جام جهانی 2018 به روایت آمار؛ جام کوتاه‌قدها!

جام جهانی 2018 به روایت آمار؛ جام کوتاه‌قدها!

سایت رسمی فوتبالی - فیفا برخی از بهترین آمار و ارقام به جا مانده از جام جهانی 2018 روسیه را جمع آوری و منتشر کرده است.

مجموع قد برندگان توپ های طلا، نقره و برنز جام جهانی، 519 سانتی مترمی باشد.لوکا مودریچ 1.72 متر، ادن هازارد 1.73 متر و آنتوان گریزمان 1.74 متر !

این سه بازیکن پس از اسکیلاچی، ماتئوس و مارادونا (512 سانتی متر) که در سال 1990 جوایز را به نام خود ثبت کردند، کمترین میانگین قدی را دارند.

تقابل پرتغال و اروگوئه، جنگ اسکار تابارز و فرناندو سانتوس نیز بود. این دو مجموعا 135 سال و 3 ماه سن دارند و پیرترین زوج مربی برای یک مسابقه جام جهانی را ثبت کردند. رکورد قبلی باز هم اسکار تابارز را در یک سمت خود می دید اما حریفش در سال 2014، روی هاجسون انگلیسی بود که این دو مجموعا 124 سال و دو ماه را به ثبت رساندند.

ایوان پریشیچ با 72.5 کیلومتر دوندگی، بیشترین مسافت رو در این رقابت ها پیمود. توماس مولر با 84 کیلومتر دربرزیل و ژاوی با 80 کیلومتر در آفریقای جنوبی رکوردداران دوندگی در جام جهانی هستند.

آخرین بار که یک تیم موفق به جبران 2 گل خورده و پیروزی در آن بازی شده بود، سال 1970 و آلمان غربی بازمی گردد که پس از دریافت دو گل از انگلستان، در پایان با نتیجه 3-2 به برتری رسید.48 سال بعد اما بلژیکی ها نیز بازی 2-0 باخته مقابل ژاپن را با پیروزی 3-2 در دقایق پایانی عوض کردند.

40 سال از آخرین فینال جام جهانی که بازیکنی از بایرن مونیخ و اینترمیلان در آن حضور نداشتند میگذرد. تولیسو نماینده باواریایی ها . پریشیچ و بروزوویچ نماینده اینتری ها.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو وثبت رکوردی مشترک. این دو 21 ساعت و 10 دقیقه می باشد که نتوانستند در مراحل حذفی جام جهانی گلی به ثمر برسانند. مسی 8 بازی و رونالدو 6 بازی در این دور انجام دادند و هر دو با کنال احترام در امر گلزنی ناموفق بوده اند.

طلسم عدم برد تیم های آسیایی مقابل حریفانی از آمریکای جنوبی پس از 18 بازی و با برد 2-1 ژاپن مقابل کلمبیا شکسته شد.

دخیا بالاترین شانس برای کسب دستکش طلایی مسابقات را داشت ااما با عملکردی فاجعه بار، 6 گل در 4 مسابقه دریافت کرد و تنها 1 سیو از خود بر جای گذاشت.

12 گل به خودی در این جام به ثبت رسید که رکورد فرانسه 98 را تغییر داد(6گل).

عزیزبوهدالدوز مقابل ایران اتولین گل به خودی جام را به ثمر رساند. همچنین سرگی ایگناشویچ چند روز قبل از تولد 39 سالگی اش، تبدیل به مسن ترین گل به خودی زن تاریخ جام جهانی گشت. و ماریو مانژوکیچی که در فینال گه به خودی به ثمر رساند.

هری مگوآیر، مدافع سه شیرها 11 شوت روانه دروازه حریفان کرد. این در حالی است که گابریل ژسوس (10)،لوکا مودریچ(10)،گیلفی سیگوردسون(10)،رحیم استرلینگ(10)،رابرت لواندوفسکی(9)،فالکائو(8)،امباپه(8)، پل پوگبا(8)، آگوئرو(6 و دله علی(5) شوت راهی دروازه تیم های مقابل کرده اند. رکورددار شوت زنی در این جام نیمار(27)، کوتینیو و پریشیچ (22) بودند.

10 بازیکن متفاوت طی مسابقات 2018 برای بلژیک گل به ثمر رساندند و این تیم با رکورد تیم فرانسه 98 برابری کرد.

مکزیک برای هفتمین بار پیاپی در مرحله یک هشتم نهایی حذف می شود. در ماراتنی هفت و نیم ساعت مقابل برزیل، مکزیک گلی به ثمر نرسانده و 13 گل دریافت کرده است.

5 بازیکن جوان موفق شدند دو گل یا بیشتر در جام جهانی به ثمر برسانند که امباپه بعد از پله، پس از 60 سال موفق به قهرمانی در جام نیز شد. این بازیکن 19 ساله سومین بازیکن نوجوانی است که در فینال مسابقات حضور میابد. پله و برگومی پیش از این به این مهم دست یافته بودند.

دنیل سوباشیچ با 4 مهار پنالتی به دست آورد هارالد شوماخر آلمانی وسرجیو گوی کوچه آ آرژانتینی رسید.همچنین کرواسی به دومین تیم پس از انگلیس 1990 تبدیل شد که 3 بازی پیاپی 120 دقیقه در میدان حضور داشت.