وفادارترین بازیکنان اروپا؛ از ده‌روسی تا توماس مولر!

وفادارترین بازیکنان اروپا؛ از ده‌روسی تا توماس مولر!

سایت رسمی فوتبالی - دنیله ده روسی امروز 35 ساله می شود و به عنوان بازیکنی که در فوتبال مدرن امروز تنها در یک باشگاه توپ زده است، شناخته می شود. او جانشین شایست های برای فراچسکو توتی است که پیش از خداحافظی در سال 2017، 25 فصل برای تیم رم بازی کرده بود. د روسی حالا خود را برای هجدهمین فصل حضور خود در استودیو المپیکو آماده می کند. 

او فصل گذشته به سایت یوفا گفت: " رابطه شما با باشگاهتان زمانی آغاز می شود که کودک هستید و برای من این باشگاه رم بود. پس از آن این کار من شد اما عشق عظیم من به این باشگاه همچنان پا برجاست. من وقتی یک پسر بچه بودم هوادار رم شدم و فکر می کنم شخصیتم باعث شد که با این عشق از باشگاه حمایت کنم. پدرم همیشه از رم طرفداری می کرد اما نه به اندازه ای که من عاشق این تیم بودم. "

نکته

یک بازیکن باید تمام طول عمر حرفه ای خود را در یک باشگاه گذرانده باشد و هرگز برای تیم دیگری حتی به صورت قرضی بازی نکرده باشد. این لیست شامل بازیکنان هشت لیگ معتبر است که تنها در یک تیم بازی کرده اند.

ایتالیا: دنیله ده روسی / رم

17 فصل، 593 بازی

این بازیکن به عنوان هشتمین پادشاه رم شناخته می شود که توانست فصل گذشته برای اولین بار در طول هفدهمین فصل حضورش به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند. 

این بازیکن 35 ساله اولین بار در اکتبر 2001 زیر نظر فابیو کاپلو برای این به میدان رفت که فصل بعد از قهرمانی در اسکودتو بود.

روسیه: ایگور آکینفیف / زسکا مسکو

15 فصل، 565 بازی

آکینفیف اولین بار در سال 2003 پیراهن زسکا را بر تن کرد و دو سال بعد موفق شد با پیروزی 3 – 1 برابر اسپورتینگ جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد. قهرمان 6 دوره لیگ روسیه از هر دروازه بان دیگری در تاریخ روسیه بیشتر کلین شیت داشته که اولین آنها زمانی بوده که در 17 سالگی پنالتی کریلیا سوتوف را مهار کرد. 

فرانسه: لوییک پرین / سنت اتین

15 فصل، 408 بازی

پرین در آگوست 2003 برای اولین بار با پیراهن تیم شهر خود به میدان رفت و پس از آن تا همیشه با این باشگاه باقی ماند و در یک دهه اخیر کاپیتان سنت اتین بوده است. این مدافع وسط در سال 2014 و 2015 به تیم ملی دعوت شد اما در 32 سالگی هنوز هیچ بازی ملی در کارنامه نداشته است.

اسپانیا: برونو سوریانو / ویارئال

12 فصل، 415 بازی

مدافع وسط خستگی ناپذیر و کاپیتان ویارئال از بچگی در این باشگاه حضور داشت و اولین بازی خود را در جام قدیمی اینترتوتو اروپا در جولای 2006 برای این تیم انجام داد. او کل فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد اما حالا در تمرینات پیش فصل حضور دارد.

آلمان: توماس مولر / بایرن مونیخ

10 فصل، 440 بازی

مولر در سال 2000 و در حالی که 10 ساله به بایرن مونیخ پیوست و اولین بار در آگوست 2008 برای این تیم به میدان رفت. او اولین گل خود را در پیروزی 7 – 1 برابر اسپورتینگ در ماه مارچ بعدی به ثمر رساند. این بازیکن 28 ساله که 176 گل برای بایرن در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده در این باره گفت: " من همیشه جلب توجه نمی کنم اما همیشه خطرناک هستم. "

اوکراین: یاروسلاو راکیتسکی / شاختار

10 فصل، 310 بازی

راکیتسکی که پسر یه معدنچی است، تمام طول بازی خود را در شاختار گذرانده است. این دفاع وسط در سال 2009 وقتی دیمیترو چیگرینسکی به بارسلونا رفت وارد این تیم شد. و حالا در 28 سالگی این بازیکن چپ پا 7 قهرمانی لیگ و 6 قهرمانی اروپا در کارنامه دارد. او به سایت یوفا گفت: " شاختار زندگی من است. "

انگلیس: جیمز وارد – پروز / ساتهمپتون

7 فصل، 205 بازی

یازده فصل حضور اندی کینگ در لستر وقتی به پایان رسید که در ماه ژانویه به صورت قرضی به سوانسی پیوست. وارد پروز که در اکتبر 2011 به ساتهمپتون پیوست تنها بازیکن لیگ انگلیس است که در یک باشگاه بازی به میدان رفته است. این بازیکن 23 ساله که از سال 2003 تحت نظر این باشگاه بوده است در کودکی طرفدار تیم رقیب، پورسموث، بوده است.

پرتغال: نونو کامپوس / ناسیونال

6 فصل، 81 بازی

روی پاتریسیو بعد از 12 فصل حضور در اسپورتینگ این تیم را به مقصد تیم انگلیسی ولورهمپتون ترک کرد تا نونو کامپوس از ناسیونال به تنهایی این عنوان را در اختیار داشته باشد. این بازیکن 25 ساله 81 بازی برای ناسیونال انجام داده که در این بین 35 بازی فصل گذشته صورت گرفته که به تیم خود کمک کرد با قهرمانی در رقابت های لیگ دسته دوم بتواند دوباره در لیگ یک این کشور حضور داشته باشد.