تکلیف بیرانوند تا دو روز آینده مشخص می‌شود

تکلیف بیرانوند تا دو روز آینده مشخص می‌شود

به گزارش" ورزش سه" علیرضا بیرانوند در رقابت های جام جهانی یکی ازبهترین های تیم ملی و به نوعی ستاره این تیم بود.

او در سه بازی تیم ملی در جام جهانی تنها دو گل خورد و پنالتی کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن و گلزن حال حاضر فوتبال جهان را گرفت.

بازی های درخشان بیرانوند و شرایط سنی مناسبش باعث شده تا بعد از جام جهانی او با پیشنهاداتی از سوی تیم های اروپایی مواجه شود و حالا کار باشگاه پرسپولیس برای حفظ دروازه بانش دشوارتر از قبل شده است. این درست است که بیرانوند هنوز سه سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد اما پیشنهادات چشمگیر اروپایی و پولی که باشگاه پرسپولیس از این انتقال به دست می آورد این جدایی را محتمل تر کرده است. اما موضوع مهم این است که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم است و در صورت جدایی بیرانوند باید نیم فصل را با دو دروازه بان به نام های بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویشوند ادامه دهد.


معادله بیرانوند و پرسپولیس


اما ماجرای بیرانوند و پرسپولیس امروز یک معادله دشوار شده است. برانکو ایوانکوویچ از مسئولان باشگاه خواسته بیرانوند را حفظ کنند و از طرفی شاید دیگر کمتر پیش بیاید که چنین پیشنهادات خوبی برای او برسد. هنوز تب و تاب جام جهانی است و شاید این بهترین فرصت برای پاسخ دادن به پیشنهادات خارجی باشد. امروز نماینده تام الاختیار علیرضا بیرانوند از صبح و بیش از 4 ساعت در باشگاه پرسپولیس با حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل این باشگاه جلسه ای را در این رابطه برگزار کرد. جلسه ای که در نهایت نتیجه قطعی از آن استخراج نشد هرچند به دلیل آنکه زمان در این برهه اهمیت دارد ظرف یکی دوروز آینده تکلیف نهایی این بازیکن هم مشخص خواهد شد. اما همانطور که گفته شد در این جلسه هیچ نتیجه قطعی درباره جدایی و یا ماندن دروازه بان ملی پوش به دست نیامد.


پرسپولیس یا اروپا


آنچه مشخص است اینکه بیرانوند فصل آینده را یا با پرسپولیس شروع می کند یا در تیمی مطرح از اروپا توپ خواهد زد. این را نماینده تام الاختیار و نزدیکترین فرد از این منظر به بیرانوند می گوید. همچنین گفته می شود این دروازه بان پیشنهادهای 2 تا 3 میلیون یورویی از چند باشگاه اروپایی دارد و این نه تنها به معنای یک قرارداد مالی و البته حرفه ای خوب است بلکه می تواند سودخوبی را هم نصیب پرسپولیس بکند. بدشانسی بیرانوند و پرسپولیس محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی است. با این وجودو با آنکه تلاش می شود که نام تیم های خواهان بیرانوند لو نرود اما خبرهایی وجود دارد. معتبرترین اخبار حاکی است که دیناموکیف، دو تیم سرشناس ترکیه ای ، تیمی از ایتالیا، سوئیس، یونان و تیم اول لیگ بلژیک(احتمالا اف سی بروژ) تیم هایی هستند که پیشنهاداتی برای جذب دروازه بان پرسپولیس دارند. جذاب ترین انتخاب ها برای بیرانوند تا اکنون دیناموکیف و دو تیم مطرح ترکیه ای هستند هرچند حضور بیرانوند در لیگ ایتالیا به واسطه حضور کریس رونالدو نیز می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد.


موانع بزرگ


اولین مانع بزرگ بر سر راه انتقال بیرانوند قراردادش با پرسپولیس و نیاز این تیم به دروازه بانش است. بوژیدار رادوشوویچ در دو فصلی که در پرسپولیس حضور داشته تنها در 10 بازی برای پرسپولیس به میدان رفته ، 6 گل خورده و 4 کلین شیت داشته است. او در مجموع 810 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و هنوز مشخص نیست آیا می تواند یک دروازه بان اصلی برای تیمی باشد که می خواهد از دو عنوان قهرمانی اش دفاع کند. ابوالفضل درویشوند دروازه بان سوم پرسپولیس نیز در دوفصلی که در این تیم بوده در هیچ مسابقه ای بازی نکرده است. همه این ها نشان می دهد پرسپولیس در صورت رفتن بیرانوند ممکن است در خط دروازه با مشکلاتی مواجه شود. اما نکته دیگر این است که اصولا بازیکنی که می خواهد به سطحی بالاتر برود و البته قرارداد بهتری ببندد در صورتی که به هدفش نرسد ممکن است از لحاظ روحی و انگیزشی دچار افت شود. نکته مهم دیگر این است که با وجود آنکه پرسپولیسی ها حاضر هستند که بیرانوند را در نیم فصل به باشگاهی دیگر واگذار کنند اما باشگاه هایی که این دروازه بان را می خواهند تا الان حاضر به قبول این موضوع نشده اند. با تمام این اوصاف تکلیف بیرانوند و ادامه یا عدم حضورش در پرسپولیس ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد.