باییچ: رفتار اوزیل بزدلانه بود

باییچ: رفتار اوزیل بزدلانه بود

سایت رسمی فوتبالی - مسوت اوزیل بعد از حذف آلمان از جام جهانی ۲۰۱۸ از این تیم خداحافظی کرد اما اخیرا مدیر ورزشی یکی از تیم‌های بوندس لیگا او را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

فردی بابیچ، مدیر ورزشی اینتراخت فرانکفورت، پس از خداحافظی این بازیکن از تیم ملی او را بزدل خواند.

اوزیل پس از حذف تیم ملی کشورش از جام جهانی خداحافظی خود از این تیم را اعلام کرد.

دلیل این تصمیم را بی احترامی و نژاد پرستی فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد و مدعی شد: " وقتی پیروز می‌شدیم من آلمانی بودم اما وقتی می‌باختیم مهاجر می‌شدم. "

صحبت های او عصبانیت بسیاری از افراد را در آلمان بر انگیخت. اولی هاینس، مدیر سابق بایرن، ادعا کرد که او سال‌ها بود بازی مزخرفی به نمایش می‌گذاشت. رئیس فدراسیون فوتبال آلمان نیز ادعاهای این بازیکن را تکذیب کرد. 

رجب طیب اردوغان که اوزیل عکس بحث برانگیز را پیش از جام جهانی با او گرفته بود از این بازیکن حمایت کرد اما بابیچ اعتقاد دارد که این بازیکن ذات واقعی خودش را نشان داده است.

او به بیلد گفت: " فکر می‌کنم این کار بزدلانه بود. انتقاد مسوت اوزیل از فدراسیون فوتبال آلمان در شبکه های اجتماعی کار شجاعانه ای نبود. این اتهام نژادپرستی نمی تواند واقعی باشد. او می‌توانست به صورت زنده در تلویزیون مصاحبه کند. قانون برای ما فوتبالیست ها اینگونه است که مرد باش و بلند شو. "

بابیچ اعتقاد دارد که عکس اوزیل با اردوغان یک اشتباه محض بود و یک ورزشکار حرفه ای نباید در چنین شرایطی قرار بگیرد.

او اضافه کرد: " می‌توان چنین اشتباهی را از یک بازیکن ۱۸ یا ۱۹ ساله پذیرفت اما بازیکنی که مدتهاست در این حرفه حضور دارد و ۲۹ سال است و قهرمانی جهان را در کارنامه دارد باید درک بهتری از این شرایط داشته باشد. اگر او این چیزها را نمی داند پس آدم بی تجربه و ساده لوحی است که من چنین تصوری ندارم. یا این که این کار حساب شده بود به او قصد داشت کار تحریک آمیزی انجام دهد. یا اینکه او یک بیگانه است و من درک می‌کنم که دو قلب در یک سینه بتپد اما او باید بداند که مسئولیت بزرگی بر دوش خود دارد. "