گرشاسبی؛ گام های آرام در مسیر دشوار

گرشاسبی؛ گام های آرام در مسیر دشوار

به گزارش" ورزش سه" پرسپولیس بعد از آن بحراتفاق های مربوط به طارمی و ریزه اسپورت و برخی حواشی که با استعفای مدیرعامل همراه بود می توانست وارد بحران شود اما این اتفاق رخ نداد و خیلی ها معتقدند که این به خاطر مدیریت خوب حمیدرضاگرشاسبی است. او یکی از مدیرانی است که سابقه طولانی در عرصه مدیریت ورزشی دارد و شاید همین موضوع باعث شده تا عملکرد موفقی در پرسپولیس داشته باشد. با وجود آنکه تیم را با پنجره بسته تحویل گرفت اما عملکردش در نقل و انتقالات خیره کننده بوده است چرا که توانست سروش رفیعی و مهدی ترابی دو ستاره نقل و انتقالات این فصل را به خدمت گرفته و بیرانوند را نیز حداقل یک نیم فصل حفظ کند. اینکه وحید امیری با توجه به پایان قراردادش در آخرین دقایق به ترابزون اسپور ترکیه رفت را نمی توان یک پوئن منفی برای او به حساب آورد. تمدید قرارداد برانکو نیز اتفاق مهمی بود که نسبت به دفعات قبل با چالش کمتری انجام شد. یکی از کارهای مثبت و مهمی که گرشاسبی انجام داد مذاکرات مثبت با برخی از پیشکسوتانی بود که به واسطه طلبشان از پرسپولیس می توانستند برای باشگاه مشکل ساز شوند. اما او توانست خیلی از این مشکلات را حل کند به طوری که وحید هاشمیان، علی دایی و بسیاری دیگر از طلبکاران قید شکایت را زدند.


تا اینجا و از زمان حضور گرشاسبی پرسپولیس روزهای کم حاشیه و آرامی را پشت سرگذاشته است و این می تواند باعث موفقیت این تیم در سومین سال متوالی شود. اما موضوع مهم این است که گرشاسبی کار بسیار سختی دارد. پرسپولیس علاوه بر حضور در لیگ برتر باید دو بازی سخت با الدحیل قطر از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند. این تیم در نقل و انتقالات 40 درصد بازیکنانش را از دست داده و حالا تا حدودی با کمبود بازیکن مواجه است در حالی که حریف قطری کاملا برای موفقیت خودش را تجهیز کرده است. گرشاسبی در حالی جایزه بهترین باشگاه را گرفت که خوب می داند برای تکرار این عنوان راه سختی را مقابلش دارد.


باید دید مدیرعامل پرسپولیس برای آرام نگه داشتن اوضاع با آغاز لیگ برتر چه برنامه هایی دارد. او سال گذشته زمانی تیم را تحویل گرفت که قهرمانی اش تقریبا مسجل بود اما امسال برای دفاع از عنوان قهرمانی با وجود کمبودها واقعا کارش  دشوار است. استقلال، سپاهان،تراکتور و حتی ذوب آهن و سایپا رقیبانی جدی هستند که نمی خواهند بگذارند پرسپولیس در قهرمانی در لیگ برتر هت تریک کند. همه می دانند امسال سال مهمی برای پرسپولیس است. تیم به مرحله یک چهارم رسیده و برخی از بازیکنانش را از دست داده و نتوانسته بازیکنی جذب کند. لیگ برتر نیز با رقیبانی که گفته شد نیز از چند روز دیگرآغاز می شود، مشکلات همیشگی هم که اعم آن ها مالی هستند وجود خواهند داشت. آیا گرشاسبی می تواند پرسپولیس را از این پیچ مهم به سلامت عبور دهد؟ در اینصورت شاید او یکی از بهترین مدیران دهه های اخیر پرسپولیس لقب بگیرد.