شکست بایرن در شب درخشش فاویلی

شکست بایرن در شب درخشش فاویلی

به گزارش "ورزش سه"، در دیدار دیشب دو تیم که در شهر فیلادلفیا برگزار شد، ژوائو کانسلو، ماتیا پرین و امره جان، اولین بازی خود با پیراهن راه‌راه یوونتوس را تجربه می‌کردند ولی این آندره‌آ فاویلی بود که همه‌ی نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. 


فاویلی که از باشگاه آسکولی به یوونتوس منتقل شده در دقیقه‌ی 32 بازی قفل دروازه‌ها را باز کرد. سون اولریش نتوانست پاس به عقب ضعیف هم‌تیمی‌اش یوسیپ استانیشیچ را کنترل کند و فاویلی با استفاده از این فرصت اولین گل خود و یوونتوس‌ را وارد دروازه‌ی باواریایی‌ها کرد. 


فاویلی 21ساله هشت دقیقه‌ی بعد با خونسردی کامل تعداد گلهایش را دو برابر کرد تا اولین شکست نیکو کوواچ سرمربی جدید بایرن را به او تحمیل کند. کوواچ اخیراً به عنوان جانشین یوپ هاینکس روی نیمکت بایرن نشسته است. 


در ترکیب یوونتوس از کریستیانو رونالدو خبری نبود ولی با اینحال باشگاه شهر تورین، تیم پرستاره‌ای را روانه‌ی میدان کرده بود. از جمله یازده بازیکن اول یوونتوس می‌توان به پرین، جان، کانسلو، جیورجیو کیلینی، دانیله روگانی، کلاودیو مارکیزیو، میرالم پیانیچ، الکس ساندرو و فدریکو برناردسکی اشاره کرد. 


از سوی دیگر بایرن که در اولین بازی خود در چمپیونز کاپ، پاری سن ژرمن را 3-1 در هم شکسته بود با ستاره‌هایی مثل فرانک ریبری، ژاوی مارتینز، خوان بارنات و سرژ گنابری به میدان رفته بود و آرین روبن، داوید آلابا، کینگزلی کومان و رناتو سانچز را روی نیمکت ذخیره‌ها نشانده بود. 

با وجود رطوب بالای هوا، بازی شروع خوب و پرهیجانی داشت. اولریش در همان دقایق اول مجبور شد دروازه‌اش را از خطری حتمی نجات دهد. دروازه‌بان دوم بایرن برای دفع ضربه‌ی پرقدرت فاویلی حرکت زیبایی نشان داد تا دروازه‌ی تیمش فرو نریزد. 


پرین در نیمه‌ی اول کار چندانی نداشت. هر چند این ستاره‌ی سابق جنوا برای ممانعت از گلزنی ریبری مجبور به مداخله شد. ریبری چهار دقیقه بعد هم با یک حرکت تکنیکی زیبا در خط دفاعی یوونتوس فضا باز کرد و با یک شوت کات‌دار زیبا بخت خود را برای باز کردن دروازه‌ی یووه آزمود اما موفق نشد. 

هر چه زمان می‌گذشت قهرمان بوندس‌لیگا کم کم کنترل میدان را به دست می‌گرفت و یووه چند بار از موقعیت‌های خطرناک خلق‌شده توسط بایرن نجات یافت و دروازه‌اش را بسته نگه داشت. اما این قهرمان ایتالیا بود که کمی بعد از گذشت نیم ساعت از شروع بازی، قفل دروازه‌ها را باز کرد. 

پاس به عقب ضعیف و اشتباه استانیشیچ، اولریش را به شدت تحت فشار گذاشت. مارکیزیو روی توپ برگشتی سرگردان اثر گذاشت و توپ را به فاویلی رساند. در حالیکه دروازه‌بان شوت‌گیر آلمانی از دروازه بیرون آمده بود، این بازیکن جدید یوونتوس با یک ضربه‌ی بغل‌پا گل اول تیمش را به ثمر رساند. 


بایرن مجبور شد مارتینز را از میدان بیرون آورده و تعویض کند. مارتینزی که دوران فوتبالی‌اش سرشار از مصدومیت‌های پیاپی بوده. مارتینز این بار با فاویلی برخورد کرد و مجبور شد از بازی بیرون بیاید تا آلابا جانشین او شود. 

پنج دقیقه به پایان نیمه‌ی اول فاویلی بار دیگر درخشید. بعد از ارسال توپ بلند از سوی ساندرو، فاویلی با یک استارت سریع از تله‌ی آفساید بایرن گریخت و با خونسردی کامل توپ را از اولریش عبور داد تا دومین گل خود و یوونتوس را به ثمر برساند. 


تنها نگرانی یووه در نیمه‌ی اول این بود که امره جان دو دقیقه مانده به پایان نیمه مجبور شد از میدان خارج شود. 


در حوالی دقیقه‌ی شصت، بازیکن تعویضی بایرن وو- یئونگ جئونگ باید اختلاف را به یک گل کاهش می‌داد ولی این بازیکن جوان کره‌ای درحالیکه با گل خالی روبرو بود به شکلی عجیب توپ را از بالای تیرک افقی دروازه به بیرون فرستاد تا بازی در نهایت با همین نتیجه به پایان برسد.