به بهانه پیوستن مالکوم به بارسلونا؛ بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ فوتبال!

به بهانه پیوستن مالکوم به بارسلونا؛ بزرگ‌ترین سرقت‌های تاریخ فوتبال!

حرکت بارسلونا در جذب لحظه آخری وینگر برزیلی، مالکوم، از رم</span>

باشگاه ها گاهی بسیار تلاش می کنند تا هدف های مورد نظر رقبای خود را بربایند. این اتفاق سال ها رخ داده است. در دهه 1950 وقتی خبرها حاکی از پیوستن آلفردو دی استفانو به بارسلونا بود، فرانکو وارد این مسئله شد. این انتقال صورت نگرفت و بازیکن آرژانتینی به رئال مادرید پیوست تا یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ این باشگاه شود.

این اتفاق پیش از تغییر قرن نیز رخ داده بود اما حالا تغییر نظر در انتقال بر اساس افزایش فشار مربی ها و باشگاهی برای به خدمت گرفتن نام های بزرگ افزایش یافته است. تقریبا همه پنجره های نقل و انتقالاتی با خبرهایی مانند توافق یک بازیکن برای پیوستن به یک باشگاه پیش از پیشنهاد لحظه آخری باشگاه رقیب و تغییر مقصد بازیکن همراه است. 

در دنیای خبرهای جدید و شبکه های اجتماعی، باشگاه های فوتبال سریعتر قراردادهای جدید را اعلام می کنند. این باعث می شود تا بسیاری از باشگاه کنترل امور را در دست گرفته و مانند داستان بارسلونا و رم عمل کنند. در این مطلب سه هایجک لحظه آخری بازیکنان فوتبال را بررسی می کنیم. 

3. انتقال جان اوبی میکل به چلسی / هایجک (سرقت) از منچستریونایتد

جام اوبی میکل یک ماه پیش از پیوستن به چلسی، در تابستان 2005 با منچستریونایتد به توافق رسیده بود.

در آن زمان، این بازیکن 18 ساله در لین اسلو نروژ بازی می کرد و به عنوان یکی از استعدادهای برتر شناخته می شد. یک فیلم آنلاین نشان می داد که میکل با پیراهن شماره 21 منچستریونایتد با نماینده این باشگاه دیدار کرده است. 

یک ماه پس از انتشار این فیلم، میکل نظر خود درباره پیوستن به شیاطین سرخ را تغییر داد. در جولای 2005 او در لندن با چلسی وارد مذاکره شد و به اسکای اسپرت گفت: " دیگر قصد پیوستن به منچستریونایتد را ندارد. "

مایهم و دستیار فرگوسن، کارلوس کی روش، چلسی را به دزدیدن این نوجوان نیجریه ای متهم کردند. میکل سرانجام به چلسی پیوست که 15 میلیون یورو به منچستریونایتد و 6 میلیون یورو به لین اسلو پرداخت کرد.

این داستان سرآغاز دشمنی طولانی مدت دو باشگاه شد که باعث شد شش قهرمانی لیگ برتر را در ادامه تقسیم کنند.

2. انتقال روبینیو به منچسترسیتی / هایجک از چلسی

روبینیو در سال 2008 بهترین بازیکن بازار نقل و انتقالات بود. او که در آن زمان برای رئال مادرید بازی می کرد توجه مالک چلسی را که در پی ساختن تیمی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود، جلب کرد.

توفق 35 میلیون یورویی بین دو باشگاه انگلیسی و اسپانیایی حاصل شد تا روبینیو آماده پیوستن به استمفورد بریج در تابستان باشد. این مهاجم پیش از این علاقه خود به زندگی در لندن را اعلام کرده بود و به نظر می رسد که سایر کارها صرفا فرمالیته باشد.

اما منچسترسیتی که به تازگی ثروتمند شده بود نیر به دنبال به خدمت گرفتن این بازیکن بودند و به شدت به او نزدیک شد. انتقال روبینیو به استمفورد بریج چنان محتمل بود که سیستم سفارش آنلاین فروشگاه باشگاه به هواداران اجازه داده بود که پیراهن هایی با نام این بازیکن برزیلی خریداری کنند.

اما رئال مادرید قرارداد را فسخ کرد و در لحظه آخر روبینیو را به منچسترسیتی فروخت. روبینیو دو فصل در این تیم بازی کرد و پس از آن در سال 2010 به میلان پیوست.

1 . انتقال دیوید بکام به رئال مادرید و رونالدینیو به بارسلونا / هایجک از بارسلونا و منچستریونایتد

این هایجک ها تاثیر زیادی روی یکدیگر داشتند و باید با هم مطرح می دشند. در تابستان 2003 دیوید بکام به صورت عمومی با سر الکس فرگوسن به مشکل خورد و به نظر می رسد که جدایی این فوق ستاره از اولد ترافورد قطعی باشد.

باشگاه های اروپایی خواهان این هافبک شدند اما رئال مادرید و بارسلونا محتمل ترین مقصدها بودند. به نظر می رسید که بارسلونا موفق شده رقیب قدیمی خود را شکست دهد و منچستریونایتد با انتشار بیانیه ای تائید کرد که پیشنهاد این باشگاه برای بکام پذیرفته شده است. 

با این حال بکام شخصا ترجیح می داد که به برنابئو برود و منچستریونایتد یک روز بعد پیشنهاد رئالی ها را پذیرفت تا بارسلونا از این انتقال ناامید شود. بعد از این اتفاق بارسلونا هدف شماره یک منچستر را تحت نظر گرفت.

یونایتد در آستانه امضای قرارداد با رونالدینیو در آن تابستان بود. این بازیکن برزیلی در دوران اوج خود به سر می برد و خواستار جدایی از پی اس جی بود. در حالی که بسیاری از باشگاه های دسته اول اروپایی خواستار به خدمت گرفتن او بودند، به نظر می رسد که منچستریونایتد برنده این رقابت بر سر فوق ستاره برزیلی شده است.

ما بعد از شکست در جذب بکام، بارسلونا در لحظه آخر با پیشنهاد 30 میلیون یورویی این بازیسار را از آن خود کرد و از چنگ فرگوسن و منچستریونایتد درآورد. به گفته رونالدینیو او پیش از تماس کاتالان ها در راه پرواز به اولدترافورد بود. 

بکام در رئال مادرید بسیار موفق بود و رونالدینیو نیز در نیوکمپ با کسب جام ها و جوایز شخصی شکوفا شد. در عین حال منچستریونایتد با ستاره جوانی به نام کریستیانو رونالدو قرارداد بست.