سیتی ۳ - بایرن ۲؛ بازگشت پسران پپ در میامی

سیتی ۳ - بایرن ۲؛ بازگشت پسران پپ در میامی

به گزارش ورزش سه، مهمترین ستاره‌ی بازی برناردو سیلوا بود که به جای هم‌تیمی‌ مصدوم شده‌اش ریاض محرز وارد میدان شد و با درخشش خود بازگشت موفق منچسترسیتی را رقم زد.


پیش از آن سیتی با اختلاف دو گل از بایرن عقب افتاده بود ولی برناردو سیلوا با به ثمر رساندن دو گل کاری کرد که سیتی در نهایت بایرن را با نتیجه‌ی 3-2 شکست داده و به اولین پیروزی خود در رقابتهای  اینترنشنال چمپیونز کاپ دست یافت.


بایرن خیلی سریع به گل رسید و در همان 24 دقیقه‌ی اول با گلهای مریتان شبانی و آرین روبن با نتیجه‌ی 2-0 از آبی‌های منچستر پیش افتاد. سیتی می‌رفت تا سومین شکست خود در آمریکا را تجربه کند. اما با مصدوم شدن ریاض محرز که به تازگی با قراردادی که در تاریخ سیتی رکوردشکن شده بود به این تیم ملحق شده، برناردو سیلوا به جای او به میدان آمد تا عامل اصلی بازگشت سیتی به بازی و در نهایت پیروزی‌اش باشد.

سیلوا در وقتهای اضافه‌ی نیمه‌ی اول با انجام حرکتی تماشایی در حاشیه‌ی محوطه‌ی جریمه‌ی بایرن گل اول سیتی را به زیبایی به ثمر رساند. لوکاس انمیکا بازیکن جوان سیتی در دقیقه‌ی 51 بازی را به تساوی کشاند تا 19 دقیقه بعد برناردو سیلوا ملی‌پوش پرتغالی سیتی که دیروز، روز او بود گل پیروزی‌بخش تیمش را در استادیوم هاردراک شهر میامی به ثمر برساند.


بایرن که روز چهارشنبه هم با نتیجه‌ی 2-0 مقابل یوونتوس شکست خورده بود با ستاره‌هایی مثل روبن، فرانک ریبری، کینگزلی کومان و داوید آلابا به مصاف سیتی آمده بود. سیتی هم در سومین و آخرین بازی خود در اینترنشنال چمپیونزلیگ با همه‌ی ستاره‌هایی که در اختیار داشت از جمله محرز و کلودیو براوو وارد زمین شده بود. آیمریک لاپورته دفاع وسط این تیم هم که برای فصل پیش رو انتظارهای زیادی از او می‌رود دیشب برای اولین بار با پیراهن سیتی به میدان رفت.


بایرن شروع خوبی نداشت. در دقایق ابتدایی بازی، سیتی حاکم میدان بود و بازیکنان بایرن در انجام پاسکاری‌های دقیق مشکل داشتند. تنها چیزی که بازی در این دقایق کم داشت، به ثمر رسیدن گل توسط سیتی بود که به وضوح بهتر از قهرمان آلمان بازی می‌کرد. البته در دقیقه‌ی سیزده شوت انمیکا با اصابت به تیر دروازه از ورود به دروازه‌ی بایرن بازماند.

با اینحال بایرن بعد از آن موفق شد به خود آمده و تا حدودی به تیم برتر میدان تبدیل شود. دو دقیقه  بعد سانتر رافینیا با ضربه‌ی سر شبانی 19ساله وارد دروازه شد تا بایرن از حریف خود پیش بیفتد.


سیتی در دقیقه‌ی 24 باز هم غافلگیر شد و روبن اختلاف بایرن را به عدد دو رساند. این وینگر کهنه‌کار هلندی از تله‌ی آفساید مدافعین سیتی گریخت و توپ را با یک ضربه‌ی چیپ از بالای سر براوو دروازه‌بان سیتی وارد دروازه کرد.


بعد از آن، درحالیکه بازی به پایان نیمه‌ی اول نزدیک می‌شد پپ گواردیولا مجبور شد اولین تعویض خود را انجام دهد و به جای محرز مصدوم‌شده، سیلوا را به میدان بفرستد.


سیتی در این دقایق مدیون براوو شد چرا که دروازه‌بان شیلیایی با خوابیدن روی زمین مانع از به ثمر رسیدن دومین گل آرین روبن شد. درست لحظاتی قبل از به صدا در آمدن سوت پایان نیمه‌ی اول، این سیلوا بود که گلزنی کرد تا اختلاف سیتی با تیم آلمانی را به یک گل کاهش دهد. بازیکنان سیتی امیدوار به رختکن رفتند ولی اگر براوو توپ روبن را دفع نکرده بود بعید به نظر می‌رسید که منچستری‌ها دیگر امیدی برای بازگشت به میدان داشتند.


انمیکا شش دقیقه بعد از شروع نیمه‌ی دوم بازی را به تساوی کشاند. در جریان حمله‌ی سیتی، شوت فیل فادن توسط سون اولریش دروازه‌بان بایرن برگشت داده شد اما توپ درست در مسیر انمیکا، بازیکن 19ساله‌ی سیتی قرار گرفت تا او دروازه‌ی بایرن را باز کند. اولریش که در جریان بازی‌های پیش‌فصل بایرن دروازه‌بان مستحکمی نشان نداده، در این صحنه مقصر بود.


بیست دقیقه مانده به پایان بازی، بعد از چندین پاس دقیق و زیبا که درون و اطراف محوطه‌ی جریمه‌ی بایرن بین بازیکنان سیتی رد و بدل شد، سیلوا توپ را به تیر نزدیک دروازه‌ی اولریش شلیک کرده و او را مغلوب کرد تا سیتی با نتیجه‌ی 3-2 از حریف پیش بیفتد و در نهایت بازی با همین نتیجه به نفع تیم انگلیسی به پایان برسد.