فرار مالیاتی 11.65 میلیون یورویی خامس رودریگز

فرار مالیاتی 11.65 میلیون یورویی خامس رودریگز

سایت رسمی فوتبالی - روزنامه الموندو روز پنجشنبه خبر داد که مقامات مالیاتی اسپانیا از خامس رودریگز خواسته‌اند تا مبلغ ۱۱.۶۵ میلیون یورو بابت مالیات زمانی که در رئال مادرید توپ می‌زد به سازمان مالیاتی این کشور پرداخت کند.

خامس متهم شده که ۶.۳۵ میلیون یورو از مالیات های خود را که بیشتر متعلق به حق تصاویر است، پرداخت نکرده و بر اساس گزارش ها باید این مبلغ به علاوه جریمه آن را به سازمان مالیاتی اسپانیا پرداخت کند.

منابع نزدیک پرونده به این روزنامه گفته اند که او در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو به این تیم انتقال پیدا کرد اما در آن سال به عنوان یک مقیم شناخته نمی‌شد.

اما مقامات سازمان مالیاتی کشور اسپانیا اعتقاد دارند که او در این سال نیز مقیم این کشور بود و باید مبلغ ۶.۳۵ میلیون یورو به عنوان مالیات و حق انتشار عکس پرداخت می‌کرد.

مقامات این سازمان حاضر نشدند درباره این پرونده نظری ارائه دهند.

این بازیکن ۲۷ ساله که کفش طلای جام جهانی ۲۰۱۴ را برنده شده بود به لیست بلند بالای بازیکنانی پیوست که از نظر مقامات سازمان مالیاتی اسپانیا مالیاتی کردند.

بعضی بازیکنانمان کریستیان رونالدو که امسال به یوونتوس رد این اتهام را پذیرفتند. این بازیکن مبلغ ۱۸.۸ میلیون یورو را پرداخت کرد و دو سال حبس تعلیقی نیز دریافت کرد.

ستاره بارسلونا لیونل مسی نیز به اتهام فرار مالیاتی به پرداخت ۲.۱ میلیون یورو جریمه محکوم و همچنین ۱۸ ماه حبس دریافت کرد که این مدت حبس به جریمه دیگری تبدیل شد.