گرت بیل؛ ستاره جدید رئال مادرید

گرت بیل؛ ستاره جدید رئال مادرید

سایت رسمی فوتبالی - پیام رئال مادرید در هنگام آماده شدن برای پرواز به میامی در روز شنبه برای آغاز تور پیش فصل آمریکا این است: " گرت ستاره جدید است ".

گرت بیل

گل حساس او به لوریس کاریوس در فینال قبلی لیگ قهرمانان چندان موضوع بحث نشد چون مصاحبه های بعد از بازی توجه بیشتری جلب کرد.

اول رونالدو گفت که قصد ترک مادرید را دارد و سپس بیل تایید کرد که اگر فرصت بیشتری برای بازی نداشته باشد، او نیز به دنبال چالش جدیدی خواهد رفت.

رابطه او با زین الدین زیدان از زمانی که این مربی فرانسوی او را از ترکیب اصلی در بیشتر بازی های فصل بعد از دیدار یک هشتم برابر پاریسن ژرمن بیرون گذاشت، خراب شد.

زمانی که زیدان در بازی فینال برابر لیورپول او را علیرغم به ثمر رساندن 6 گل در 5 بازی گذشته فصل بیرون گذاشته بود، این دو به ندرت با یکدیگر صحبت می کردند.

حالا زیدان و رونالدو برنابئو را ترک کرده اند. و سرمربی جدید، لوپتگی، می خواهد تیمش را حول حضور بازیکن سابق تاتنهام بازسازی کند.

به نظر می رسد که او دیگر در سیستم 2 – 4 – 4 در سمت راست بازی نکند و به پست قبلی خود بازگردد. لوپتگی می خواهد بهترین عملکرد را از بیل ببیند. او باید دوندگی زیادی داشته باشد اما این اتفاق نه در دفاع بلکه در حمله باید رخ دهد. او باید توپ ربایی باشد که مدافعان و هافبک ها پیش از این از رونالدو انتظار داشتند. حرکات او با بازیکنانی که کنار او هستند هماهنگ خواهد شد و بازی را به آنها دیکته خواهد کرد. او بازیکنی است که پشت تمام ضربات آزاد قرار خواهد گرفت. رونالدو در 9 فصل حضور خود در این تیم 444 ضربه آزاد زد. حالا نوبت بیل است که خودش را با رساندن به این موفقیت بازیکنی که جانشینش شده ثابت کند.

آزادی بیشتر در زمین به معنای مسئولیت بیشتر است اما تمام بار انتظارات روی شانه های او نخواهد بود. ایسکو و مارکو آسنسیو نیز در فصول اخیر چندان فرصت بازی پیدا نکردند و حالا فرصت درخشش آنها نیز هست.

ایسکو در بین هواداران مادرید بسیار محبوب است. اما این هافبک منتقدان خاص خود را نیز دارد. آنها معتقد هستند که او بیش از حد نمایشی بازی می کند و ثبات ندارد. او روز پنج شنبه در توییتر خود نوشت: " قهرمان بدون شک قدرت خالص و انرژی است. " او باید انتظارات لوپتگی از خود که رساندن پاس به بیل و مهاجمان است برآورده کند و بازی های نمایشی که هواداران را هیجانزده کند اما به حریف آسیبی نزند، مورد قبول نیست. 

آسنسیو نیز دوست دارد بازی بیشتری به او برسد. به گوشی رسیدن شابعاتی مبنی بر انتقال این بازیکن به لیورپول در این تابستان به هیچ وجه تصادفی نیست. پیام این شایعات این است: " به من بیشتر بازی دهد یا من را از دست خواهید داد ". او می تواند در جایگاه قبلی رونالدو به عنوان وینگر چپ قرار بگیرد و بیل در سمت راست و بنزما در میانه این مثلت و همچنین ایسکو در پشت سر حضور داشته باشند.

