10 بازیکنی که بیشترین پول را جا‌به‌جا کردند؛ نیمار و رونالدو در صدر

10 بازیکنی که بیشترین پول را جا‌به‌جا کردند؛ نیمار و رونالدو در صدر

سایت رسمی فوتبالی - انتقال تابستان گذشته نیمار از بارسلونا به پاریس با مبلغ 222 میلیون یورو، تمامی معادلات انتقالات را بر هم زد. رکورد گرانترین بازیکن که در دستان پوگبا بود طی چند ماه 3 بار جابجا شد.

در حقیقت، با انتقال 100 میلیونی رونالدوی 33 ساله به یوونتوس، در حالی که 9 سال پیش این بازیکن برای رئال مادرید 94 میلیون هزینه داشت، نشان از تغییرات بازار انتقالات دارد.

همه می دانند که گرانترین بازیکن فوتبال دنیا کیست. اما ما قصد داریم تا نگاهی به ارزشمندترین بازیکنان فوتبال طی تمامی انتقالاتشان بیندازیم! برای مثال رونالدو با انتقال به یوونتوس، ارزش تمامی جابجایی های این بازیکن به 225 میلیون یورو رسید. بنظر شما او در کدام رتبه این لیست قرار دارد؟

10- خامس رودریگز-140.63 میلیون یورو

با احتساب 140 میلیون یورویی که صرف خرید خامس توسط تمامی باشگاه هایش شده است، او در جایگاه دهم این لیست قرار می گیرد. اگر بایرن مونیخ سال آینده بند خرید 42 میلیون یورویی این بازیکن را پرداخت کند، او به جایگاه سوم این رده بندی نیز می تواند صعود کند.

این بازیکن کلمبیایی، با 7.35 میلیون یورو به پورتو پیوست. سپس با 45 میلیون یورو به موناکو رفته و سال بعد، با انتقالی به ارزش 75 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. او با مبلغ پرداخت شده توسط رئال مادرید تبدیل به پنجمین بازیکن گران قیمت آن سالها گشت.

9- گونزالو هیگواین-141 میلیون یورو

گونزالو هیگواین

این بازیکن آژانتینی در سال 2007 تنها با 12 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. رئالی ها با فروش 39 میلیون یورویی او به ناپولی سود خوبی به جیب زدند.

پس از گذراندن سه فصل موفق در ناپولی، هیگواین با انتقالی به ارزش 90 میلیون یورو به رقیب آنها، یوونتوس پیوست که وی را به سومین بازیکن گران قیمت تاریخ پس از گرت بیل و کریستیانو رونالدو در آن زمان تبدیل کرد.

در حال حاضر هیگواین نهمین بازیکن گران قیمت تاریخ می باشد.

8- روملو لوکاکو-155.4 میلیون یورو

بنظر نمی رسد که روملو در آینده ای نزدیک از جمع شیاطین سرخ جدا شود. پس ممکن از جایگاه هشتمی وی در لیسیت دستخوش تغییر شود.

لوکاکو سال 2011 با 15 میلیون یورو از اندرلخت به چلسی پیوست. آبی های لندن با فروش 35.36 میلیون یورویی او به اورتون، استعدادی ناب را از دست دادند. اورتون سال قبل این انتقال نیز 3.5 میلیون یورو برای انتقال قرضی این بازیکن خرج کرده بود.

در تابستان 2017، این بازیکن با انتقالی به مبلغ کمی بیشتر از 100 میلیون یورو به همراه پاداش ها، تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ بلژیک شد. اگرچه این عنوان می تواند با انتقال هازارد به رئال مادرید تغییر پیدا کند.

7- عثمان دمبله-160 میلیون یورو

تنها یک انتقال نیاز بود تا دمبله جوان را در جایگاه هفتم این لیست قرار دهد. او در حال حاضر در رتبه چهارم گرانترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار دارد. او در سال 2016 تنها با 15 میلیون از رن فرانسه به دورتموند پیوست.

دمبله برای بارسلونا هزینه ای بالغ بر 145 میلیون یورو در بر داشت. شایعاتی مبنی بر عدم علاقه بارسلونا با همکاری با این بازیکنان عنوان شده اند که در هر صورت با جواب منفی گریزمان منوط بر حضور در نیوکمپ، جدایی این بازیکن فرانسوی از بارسلونا دور از ذهن به نظر می رسد.

