از فرش به عرش همراه با دالیچ (عکس)

از فرش به عرش همراه با دالیچ (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، این مربی جوان که بعد از کار در لیگ امارات و تیم العین خانه نشینی را تجربه کرد و دیگر در تیمی مشغول به کار نشد، حالا تبدیل به یکی از قهرمانان کرواسی شده است. 


کروات‌ها با هدایت آنته چاچیچ در مرحله مقدماتی جام جهانی بعد از تیم ملی ایسلند در رده دوم قرار گرفتند و با راهیابی به مرحله پلی آف رو در روی یونان قرار گرفتند. در همین راستا سران فدراسیون فوتبال کرواسی بعد از باخت تحقیرآمیز به ایسلند چاچیچ را برکنار کردند و زلاتکو دالیچ را بر مسند مربیگری تیم ملی کشورشان نشاندند. 


می‌توان گفت که این مربی جوان از ابتدا ماموریت بسیار خطرناکی را بر عهده داشت و آن چیزی نبود جز صعود به جام جهانی 2018 . کرواسی با هدایت دالیچ مقابل یونان قرار گرفت و توانست در بازی رفت و برگشت با نتیجه قاطع 4-1 دیگر تیم اروپایی را شکست دهد و خود را به روسیه برساند. 


با شروع جام جهانی کمتر کسی کرواسی را یکی از مدعیان جام جهانی می‌دانست. حتی برخی معتقد بودند آن‌ها توانایی صعود از گروه خود را ندارند. اما کروات‌ها در دیدار اول برابر نیجریه قرار گرفتند و با ارائه یک نمایش برتر اولین سه امتیاز را دشت کردند. اما اوج کار آن‌ها مسابقه با آرژانتین بود. این تیم با اتکا به تاکتیک برتر خود مسی و یارانش را در هم کوبید و حضور در مرحله حذفی جام جهانی را تجربه کرد. 


زلاتکو دالیچ با بهره گیری از نبوغ ذاتی خود علاوه بر اینکه توانست یک انعطاف تاکتیکی در کرواسی ایجاد کند، یک همدلی و حس جنگجویی را در آن‌ها به وجود آورد به طوری که کروات‌ها در دو بازی مرحله حذفی بازی باخته را با برد عوض کردند و به فینال جام جهانی صعود کردند و حالا تیم دوم جهان به حساب می‌آیند. 


حالا همگان برای کرواسی که حاصل دست رنج دالیچ است احترام قائل هستند و از الان آن‌ها را یکی از مدعیان یورو 2020 می‌دانند.