علی دایی: گرشاسبی حقم را بدهد/ به بازیکن ما امیدواری الکی می‌دهند که می‌‌خواهند او را ببرند یوونتوس!

علی دایی: گرشاسبی حقم را بدهد/ به بازیکن ما امیدواری الکی می‌دهند که می‌‌خواهند او را ببرند یوونتوس!

وب سایت فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: هر قدر برای تیم ملی فوتبال خرج شود کم است، کاری به منتقدین ندارم، چطور باشگاه‌ها می‌توانند هزینه دلاری کنند اما ۵ و -۶ میلیون دلار برای کشور ما پولی است؟

به گزارش فوتبالی، علی دایی در حاشیه تمرین تیم سایپا در جمع خبرنگاران در مورد برد سایپا در هفته اول گفت: شرایط تیم ما نسبت به هفته قبل بهتر شده و چند بازیکن مصدوم ما به تمرینات رسیده‌اند و اگر چه در بازی اول پیروز شدیم اما نقایصی داشتیم که باید در تمرینات رفع کنیم ولی برای بازی اول خوب بود و بازیکنان خوب بازی کردند. هرچند ۳ گل زدیم اما مشکلات را باید برطرف کنیم تا تیم ما کامل تر شود.

وی در مورد مشکلات مالی سایپا گفت: متاسفانه به غیر از دو سه تیم اکثر باشگاه‌ها مشکل مالی دارند و ما هم استثنا نیستیم ما هم در نقل و انتقالات دیر وارد شدیم که به دلیل مشکلات مالی بود. نتوانستیم بازیکنانی که قیمت شان بالای یک میلیارد تومان بود را جذب کنیم. سعی کردیم بازیکنان را در رنج مشخص قیمتی بگیریم. چند بازیکن با تجربه لیگ را به تیم اضافه کردیم و خدا را شکر همه بازیکنان هم خوب بودند و جوانان هم خوب بودند.

دایی در مورد اینکه چه بازیکنانی به تیم سایپا اضافه خواهند شد و بحث حضور حقیقی به سایپا چگونه است گفت: باید بگویم که با حقیقی تا روزی که اخباری تکلیفش را مشخص نکند نمی‌توانیم قرارداد ببنیدیم. اخباری در فهرست تیم ما بود اما به هر علتی که خودش می داند به تمرینات نیامد و از قبل هم مشخص بود برنامه ما چه هست. منتظر مشخص شدن تکلیف اخباری هستیم اینکه او می ‌ماند یا می‌رود. دنبال گزینه‌هایی هستیم. خودم با حقیقی صحبت کردم که اگر جایی نرفت و تکلیف گلرهای ما مشخص شد جذب کنیم که او هم به مسافرت ترکیه رفت و هنوز به من خبر نداده است.

وی در مورد اسدی گفت: بحث اسدی خیلی فرق می‌کند بخاطر اسدی خیلی از بازیکنان را رد کردیم و نگرفتیم و او نمی‌تواند یک باره قبل از بازی اول بگوید می‌خواهم بروم و بنشیند در دفتر باشگاه تا تکلیفش مشخص شود. تکلیف مشخص کردن شرایط و قانون دارد ضمن اینکه مرام چه می‌گوید؟! دو ماه است با او کار می‌کنم. شما اصلا اسدی را می شناختید؟! من او را در بین بازیکنان تستی انتخاب کردم. مطمئن باشید هرکسی گذشته خودش را فراموش کند در حال و آینده اش شکست می‌خورد. اسدی در بازی اول دستم را در پوست گردو گذاشت. آنقدر بازیکن دارم که هر کسی نیاید از آن استفاده می‌کنم و این رسمش نیست. وقتی می‌خواهی تست بدهی هزار واسطه می‌تراشی که تست بگیرم و بعد از آن هم بیایی و در دفتر باشگاه بنشیند. پیشنهادی دارد که خنده دارد است و باید در کنار فوتبالش شغل دیگری هم انتخاب کند  تا زندگی اش بگذرد. یکی از همکاران قدیمی شما مدیر برنامه هایش بوده است. او هم مدرک این کار را ندارد و از یک فرد دیگر مدیر برنامه کمک گرفته است.

