عذرخواهی ستاره کره‌ای از تاتنهام به خاطر حضور در مسابقات آسیایی

عذرخواهی ستاره کره‌ای از تاتنهام به خاطر حضور در مسابقات آسیایی

سایت رسمی فوتبالی - تاتنهام برای عدم حضور هیونگ مین سون در دو دیدار ابتدایی جام ملت های آسیا در ماه ژانویه به توافق رسید. این توافق به شرط حضور این بازیکن در رقابت آسیایی این ماه به دست آمد.

سان برای شرکت در بازی های آسیایی به اندونزی خواهد رفت. کسب مدال طلای این مسابقات باعث می شوند که او از خدمت سربازی معاف شود. فدراسیون فوتبال کره جنوبی روز چهارشنبه تایید کرد که این بازیکن بعد از حضور در اولین دیدار تاتنهام در لیگ برتر برابر نیوکاسل که 20 مرداد ماه برگزار می شود به این تیم ملحق خواهد شد. 

تاتنهام در ابتدا قصد داشت این بازیکن را تا 27 مرداد ماه و دیدار برابر فولام در اختیار داشته باشد.این اتفاق باعث می شد که این بازیکن 26 ساله مرحله گروهی المپیک آسیایی را که از تاریخ 23 مرداد تا 11 شهریور برگزار می شود، از دست بدهد. اما تاتنهام پس از موافقت کرد که سون به این مسابقات اعزام شود اما بازی های 17 و 21 دی ماه در جام ملت های آسیا برابر فیلیپین و قزاقستان و همچنین دیدارهای دوستانه ماه نوامبر را از دست داده و در اختیار تاتنهام باشد. 

فوتبالیست های کره ای که مقام قهرمانی به دست می آورند از خدمت سربازی معاف می شوند. این اتفاق برای تیم ملی فوتبال کره در سال 2002 که به نیمه نهایی جام جهانی رسید و همچنین در سال 2014 برای تیمی که قهرمان بازی های آسیایی اینچئون شد نیز رخ داده بود. 

باشگاه قبلی سان، بایرلورکوزن، اجازه همراهی او با تیم سال 2014 را صادر نکرده بود. سان که در تور پیش فصل تاتنهام در آمریکا حضور دارد از هم تیمی هایش و پوچتینو، سرمربی تیم، برای غیبت خود در بازی های پیش رو عذرخواهی کرد. او در بازی دوستانه برابر میلان به رسانه ها گفت: " من متاسفم چون تاتنهام تیم من است و از کادر فنی و هم تیمی ها خود عذرخواهی می کنم. اما من باید برای کشورم بازی کنم و این نیز مهم است. اما صادقانه از این بابت بسیار متاسف هستم. این حس واقعی من است. "

او از صحبت درباره معافیت از خدمت سربازی در صورت قهرمانی در این رقابت ها خودداری کرد.سان در این باره اظهار داشت: " ما می توانیم بعدا در این باره صحبت کنیم. من تا به حال قهرمان نشدم. ما می خواهیم قهرمان شویم و کسب قهرمانی برای کشورم همیشه خوب است. من برای شکست به این سفر نمی روم. "

سان که سال گذشته قرارداد خود را تا سال 2023 با تاتنهام تمدید کرد، یکی از بازیکنان کلیدی این باشگاه است و در 140 دیدار 47 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. او بهترین گلزن آسیایی در تاریخ لیگ برتر به شمار می آید.