مثلث طلایی برای رسیدن به جام (عکس)

مثلث طلایی برای رسیدن به جام (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، فرانسوی‌ها برای رسیدن به دومین قهرمانی جام جهانی ۲۰ سال صبر کردند ولی کسب این افتخار برای آنها با ایفای نقش سه ستاره‌ای که میانگین سنی آنها حدود ۲۳ سال است، به دست آمد؛ بازیکنانی که بعد از سپری کردن فصلی موفق در باشگاه‌های خود، در رقابت‌های ملی هم موثر ظاهر شدند تا به مهم‌ترین جام فوتبالی برسند.

آنتون گریزمان فصل را با نایب قهرمانی در لالیگا و قهرمانی در لیگ اروپا به پایان برد و ستاره اتلتیکو مادرید در کسب این عناوین بود که عملکردش او را در صدر فهرست خریدهای بارسلونا قرار داد، اما این مهاجم جوان یک روز قبل از شروع بازی‌های تیمش در جام جهانی تکلیفش برای ماندن در اتلتیکو را مشخص کرد تا با آرامش خاطری کارش در بازی‌های روسیه را ادامه دهد و همین کار او نتیجه مثبتی داشت.

گریزمان که پشت سر اولیویه ژیرو در ترکیب فرانسه قرار می‌گرفت و جزو معدود نفراتی بود که در هر هفت مسابقه خروس‌ها  در جام جهانی به‌عنوان یار ثابت بازی کرد، ۴ گل در این رقابت‌ها به ثمر رساند و دو پاس گل داد تا در رده دوم برترین گلزنان و رتبه اول مشترک بهترین پاسورها قرار بگیرد، اما نمایش درخشان او امشب با عملکردی خیره کننده در دیدار فینال برابر کرواسی تکمیل شد که او یک گل زد و روی دو گل دیگر تاثیر مستقیم داشت.

ستاره دیگر خروس‌ها را باید کیلیان امباپه دانست؛ وینگری که هنوز دو دهه زندگی را تجربه نکرده ولی مثل سرعت‌های مهار نشدنی که توپ را با فاصله از خود می‌اندازد و استارت می‌زند، افتخار جمع می‌کند و قیمت خود را بالاتر می‌برد و با دریافت جایزه بهترین بازیکن جوان جام جهانی، بیشتر از همیشه توانسته خود را بر سر زبان‌ها بیاندازد.

پسر طلایی سال ۲۰۱۷ در دو فصل اخیر همراه موناکو و پاری سن ژرمن به قهرمانی رسیده و یک جام قهرمانی حذفی فرانسه را هم در کارنامه دارد ولی نمایش چشمگیر او در جام جهانی و به ویژه مسابقات مراحل حذفی و فینال منجر به این شد که چهار گل بزند، یک پنالتی بگیرد و نقش مهمی در قهرمانی جام جهانی خروس‌ها داشته باشد تا حالا بیش از قبل مسؤولان رئال مادرید را به خود جلب کند.

گل فنی و استثنایی پای چپ پل پوگبا در بازی فینال جام جهانی برابر کرواسی، مهر تاییدی به بازی های درخشان او در این رقابت‌ها بود؛ این هافبک میانی که به غیر از سومین مسابقه گروهی برابر دانمارک در تمام بازی‌ها یار ثابت بود و پایه گذار گل‌های تیمش می‌شد، بهترین عملکردش را به موقع ارائه داد تا جام را به خانه ببرند.

بدون تردید بیشترین تاثیر ثبت دومین ستاره روی پیراهن خروس‌ها را مثلث MPG داشتند و مطمئنا اگر آنتون گریزمان با تجربه، کیلیان امباپه آینده‌دار و پل پوگبا بازی‌ساز نبودند، این افتخار برای فرانسوی‌ها به دست نمی‌آمد.