ماتیوس : اوزیل باید توقع چنین انتقاداتی را داشته باشد

ماتیوس : اوزیل باید توقع چنین انتقاداتی را داشته باشد

سایت رسمی فوتبالی - بازیکن سابق تیم ملی آلمان معتقد است که هافبک آرسنال و فدراسیون فوتبال این کشور باید انتظار چنین واکنشهایی را پس از عمل به اصل برانگیز این بازیکن می داشتند.

به گفته لوتار ماتیوس، مسوت اوزیل باید به دلیل کاری که پیش از آغاز مسابقات جام جهانی در روسیه انجام داده بود برای رویارویی با این انتقادات آماده می شد. بحث ها پیرامون خداحافظی این بازیکن از تیم ملی همچنان ادامه دارد.

تصمیم ستاره آرسنال برای خداحافظی از تیم ملی پس از ماه‌ها انتقاد و بحث و جدل پیرامون عکسی که او با رجب طیب اردوغان انداخته بود اعلام شد. دولت آلمان اعتقاد دارد که رئیس‌جمهور ترکیه قوانین حقوق بشر را زیر پا گذاشته است.

پس از حذف آلمان از جام جهانی برزیل با انتشار بیانیه ای در شبکه‌های اجتماعی رئیس فدراسیون فوتبال آلمان و این فدراسیون را به توهین به اصالت ترک او متهم کرد.

این اقدام بازیکن ۲۹ ساله آرسنال نظرات متفاوتی را در آلمان به دنبال داشت. ماتئوس که ۱۵۰ بازی ملی در فاصله سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ در کارنامه خود دارد احساس می‌کند که باشگاه و اوزیل باید پیش بینی می کردند که این اتفاق پس از عدم موفقیت آلمان در رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی که برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر رخ داد بسیار بحث برانگیز خواهد شد.

ماتئوس به کیکر گفت: " باید از ابتدا برخورد بهتری با این موضوع می شد. ناراحت کننده است که این اتفاق رخ نداد. این اتفاق حتی از ابتدا توسط فدراسیون فوتبال آلمان نیز مورد بررسی قرار داده نشد. هر کس می‌تواند با هر کسی که دوست دارد عکس بگیرد اما باید پس از آن برای رویارویی با انتقادات آماده باشد. این داستان خیلی طولانی شد. "

اوزیل که به تیم ملی آلمان در رسیدن به اولین قهرمانی خود پس از ۲۴ سال در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برابر آرژانتین کمک کرده بود، در یک سال اخیر به دلیل عملکرد ضعیف خود در سطح ملی مورد انتقاد قرار داشت و امسال نیز رقابت ضعیفی را به پایان برد.

ماتئوس اضافه کرد: " مسوت یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی آلمان در ۸ سال گذشته بود اما من نمایش او در یک سال و نیم اخیر را دوست نداشتم. انتقاد من از او تنها به این مورد برمیگردد و به سایر مسائل او علاقه ای ندارم. ناراحت کننده است اما باید بگویم که از دید ورزشی کمبود او احساس نمی‌شود و تنها شانسی برای بهتر کردن این پست خواهد بود. "