5 هافبکی که تیمشان را تغییر خواهند داد

5 هافبکی که تیمشان را تغییر خواهند داد

سایت رسمی فوتبالی - در طول تابستان جاری، انتقالات مهیج زیادی داشتیم. رونالدو به یوونتوس، جورجینیو به چلسی و آلیسون بکر به لیورپول. جابجایی های بیشتری نیز در شرف انجام هستند. بزرگترین باشگاه های اروپایی به دنبال شکار بازیکنان بوده و میخواهند ترکیب خود را با بهترین بازیکنان برای فصل جدید ببندند.

در این میان برخی از هافبک های مستعد نیز ممکن است از تیم خود جدا شده و به باشگاهی دیگر بپیوندند.

5- ماتئو کواچیچ

هافبک سابق اینترمیلان در دوران بنیتز، به رئال مادرید پیوست. این بازیکن تنها 30 میلیون برای کهکشانی ها خرج داشت و در طول 3 فص، 109 بار برای آنها به میدان رفته است.

با حضور لوکا مودریچ، تونی کروس و کاسمیرو، فرصت بازی برای متئو بسیار کم است. او فصل گذشته 17 بازی به میدان رفت و یک پاس گل ارسال کرد. بیش از 500 پاس با دقت 94% نیز به هم تیمی های خود داده است.

او به عنوان جانشین مودریچ خریداری شده. در حالی که لوکا چند وقت دیگر 33 ساله می شود و نمی تواند که در تمامی بازی های فصل به میدان رود. اما کواچیچ خواهان بازی بیشتر است. باشگاه های یوونتوس، اینترمیلان، آرسنال، رم، تاتنهام و منچستریونایتد خواهان به خدمت گیری این بازیکن هستند.

این بازیکن در باشگاه های نام برده نیز نمی تواند به راحتی فیکس شود اما ماندن یا رفتنش بستگی به رئال مادرید و نظر خودش دارد.

4- آدرین رابیو

ستاره ای در حال پیشرفت در پاریس. ائ در سال 2010 به تیم نوجوانان پاریس پیوست. این بازیکن 23 ساله از فصل 2012 به بعد همراه تیم اصلی به میدان رفته و همواره کیفیت خوبی از خود به نمایش می گذارد. قدرت یافتن هم تیمی ها و رساندن توپ به آنها را داشته و در نبرد های تک به تک به خوبی یار مستقیم را از پیش روی بر میدارد.

به احتمالا فراوان، رابیو به بارسلونا بپیوندد. هرچند که این تیم به دنبال انگولو کانته می باشد، اما با نزدیک شدن این بازیکن سیه چرده به تیم پاریسی، بنظر می رسد رابیو راهی کاتالونیا خواهد شد.

رابیو میتواند انتظاراتی که هواداران بارسلونا از آندره گومز داشتند را برآورده کند. بنظر می رسد که انتقال این بازیکن به بارسا در مراحل پایانی قرار داشته و پاریس با 36 میلیون پوند اجازه جدایی را به این بازیکن خواهد داد.

3- میلینکویچ ساویچ

بر خلاف بازی درخشان ساویچ برای لاتزیو در رقابت های سری آ و انتظارات مردم برای درخشش وی در جام جهانی روسیه، این بازیکن نتوانست کاری برای تیم ملی کشورش انجام دهد.

اما با این وجود این موضوع نیز خللی در ارزش وی به وجود نیاورد. او در طول فصل و 31 بازی برای لاتزیو، 10 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل نیز به نام او ثبت شده است. همچنین آمار 1255 پاس ارسالی که 972پاس آن رو به جلو بوده، نحوه بازی این بازیکن صرب را به طور کامل توضیح می دهد.

از رئال مادرید و چلسی به عنوان جدی ترین مشتری های ساویچ می توان نام برد. وی در مادرید مودریچ، کروس و کاسمیرو را رقیب خود برای فیکس شدن می بیند. باید دید که آیا این بازیکن زیر نظر ساری، مربی جدید چلسی، که تجربه چندانی در کشور غیر ایتالیایی دارد می تواند به خوبی لاتزیو بازی کند یا خیر. قیمت 130 میلیون پوندی که لاتزیو برای وی تعیین کرده، این مسئله که کدام باشگاه چنین مبلغی برای یک هافبک پرداخت میکند را بسیار جذاب می کند.

2- تیاگو آلکانتارا

صادقانه بگوییم، تیاگو یکی از باهوش ترین هافبک های حال حاضر دنیای فوتبال است. قدر پاسکاری و حرکات تکنیکی او از زمانی که به بایرن مونیخ پیوسته پیشرفت چشمگیری داشته است. متاسفانه در جام جهانی زیاد به او بازی نرسید اما او همچنان بازیکنی با کلاس خواهد بود.

خبر شوکه کننده ای بنظر می رسد که بایرن مونیخ حاضر به فروش این بازیکن به بارسلونا خواهد بود زیرا وی همان تکه گمشده پازل خط هافبک بارسلونا می باشد.

انتقال او از بارسا به بایرن مونیخ، ناگهانی بود و اگر به تیم سابق خود بازگردد، هواداران آبی اناری ها بسیار خوشحال خواهند بود زیرا جانشین آندرس اینیستا را یافته اند. پنج سال پیش، منچستریونابتد نیز به جذب این هافبک علاقه مند بود. ممکن است این باشگاه برای جذب این بازیکن دوباره پا پیش گذاشته و کار را برای بارسلونا سخت کند.

1-    انگولو کانته

در نسل فعلی بازیکنان، هیچکدام به اندازه کانته تعهد ندارند. پس از قهرمانی تاریخی همراه لستر در لیگ جزیره، او به چلسی پیوست و این امر را تکرار نمود. فصل گذشته و به دنبال نمایش ضعیف چلسی آنتونیو کونته، بازیکن فرانسوی نیز زیر تیغ انتقادات بود.

پس از آن نمایش، وی درخششی بی نظیر در جام جهانی داشت به طوری که بارسلونا به طور جدی خواهان به خدمت گیری کانته می باشد. با خداحافظی اینیستا و غریب الوقوع بودن بازنشستگی بوسکتس، بارسلونا به دنبال ساخت خط هافبکی با محوریت کانته می باشد.

اما وجود پاریس تحقق این انتقال را بسیار سخت می کند. از همین جهت بارسلونا رابیو را گزینه دوم قرار داده تا اگر کانته به پاریس سن ژرمن پیوست، وی را به خدمت گیرد.