انگلیس به دنبال میزبانی جام جهانی 2022

انگلیس به دنبال میزبانی جام جهانی 2022

سایت رسمی فوتبالی - اگر میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ از قطر گرفته شود انگلیس باید به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب شود.

این نظر لرد تریسمن مدیر سابق اتحادیه فوتبال انگلیس است که پس از بالا گرفتن اتهامات قطر در مزایده کسب میزبانی جام جهانی اعلام شده است.

تحقیقات ساندی تایمز نشان می‌دهد که قطری ها اقداماتی را علیه سایر کشورهای نامزد میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ خصوصا استرالیا و آمریکا انجام داده‌اند.

یکی از اصلی ترین قوانین فیفا برای انتخاب میزبان جام جهانی حمایت‌هایی است که مردم هر کشور از این میزبانی دارد. تایمز مدعی شده که مامور سابق سیا شایعاتی را مبنی بر عدم حمایت مردم از میزبانی جام جهانی پخش کرده است.

از زمانی که فیفا میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به قطر داد بحث های زیادی درباره بازپس‌گیری این حق منتشر شد و در ۲۴ ساعت گذشته این بحث ها به اوج خود رسیده است.

انگلیسی که از معدود کشورهایی است که می‌تواند در این مدت کوتاه میزبانی را برعهده بگیرد. با توجه به اینکه آنها از سال ۱۹۶۶ میزبان جام جهانی نبوده اند و مبالغ بسیاری را برای نامزدی در انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ خرج کرده اند، تریسمن احساس می‌کند که حالا انگلیس در موقعیت خوبی قرار دارد.

اون در صحبت با سان اظهار داشت: " وظیفه فیفا این است که به سرعت شواهد را بررسی کند و شجاعت داشته باشد تا تصمیمی که ممکن است سخت باشد را اتخاذ کند. اگر ثابت شود که قطر قوانین فیفا را زیر پا گذاشته نباید حق میزبانی جام جهانی را داشته باشد. فکر نمی‌کنم که این انتخاب انگلیس توسط فیفا در چنین شرایطی انتخاب اشتباهی باشد. ما توانایی برگزاری این بازی ها را داریم. "