مادرید امیدوار است سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا، لوپتگی، بتواند بهترین بازی را از این دو بازیکن خود در تیم ملی بگیرد. آنها همچنین امیدوار هستند که این مربی با لوکاس وازکز نیز موفقیت خوبی به دست بیاورد. چرا که این ترکیب در تیم ملی اسپانیا تا شب آغاز جام جهانی که قبول هدایت رئال مادرید را به صورت رسمی اعلام کرد و اخراج شد، بسیار موفق بود.

مادرید همچنین بنزما را نیز در اختیار دارد که دهمین فصل حضور خود در باشگاه را می گذراند و به دنبال به ثمر رساندن دویستمین گل خود است. او 192 گل به ثمر رسانده و مانند بیل در تابستان استراحت کرده است. 

باید به ترکیب بنزما، بیل و بهترین بازیکنان اسپانیا، وینیسیوس جونیور برزیلی 18 ساله را نیز اضافه کرد که تا به حال هم تیمی ها و کادر فنی را در جلسات تمرینی در والدیباس شگفت زده کرده است.

وینیسیوس که با قراردادی 40 میلیون پوندی به این تیم پیوسته است دو هفته قبل به تیم معرفی شد و با وجود اینکه بازیکنی بسیار جوان است که تازه به فوتبال اروپا وارد شده اما بسیار خوب بازی می کند و به خبرنگاران اعلام کرده که قصد ندارد به صورت قرضی به هیچ تیمی منتقل شود. رئال مادرید حس می کند بهتر است که او در پایتخت اسپانیا بماند و لوپتگی قصد دارد در برنامه های خود جایی برای او باز کند. اما این به شرطی است که پیش از بسته شدن پنجره های نقل و انتقالات خرید دیگری صورت نگیرد.

این تابستان نیز تابستان ساکت دیگری برای رئال مادرید بوده است.

این تیم در سال 2009، مبلغی حدود 195 میلیون پوند برای خرید کاکا، بنزما، رونالدو و ژابی آلونسو خرج کرد. در 2013 نیز آنها 85 میلیون پوند برای به خدمت گرفتن بیل پرداخت کردند. و چهار سال قبل نیز مادرید بیش از 89 میلیون پوند برای اضافه کردن تونی کروس و خامس رودریگز به تیم خود خرج کرد. 

اما از فصل 15 – 2014 آنها فقط 49 میلیون پوند خرج کرده اند که حدود نصف مبلغ خرج های منچسترسیتی در یک فصل است. 

دو دلیل برای این تغییر در عملکرد وجود دارد: باشگاه قصد دارد مبلغی را برای شکستن رکورد جدید قیمت بازیکنان در دنیا و به خدمت گرفتن نیمار پس انداز کند. چرا که آنها باور دارند در سال 2019 می توانند بدون توجه به تایید یا عدم تایید پاریسن ژرمن او را به خدمت بگیرند. و دلیل دیگر نیز این است که 350 میلیون پوند برای نوسازی ورزشگاه خود نیاز دارند. 

عدم خرید بازیکنان بزرگ در چهار سال گذشته مانع قهرمانی پیاپی آنها در لیگ قهرمانان نشده است. لوپتگی به فلورنتینو پرز، رییس باشگاه، گفته که از بازسازی تیم جدید خود حول محور بیل و بازیکنان جوان اسپانیا خشنود است و شاید یک سال دیگر بدون ورود یک بازیکن کهکشانی نیز مانع قهرمانی آنها در لیگ نشود.

بیل جلسات بسیار مثبتی با سرمربی داشته که به خوبی به زبان انگلیسی مسلط است و توسط باشگاه به مشاور بیل اطمینان داده شده که او حالا ستاره تیم خواهد بود.

اولین قدم آنها در این فصل دیدار برابر منچستریونایتد، یوونتوس و رم است. او تا به حال بیشتر از هر فوتبالیست برتانیایی دیگر پیروزی و قهرمانی در خارج از خانه را تجربه کرده اما خشنود کردن هواداران مادرید که همیشه به دنبال قهرمانی های بیشتر هستند کار دشواری است. 

جدایی رونالدو فضای بیشتری در اختیار بیل قرار می دهد و او متقاعد شده که می تواند در تیم بدرخشد.