چرا کونته از چلسی اخراج شد؟

چرا کونته از چلسی اخراج شد؟

به گزارش "ورزش سه"، سریال اخراج مربی‌های چلسی در دوران رومن آبراموویچ همچنان با شدت ادامه دارد. فرقی هم نمی‌کند که مربی قبلی چه افتخاری برای تیم به دست آورده باشد. همین بی ثباتی باعث شده که چلسی فصل‌های پر فراز و نشیبی داشته باشد؛ از قهرمانی بلامنازع در لیگ برتر گرفته تا عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان در فصل بعد.

آنتونیو کونته هم در این تیم با مشکلات زیادی روبرو بود. این مربی شخصیت انقلابی داشت و بعد از نتایج خوب با ایتالیا در یورو ۲۰۱۶، هدایت چلسی را بر عهده گرفت و از همان ابتدا به دنبال بیرون کشیدن خود از سایه نام مورینیو بود که پرافتخارترین سرمربی تیم لندنی با سه قهرمانی در لیگ برتر محسوب می‌شود. 

درگیری و کنار گذاشتن کاستا

اولین اشتباه بزرگ این مربی کنار گذاشتن دیگو کاستا مهاجم بداخلاق تیمش بود. زمان ثابت کرد این مربی اشتباه کرد و جانشین او یعنی آلوارو موراتا در چلسی موفق نبود. کاستا که با مورینیو قهرمان لیگ برتر شد، در اولین فصل کونته با این تیم بار دیگر قهرمان لیگ شد ولی در ادامه از سوی این مربی کنار گذاشته شد. این در حالی بود که کاستا با هواداران چلسی رابطه بسیار خوبی داشت.

درگیری‌های بی موقع با مورینیو

درگیری های لفظی کونته و مورینیو خیلی به ضرر دو مربی خصوصا کونته شد. تیم او برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تلاش می‌کرد ولی این درگیری باعث شده بود تمرکز تیم او از بین برود و مواردی چون تبانی تیم کونته در فوتبال ایتالیا بر سر زبان‌ها بیفتد. کونته حاشیه‌های زیادی برای چلسی ایجاد کرد که باعث نارضایتی مدیران این تیم شده بود. 

 فروش ماتیچ به تیم رقیب

چلسی در فصل اول در حالی که در رقابت‌های اروپایی حاضر نبود توانست قهرمان لیگ برتر شود ولی در فصل دوم برای این که این تیم تقویت شود، نیاز به خرید چند بازیکن بود ولی در همین موقع، نمانیا ماتیچ ستون تیم چلسی به تیم رقیب رفت.

عدم آینده نگری این مربی ایتالیایی در چلسی باعث شد تا وضعیت خیلی از بازیکنان تیم مشخص نباشد و حالا بعد از جام جهانی معلوم نیست تیبو کورتوا و ادن هازارد به عنوان دو بازیکن برجسته چلسی در این تیم بمانند یا خیر.