سرمربی بایرن شیفته‌ی گواردیولا است

سرمربی بایرن شیفته‌ی گواردیولا است

به گزارش ورزش سه، در ماه ژانویه‌ی 2014 نیکو کوواچ و برادرش رابرت برای سفری یک هفته‌ای به قطر پرواز کردند. ولی آنها برای تعطیلات به قطر نرفته بودند و هدف‌شان ملاقات با گواردیولا بود. آنها به هزینه‌ی خود به قطر، محل برگزاری اردوی زمستانی بایرن رفتند تا از مربی بزرگ کاتالان بیاموزند.


چرا آن سفر برای کوواچ آنقدر مهم بوده ؟ چون از هواداران سرسخت گواردیولا است. کوواچ گفته :" از نظر من گواردیولا بهترین مربی دنیا است و برای همین، اینکه توانستم آن سال در اردوی تمرینی بایرن شرکت کنم برایم افتخار بزرگی بود".


کوواچ و گواردیولا شنبه‌شب بار دیگر با هم دیدار کردند، ولی این بار کوواچ کروات، خود سرمربی بایرن بود.


گواردیولا درباره‌ی دیدار با برادران کوواچ در قطر به خبرنگاران گفته بود:" من منتظرشان بودم. ما در مورد خیلی چیزها صحبت کردیم. آنها با من خیلی با محبت رفتار کردند."


کوواچ هم درباره‌ی آن دیدار گفته:" ما آنجا توانستیم چیزهای زیادی یاد بگیریم. روزهای فوق‌العاده‌ای بود".


کوواچ از زمانی که سکان هدایت بایرن را به دست گرفته از نظر تاکتیکی هم به سبک مربی مورد علاقه‌اش گواردیولا وفادار بوده. کوواچ بایرن را با انعطاف‌پذیری تاکتیکی به میدان می‌فرستد درحالیکه مربی‌های پیشین او یوپ هاینکس و کارلو آنجلوتی بایرن را با آرایشی غیر قابل انعطاف و خشک روانه‌ی میدان می‌کردند.


کوواچ بعد از سرمربی‌گری  تیم ملی کرواسی به باشگاه آینتراخت فرانکفورت رفته و سپس به بایرن مونیخ رسیده است. گواردیولا هم بعد از سه سال حضور در مونیخ در سال 2016 بار سفر بسته و راهی منچستر شده تا سکان هدایت سیتی را به دست گیرد.


گواردیولا در این سالها مربی کروات هوادارش را زیر نظر داشته و حتی اخیراً به تحلیل شکست 2-0 تیم کوواچ در مقابل یوونتوس، در جریان رقابتهای اینترنشنال چمپیونزکاپ پرداخت. گواردیولا اخیراً در آمریکا در باره‌ی سرمربی کرواتی که شیفته‌ی او است گفت:" کارهایی که نیکو در فرانکفورت می‌کرد فوق‌العاده بود. من شک ندارم که او در بایرن هم موفق خواهد بود. کوواچ باشگاه را خیلی خوب می‌شناسد و من برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم بتوانیم در لیگ قهرمانان همدیگر را ببینیم ".