6- زلاتان ایبراهیموویچ-169.10 میلیون یورو


زلاتان با انتقالی آزاد به دو تیم اخیر خود، منچستریونایتد و لس آنجلس گلکسی پیوسته است با این حال در رتبه ششم این لیست قرار دارد. پیش از اینکه این بی نظمی در بازار انتقالات به وجود آید، زلاتان در صدر لیست قرار داشت.

این بازیکن نخست با مبلغ 7.8 میلیون یورو از مالمو به آژاکس پیوست سپس با انتقالی به ارزش 16 میلیون یورو به یوونتوس رفته و پس از آن اینتر با 24.8 میلیون یورو وی را به خدمت گرفت. باشگاهی که بالاترین مبلغ برای به خدمت گیری زلاتان را پرداخت کرد، بارسلونا بود. آنها در سال 2009 با مبلغی بالغ بر 69.5 میلیون یورو وی را به خدمت گرفتند و در آن زمان این بازیکن پس از رونالدو زیدان در جایگاه سوم گرانترین بازیکنان تاریخ قرار گرفت.

5- فیلیپه کوتینیو-177.8 میلیون یورو

نخستین رانتقال این بازیکن برزیلی از واسکوداگاما به اینتر با 3.8 میلیون یورو بود. چند سال بعد، لیورپول یکی از بهترین خریدهای تاریخ خود را انجام داد و این بازیکن را تنها با 13 میلیون یورو به خدمت گرفت.

کوتینیو با رشد و به زانو در آوردن حریفان در لیورپول، سرانجام در ژانویه 2018 با مبلغ 160 میلیون یورو به بارسلونا پیوست. فیلیپه در حال حاضر سومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال می باشد.

4- آنخل دی ماریا-179 میلیون یورو

به نظر می رسد که رتبه این بازیکن در این لیست نیز دستخوش تغییر خواهد شد. زیرا ناپولی به شدت خواهان به خدمت گیری وی می باشد.

نخستین انتقال دی ماریا 8 میلیون یورو هزینه داشت. سپس رئال مادرید وی را از بنفیکا با مبلغ 33 میلیون یورو به خدمت گرفت. چهارسال بعد، کهکشانی ها با 75 میلیون یورو بازیکن را راهی الدترافورد کردند. سپس این بازیکن با مبلغ 63 میلیون یورو از منچستر به پاریس نقل مکان کرد.

3- کیلیان امباپه-180 میلیون یورو

مدت زمان زیادی لازم است تا رکورد گرانترین بازیکن جوان امباپه توسط کسی شکسته شود. این بازیکن با تنها 18 سال سن در زمان انتقال، در جایگاه سوم این لیست قرار گرفته است.

انتقال 135 میلیون به علاوه 45 میلیون پاداش او به پاریس نمها جابجایی دوران حرفه ای او بوده است و امکان بهبود این مبلغ بسیار بالاست. رئال مادرید به شدت جویای شرایط این بازیکن بوده و وی در حال حاضر دومین بازیکن گران قیمت تاریخ است.

2- کریستیانو رونالدو- 225 میلیون یورو

کریستیانو رونالدو

این حقیقت که رونالدوی 33 ساله، گران تر از رونالدوی 24 ساله است، نشان دهنده تغییرات بازار انتقالات و ارزش گذاری بازیکنان است.

رونالدو در سال 2003 با مبلغ 19 میلیون یورو از اسپورتینگ به یونایتد پیوست. شش سال بعد این بازیکن با انتقال 94 میلیونی به جمع کهکشانی ها تبدیل به گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.

پس از 9 سال این بازیکن برای چالشی جدید، با مبلغ 112 میلیون یورو به یوونتوس پیوست.

1-    نیمار-310.2 میلیون یورو

نیمار

انتقال نیمار از بارسلونا به پاریس 222 میلیون یور هزینه در بر داشت که تنها 3 میلیون از مجموع هزینه های پرداختی برای به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو توسط باشگاه هایش کمتر است !

این بازیکن برزیلی گران قیمت ترین در تاریخ است و با احتساب 88.2 میلیونی که بارسلونا برای به خدمت گیری این بازیکن پرداخت کرده بود، در این لیست نیز در جایگاه نخست قرار میگیرد

اگر انتقال این بازیکن به رئال مادرید قطعی شود، فاصله ای سرسام آور در این لیست بین خود و نفر دوم خواهد انداخت.