نگاهی به شرایط این روزهای بایرن و نیکو کوواچ

نگاهی به شرایط این روزهای بایرن و نیکو کوواچ

به گزارش "ورزش سه"، هدایت مهم‌ترین باشگاه آلمانی و نشستن روی صندلی‌ای که مربیانی مثل پپ گواردیولا و یوپ هاینکس روی آن نشسته‌اند برای یک مربی فوتبال موفقیت کمی به حساب نمی‌آید. کوواچ در جریان تور بایرن در آمریکا پیش از شروع فصل جدید بوندس‌لیگا علاقه‌ی خود به مسئولیت و شغل جدیدش را با ابراز این جمله بیان کرد:" دوست دارم کار کنم".


اون این روزها باید از یک سو اقدامات باشگاه در فصل نقل و انتقالات را زیر نظر داشته باشد و از سوی دیگر تمرینات بازیکنانش را سر و سامان دهد، آنهم در حالیکه به زودی در ادامه‌ی تور آمریکای بایرن به همراه شاگردانش به میامی خواهد رفت. ولی هیچکس کوچکترین گله یا شکایتی از سرمربی جدید بایرن نشنیده است. کوواچ حتی گفته که از این سفر خیلی راضی است.


طبق برنامه بایرن روز یکشنبه در آخرین بازی خود در تور پیش‌فصل آمریکا در میامی به مصاف شاگردان گواردیولا در منچسترستی خواهد رفت. بایرن در رقابتهای اینترنشنال چمپیونز کاپ، اولین بازی خود را در شهر کلاگن‌فورت مقابل پاری سن ژرمن برگزار کرد و 3-1 به پیروزی رسید. مونیخی‌ها در بازی دوم خود، در فیلادلفیا به مصاف یوونتوس رفتند و 2-0 مغلوب شدند و کوواچ حالا امیدوار است در بازی سوم نتیجه‌ای بهتر از بازی دوم تیمش بدست آورد. با اینکه کوواچ اعلام کرده در بازی‌های دوستانه، نتایج برای او اهمیت ثانویه دارند ولی یک پیروزی می‌تواند تیم او را با انگیزه‌ی بیشتری آماده‌ی شروع بوندس‌لیگا کند.


کوواچ معتقد است در فوتبال، درست مثل زندگی، آنچه در ذهن آدمها می‌گذرد بیشترین اهمیت را دارد. کوواچ گفت:" همه چیز در ذهن اتفاق می‌افتد. اگر کسی به چیزهای منفی فکر کند، نتیجه‌ی منفی خواهد گرفت. ولی اگر مثبت فکر کند، همه چیز برایش مثبت خواهد شد. من به شخصاً خیلی مثبت فکر می‌کنم".  


کوواچ در مورد شغل جدید خود به عنوان سرمربی بایرن با نگاهی هدف‌مند و با اعتماد به نفس بالا سخن گفت:" من ایده‌های خاص خودم را دارم و می‌خواهم آنها را در تیمم پیاده کنم".

همانطور که گفتیم، کوواچ اعلام کرده که " دوست دارم کار کنم". این علاقه به کار باعث شده او در بایرن با شدت و حدت و پشتکار خاصی به کار و تلاش مشغول باشد. در آمریکا با وجود استرس ناشی از سفر، تغییر ساعت، شرایط دشوار آب و هوایی و لزوم شرکت در جلسات تبلیغاتی، تیم کوواچ معمولاً روزی دو جلسه تمرین می‌کند. جلساتی که هر کدام معمولاً دو ساعت ادامه دارند. کارل هاینتس رومنیگه، مدیرعامل بایرن از این بابت راضی است. او گفت:" تمرین زیاد برای ما خوب است چون فصل دشواری در پیش داریم و قصد داریم در آن موفقیت‌های زیادی بدست بیاوریم".
منبع : بیلد