دایی تصریح کرد: از خدایم است که بازیکنانم در تیم‌های خوب بازی کنند علی قلی زاده یک سال خوب کار کرد و بعد به تیم بلژیکی رفت. تیم دانمارکی بازی تیم سایپا را دیده؟! بازی‌های تیم ما انقدر پخش نشده که هیچکس یادش نیست. به او امیدواری الکی می‌دهند و می‌گویند یکسال اینجا بمان و بعد شما را می برم یونتوس! او همان فردی است که طارمی را می‌خواست به تیم قطری ببرد.

سرمربی تیم سایپا در مورد قراردادها گفت: حیطه کاری من نیست که وارد قرارداد بازیکن شوم. اگر بازیکن می‌خواست برود قبل از فصل می‌گفت یک ماه با بازیکن کار کردم و یکباره بیاید و بگوید که می‌خواهم بروم.

دایی در مورد برنامه های تیم ملی برای جام ملت های آسیا و هزینه گزاف آماده سازی تیم ملی گفت: من برنامه را ندیدم که بخواهم در موردش نظر بدهم. بعد ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار زیاد نیست زیرا در این وضعیت بد اقتصادی فقط فوتبال مردم را خوشحال می‌کند و ۵۰۰ میلیون دلار هم بدهند کم است و همین فوتبال می‌تواند غم و غصه را از مردم دور می‌کند و باعث نشاط اجتماعی می شود. هر قدر برای تیم ملی خرج شود کم است. کاری به منتقدین ندارم. چطور باشگاه ها می توانند هزینه دلاری بکنند اما ۵ و -۶ میلیون دلار برای کشور ما پولی است؟ که منتقدین ایراد بگیرند؟ چه چیزی جز فوتبال مردم را خوشحال کرده پس باید به به چیزی که مردم دوستش را دارند اهمیت بدهید.

دایی در مورد انتقاد از مساله سربازهای تیم ملی گفت: مشکل سربازها باید حل شود تا در اختیار تیم ملی باشند. نیروهای مسلح می‌توانند نتیجه گیری کنند که اگر قرار است معافیت بدهند بدهند و گرنه بازیکنان سرباز را در اختیار تیم ملی قرار بدهند. سرباز چه می‌کند وظیفه‌اش دفاع از کشور است و این بازیکنان هم از آبروی ورزشی کشور دفاع می‌کنند و حتی معافیت هم به آنها ندهند. ۴ ماه تا جام ملت‌های آسیا زمان داریم و نیروهای مسلح در این مدت به آنها  مجوز خروج از کشور بدهد کسی نمی‌گوید معافشان کنید. مشکلات هست اما باید از همه نیروهایمان استفاده کنیم.

وی افزود: اگر تیم ملی قهرمان آسیا شود بله اما باید لیگ و تیم ملی را داشته باشیم و نباید همیشه ساز مخالف بزنیم و وظیفه هر ایرانی است که به تیم ملی کمک کند.

دایی در مورد مشکلات بدهی باشگاه ها و طلبش از پرسپولیس و نفت عنوان کرد: این حرف را هزاران بار زده‌ایم صبای قم را یادتان رفته است؟ از راه آهن هم طلب داریم همه را یادتان  رفته اما من چه می‌توانم بکنم؟! من روی مواضع خود هستم و متاسفانه خودشان می‌توانستند حل کنند و گرنه عذر می‌خواهم حقم را به گرشاسبی و امثال او نمی‌دهم. الان وقتش است که گرشاسبی حقم را بدهد و در ماه یازده سال قبل با او توافق کردیم نه مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس و نه ایشان به صحبت هایشان عمل نکردند  و با معاون وزیر ورزش هم صحبت کردیم. وقتی آنها گذشت‌های ما را قبول نمی‌کنند چه کنم. چیز خنده دار از گرشاسبی شنیدم که گفت دلار گران شده و اکنون نمی‌توانیم این پول را بدهیم . اگر دلار گران شده طلب ما چه شده ؟ طلب من که آن موقع ۲۰۰ هزار دلار می‌شد اکنون ۱۰۰ هزار دلار می شود اگر بخواهیم حساب کنیم باید بیشتر به ما پول بدهند.
دایی در مورد اینکه اگر خارجی بودید پول تان را زود می‌گرفتید گفت: من خارجی نیستم و ایرانی هستم اما پولم را می گیرم.