آرسنال متولد شده بعد از ورود ونگر به آرسنال محسوب می‌شود، رایس نلسون، جو ویلاک و ادی انکتیه نیز دقایق بیشتری نسبت به فصل قبل بازی کردند. فرانسیس کوکلن نیز هشتمین بازیکن آرسنال بود که در آکادمی این باشگاه رشد کرد و به تیم اول راه یافت.


12 ماه قبل این مطالعه نشان داده بود 10 بازیکن آکادمی یونایتد در تیم ژوزه مورینیو بازی کردند، خیلی از آنها اواخر فصل که مورینیو تمرکزش را روی لیگ اروپا قرار داد به تیم اصلی راه یافتند؛ از جمله ژوئل پریرا، تیموتی فوسو منساه، دیمتری میچل، اسکات مک تامینای، جاش هاروپ و آنخل گومس که هیچ کدام به مرز 100 دقیقه بازی نرسیدند. مک تامینای تنها بازیکن از میان آنها بود که در فصل 2018-2017 توانست 694 دقیقه بازی کند و در کنار امثال پل پوگبا، مارکوس راشفورد و جسی لینگارد قرار بگیرد. الکس توانزبه هم تنها دو دقیقه بازی کرد.


ساوتهمپتون تنها تیم دیگری بود که از 5 بازیکن آکادمی خود استفاده کرد اما تنها جیمز وارد پراوز مرتب بازی می‌کرد برای همین اورتون و تاتنهام از نظر دقایق بازی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. اورتون با بازگرداندن وین رونی و همچنین فرصت بازی با تام دیویس و جونجو کنی و بنی بنینجیم این جایگاه را به دست آورد. هری کین سردسته بازیکنان آکادمی تاتنهام بود که دنی رز، هری وینکس و کایل واکر پیترز نیز در آن حضور داشتند.


منچسترسیتی در راه قهرمانی آمار عجیبی بر جای گذاشت اما میزان فرصت بازی به محصولات آکادمی در میان آنها نبود. تنها بازیکن فصل قبل که در این دسته می‌گنجید، کلچی آیهیناچو قبل از شروع فصل به لسترسیتی فروخته شد و هیچ کدام از امثال او حتی نتوانستند به اندازه یک مسابقه کامل بازی کنند. هرچند امید زیادی به فیل فودن و براهیم دیاز وجود دارد. این دو به اضافه لوکاس انمچا روی هم 152 دقیقه بازی کردند و سیتی در این رده‌بندی از انتها در رده سوم قرار گرفت.


منبع: تلگراف