پشت پرده تغییر مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان/ورود نهادهای نظارتی

پشت پرده تغییر مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان/ورود نهادهای نظارتی

وب سایت فوتبالی- تغییر مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان آن‎هم بعد از تنها ۷ ماه از صدور آخرین حکم وزیر برای این مجموعه، به خاطر ورود نهادهای نظارتی بود و تاکید بر منع به کارگیری دوشغله‌ها.

به گزارش فوتبالی به نقل از خبرگزاری مهر، انتصاب مدیر جدید برای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش که روز گذشته با معرفی سید مصطفی ابطحی انجام شد، اتفاق تکان دهنده و غیرقابل پیش بینی نبود.

به دنبال اختلافات محمد جمشیدی (مدیرعامل پیشین صندوق) و وزیر ورزش که حتی در مقطعی منجر به قطع بودجه این صندوق توسط وزارتخانه شد و در نهایت هم استعفای جمشیدی را به همراه داشت، محمد خرم که اتفاقا از نزدیکان وزیر ورزش است، حکم سرپرستی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را گرفت. این در حالی بود که وی همزمان مسئولیت امور ایثار گران وزارت ورزش را عهده دار بود.

دو شغله شدن مشاور وزیر ورزش مغایر با قوانین مصوب برای ممنوعیت دوشغله ها بود. اینکه «چرا وزیر ورزش برای مجموعه بزرگی مانند صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش، فردی با این موقعیت را منصوب کرد تا دردسرهای دوشغله بودن برای وی ایجاد شود؟»، جای نقد و پرسش دارد به خصوص اینکه چند هفته بعد از حکمی که ۲۲ آذرماه سال گذشته برای سرپرستی خرم در صندوق زده شد، شخصِ وزیر از وی خواست تا از میان صندوق حمایت از قهرمانان وپیشکسوتان ورزش و امور ایثارگران وزارت ورزش، یکی را برای ادامه مدیریت انتخاب کند تا مشمول دوشغله بودن نشود. 

البته تاکید و نظر محمد خرم از همان ابتدا، بر امور ایثارگران بود و اینکه در همین بخش وزارت ورزش ادامه فعالیت داشته باشد. حتی در یکی از نشست های مشترک مسعود سلطانی فر و محمد خرم که پیش از جام جهانی و سفر وزیر به روسیه برگزار شد هم خرم به صراحت اعلام کرد که ادامه فعالیت در امور ایثارگران را به صندوق ترجیح می دهد.

با این حال انتخاب مدیرعامل جدید برای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تاحدی به تاخیر افتاد که نهادهای نظارتی هم به موضوع ورود کرده و خواستار اعمال قانون منع به کارگیری دوشغله ها در این صندوق شدند. در همین رابطه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هفته گذشته خیلی جدی پیگیر موضوع از وزارت ورزش و شخصِ وزیر شدند و اینکه هرچه زودتر برای مدیریت صندوق و خروج آن از موارد غیرقانونی، اقدام شود. 

اینگونه شد که وزیر ورزش از میان گزینه های موردنظر، بالاخره سیدمصطفی ابطحی را به عنوان مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش منصوب کرد. ابطحی هشتمین فردی است که مدیریت این صندوق را عهده دار شده است. 

حکم سلطانی فر برای ابطحی روز گذشته صادر شد. البته قرار است محمدخرم کماکان به عنوان مشاور در کنار صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش باشد تا انجام برنامه هایی که طی ماه های گذشته با حضور در دستور کار قرار گرفت، به سرانجام برسد.