سه رئالی و دو بارسایی در میان هفت مدافع ارزشمند جهان

سه رئالی و دو بارسایی در میان هفت مدافع ارزشمند جهان

سایت رسمی فوتبالی - نیازی به گفتن نیست که در دنیای فوتبالی که مهاجمان و بازیکنان تهاجمی تمام توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند، گاهی زحمات مدافعان نادیده می ماند.

بسیار معتقد هستند که این بازیکنان در دفاع کارهای کثیفی انجام میدهند و جلوی پیشرفت بازیکنان بزرگ را می‌گیرند و از به ثمر رساندن گل‌های دیدنی جلوگیری می کنند و با زدن تکل های خطرناک زندگی ورزشی بسیاری از بازیکنان را به خطر می اندازند. چرا باید به چنین بازیکنانی احترام گذاشت؟

این بازیکنان به اندازه مهاجمان خطرناک در موفقیت تیم های خود اهمیت دارد. شاید بسیاری متوجه این موضوع نباشد اما اگر خود را در جای سرمربی قرار دهند به اهمیت این قضیه پی می‌برند.

سر الکس فرگوسن در این باره گفته است:" حمله باعث پیروزی در بازی می‌شود و دفاع شما را قهرمان می کند. "

در این مطلب ما ۷ مدافع برتر دنیای فوتبال را بررسی می کنیم.قیمت آنها در بازار با توجه به سن، ارزش آنها در بازار نقل و انتقالات، تیم هایی که خواهان آن هستند و میزان فروش پیراهن ها و با استفاده از سایت ترانسفرمارکت محاسبه شده است.

نکته: قیمت این بازیکن با توجه به قیمت واقعی آنها و نه دستمزدی که دریافت می‌کنند محاسبه شده است.

۷. مت هوملز - ۶۰ میلیون یورو

مت هوملز در چند سال اخیر با توجه به ثبات عملکردی که داشته خود را به عنوان یکی از بهترین دفاع وسط های جهان در بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند معرفی کرده است. 

هوملز فصل گذشته کار سختی در بایرن مونیخ پیش رو داشت چرا که دروازه بان اسطوره ای تیم مانوئل نویر از میانه ماه سپتامبر به دلیل مصدومیت زانو از میادین به دور بود.

با وجود این بازیکن تیم ملی آلمان باشگاه در این قضیه نداشت و توانست به خوبی شرایط را اداره کند. این بازیکن توانایی خوبی در کسب توپ دارد، از هوش تکنیکی برخوردار است، اعتماد به نفس و ذهنیت خوبی نیز دارد. علاوه بر این این بازیکن ۲۹ ساله به دلیل توانایی خوبی که در زدن ضربات سر دارد در ضربه های آزاد یک خطر جدی برای گلزنی به شمار می رود.

۶. مارسلو - ۶۰ میلیون یورو

این دفاع چپ برزیلی یکی از دلایل اصلی موفقیت و قهرمانی های رئال مادرید در چند سال اخیر بوده است. 

این بازیکن با این که مدافع است اما ذهنیت هجومی دارد و می‌تواند موقعیت‌های گل بسیاری برای تیم خود ایجاد کند و زمانی که تیم به گل احتیاج دارد می‌تواند پاس‌ گل‌های حساسی ارسال کند. به همین دلیل علاوه بر قرار گرفتن در خط دفاعی از ارکان اصلی تهاجمی رئال مادرید نیز به حساب می آید.

او در فصل اخیر ۵ گل برای رئال مادرید به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل نیز ارسال کرد که آمار بی نظیر برای یک مدافع به شمار می‌آید.

۵. یوردی آلبا - ۶۰ میلیون یورو

یوردی آلبا که در بین سه دفاع منتخب لوئیز انریکه حضور نداشت توانست با روی کار آمدن ارنستو والورده فصل جدیدی از حضور خود در بارسلونا را سپری کند.

این بازیکن در زمین رابطه خوبی با لیونل مسی آرژانتینی دارد که باعث شده بارسلونا بتواند به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند.

او با توجه به عملکرد خوب خود در دفاع و جدایی نیمار از بارسلونا این فرصت را پیدا کرد که بتواند در حمله نیز شرکت کند و همین امر باعث شد تا در فصل گذشته برای بارسلونا ۳ گل به ثمر برساند و ۱۱ پاس گل نیز بدهد.

۴. کولیبالی - ۶۰ میلیون یورو

کولیبالی به دلیل عملکرد درخشان خود در فصل گذشته برای ناپولی به شهرت رسید.

به جز این بازیکن سنگالی بسیاری دیگر از بازیکنان ناپولی نیز با توجه به عملکرد خوب این تیم در سری آ مورد توجه باشگاه‌های بزرگ قرار گرفتند. آنها تنها چند امتیاز کمتر از یوونتوس به دست آوردند و نتوانستند آن ها را از به دست آوردن هفتمین قهرمانی منع کنند.

این بازیکن ۲۷ ساله یکی از بهترین مدافعان حاضر در بازار نقل و انتقالات است انعطاف پذیری بسیار بالایی در پست های متفاوت دارد. او قدرت تاکتیکی بالایی دارد، در نبردهای هوایی پیروز است و از ارسال پاس خوبی نیز برخوردار است که به او اجازه بازی درخشان در سیستم تصاحب توپ ساری را داد.

با این که سنگال نتوانست به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا کند اما استعداد خوب این بازیکن از چشم بینندگان دور نماند و بدون شک او یکی از بهترین عملکردها را در این تیم داشت.

۳ دنی کارواخال - ۶۰ میلیون یورو

کارواخال بعد از مصدومیت ناراحت کننده ای که در انتهای فصل قبل داشت توانست با قدرت در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کرده و به میادین بازگردد.

این بازیکن اسپانیایی با نمایش خیره کننده ای که در چند سال اخیر برای رئال مادرید داشته خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیای مدرن فوتبال معرفی کرده است.

این بازیکن علاوه بر قدرت خود در خط دفاعی در سال‌های اخیر توانسته پاس‌های میلی‌متری و دقیقی برای مهاجمان این تیم نیز ارسال کند.

۲ - ساموئل اومتیتی - ۷۰ میلیون یورو

اومتیتی از زمان پیوستن به تیم بارسلونا خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان وسط جهان مطرح کرد.

این بازیکن در قهرمانی تیم ملی فرانسه در جام جهانی نیز نقش موثری داشت و گل این تیم در مرحله نیمه نهایی برابر بلژیک را به ثمر رساند که در پایان بازی اهمیت خود را نشان داد.

این بازیکن ۲۴ ساله پیش از امضای قرارداد خود با بارسلونا در یک میهمانی امضای خود را به هواداران ارائه داد تا پیوستن خود به این تیم را تایید کند.

۱ - رافائل واران - ۸۰ میلیون یورو

این مرد یک مدافع بی نظیر و تمام عیار است!

باران در جام جهانی ۹۸ یکی از بهترین قهرمانان تیم ملی فرانسه بود و توانست این تیم را به خوبی در راه رسیدن به فینال و قهرمانی هدایت کند.

این بازیکن ۲۵ ساله مانند یک دیوار مستحکم در خط دفاع فرانسه بود و اعتماد به نفس، پختگی و عملکرد او هر کسی را به یاد تعریف جنگجویان در متون شکسپیر می انداخت.

با توجه به اینکه واران تنها ۲۵ سال دارد و در اوج دوران حرفه ای خود به سر می‌برد شاید برای رئال مادرید سخت باشد که بتواند در سال‌های آینده این بازیکن را در تیم خود حفظ کند.