ترکیب برتر جوان‌های جام جهانی؛ امباپه در کنار استرلینگ

ترکیب برتر جوان‌های جام جهانی؛ امباپه در کنار استرلینگ

سایت رسمی فوتبالی - جایزه بهترین بازیکن جوان فیفا که اولین بار در سال 2006 اهدا شد، معمولا به بهترین بازیکن زیر 23 سال داده می شود. این بار شکی در برنده این جایزه نیست.

کیلیان امباپه تا دسامبر امسال 20 ساله نمی شود اما این مهاجم فرانسوی ستاره بی چون و چرای جام جهانی 2018 بود و مطمئنا جا پای لوکاس پودولسکی، برنده این جایزه در 2006، توماس مولر در 2010 و پاول پوگبا، هم تیمی خودر در تیم ملی فرانسه، در 2014 خواهد گذاشت. اما سایر بازیکنان جوانی که در روسیه درخشیدند چه کسانی بودند؟ ما یک ترکیب یازده نفره از این ستاره های جوان انتخاب کردیم.

فرانسیس اوزوهو / نیجریه

اوزوهو در کنار موعظ حسن از تونس دو دروازه بان زیر 23 سال حاضر در این جام جهانی بودند. علیرغم حذف نیجریه از مرحله گروهی، این بازیکن اولین رقابت بزرگ خود در سطح جهانی را تجربه کرد و عملکرد خوبی داشت. اوزوهو در چهار گلی که در شکست برابر کرواسی و آرژانتین دریافت کرد تقریبا بی تقصیر بود و بدون شک با بالا رفتن سن پیشرفت خواهد کرد. قدم بعدی برای او کسب تجربه در دیپورتیوو لاکرونیا است که بیشتر فصل را روی نیمکت آن گذراند.

یری مینا / کلمبیا

سه گل در سه مسابقه در جام جهانی رکوردی است که یک مهاجم می تواند به آن افتخار کند، بنابراین برای یک مدافع این آمار رکوردی بی نظیر محسوب می شود. مینا زوج دفاعی خوبی با داوینسون سانچز بود. ضربه سر مینا در بازی برابر لهستان و سنگال و گل تساوی بخش لحظه آخر او در برابر انگلیس برای این تیم بسیاری حیاتی بود. اورتون در بین باشگاه هایی است که اگر بارسلونا اجازه بدهد، خواهان به خدمت گرفتن اوست. 

خوزه ماریا خیمنز / اروگوئه

بازی در کنار دیه گو گودین در باشگاه و تیم ملی به او کمک کرده که یکی از بهترین مدافعان جوان دنیا شود و با چند عملکرد بی نظیر در روسیه این شهرت را افزایش دهد. گل دقیقه آخری مصر تیم اروگوئه را تحت تاثیر قرار دارد و اشک های او پیش از شکست در برابر فرانسه در یک چهارم نهایی نیز یکی از خاطرات به یاد ماندنی او از این رقابت هاست. خیمنز با وجود اینکه تا ماه ژانویه 24 ساله نخواهد شد، 50 بازی ملی در کارنامه دارد.

مانوئل آکانجی / سوییس

حذف یکی از بهترین بازیکنان جوان از جام جهانی بسیار ظالمانه است. گل امیل فورسبرگ سوئد را به دیدار مرحله یک چهارم نهایی با انگلیس فرستاد تا آکانجی تنها فرصت حضور در 4 بازی در روسیه را به دست بیاورد. این بازیکن در ژانویه امسال با قراردادی به ارزش 18 میلیون یورو از باشگاه بازل سوییس به بورسیا دورتموند رفت.  او با استایل خوب و زمان بندی مناسب در تکل زدن نقش موثری در تساوی 1 – 1 برابر برزیل داشت.

بنجامین پاوارد / فرانسه

مدافع اشتوتگارت که پیش از جام جهانی ناشناخته بود بازی های ارزشمندی برای فرانسه انجام داد و عملکرد خوب خود را با یک گل بی نظیر از بیرون محوطه جریمه در بازی برابر آرژانتین در مرحله یک هشتم تکمیل کرد. با تردیدهایی که درباره آمادگی جبرئیل سیسه وجود داشت، این بازیکن 22 ساله در منطقه راست زمین بسیار موفق عمکل کرد و به کیلیان امباپه اجازه می داد تا به حمله اضافه شود. او که با رقم تنها 4 میلیون پوند در سال 2016 از لیل به اشتوتگارت رفت توجه منچسترسیتی، رئال مادرید و بایرن مونیخ را به خود جلب کرده و به نظر می رسد حالا ارزش او به 30 میلیون پوند رسیده باشد.

لوکاس توریرا / اروگوئه

این بازیکن که با مبلغ 22 میلیون پوند از سمپدوریا به آرسنال رفته بود، جام جهانی را روی نیمکت آغاز کرد اما عملکردش در برابر روسیه در بازی سوم مرحله گروهی اوسکار تابارز را قانع کرد که ارزش حضور در ترکیب اصلی را دارد. این هافبک توانایی تاثیرگذاری بر بازی در هر دو سوی زمین را دارد. این بزیکن 22 ساله سه سال پیش وارد لیگ های اروپایی شد و بیش از 100 بازی در ایتالیا انجام داده است. عملکرد او در پیروزی مرحله یک هشتم برابر پرتغال – که شامل یک تکل و تصاحب توپ از کریستیانو رونالدو نیز می شد – واقعا بی نظیر بود. 

رودریگو بنتانکور / اروگوئه

او از زمان بستن قرارداد با یوونتوس که این تیم را مجبور کرد تا کارلوس توز را به عنوان بخشی از قرارداد در سال 2015 به بوکاجونیورز بفروشد، خود را به عنوان ستاره جدید دنیای فوتبال مطرح کرد. این هافبک با عملکردهای بی نظیری در قلب تیم با استعداد اروگوئه به این رقابت ها آمد. به نظر می رسد با پاسکاری بسیار خوب و سبک بازی خاص این بازیکن تنها زمان لازم است که او به بازیکن ثابت یوونتوس تبدیل شود. بنتانکور فصل گذشته تنها در 20 بازی در سری آ برای قهرمان این رقابت ها به میدان رفت.

لوکاس هرناندز / فرانسه

بازیکن اتلتیکو مادرید خودش را به عنوان یک دفاع قابل اعتماد در فرانسه معرفی کرده و پست دفاع چپ را در سیستم دیدیه دشام به خود اختصاص داده است. فرانسه در این رقابت ها تنها 4 گل دریافت کرده و سرعت خوب او در کنار حضور ساموئل اومتیتی و رافائل واران در این امر بی تاثیر نبوده است. هرناندز پیش از جام جهانی قرارداد خود با اتلتیکو را تمدید کرد و به نظر می رسد که در طولانی مدت جانشین گودین باشد.

هیروینگ لوزانو / مکزیک

لوزانو که در پیروزی اول برابر آلمان بی نظیر بود و گل برتری مکزیک را به ثمر رساند، همواره یکی از بازیکنان خطرناک مکزیک بود. هرچند آنها نتوانستند آغاز شگفت انگیز خود در برابر مدافع عنوان قهرمانی را در طول مسابقات تکرار کنند. سرعت او برای تمامی حریفان دردسرساز است و نشان می دهد که چرا این بازیکن 22 ساله قصد دارد در این تابستان پی اس وی آیندهوون را ترک کند. عملکرد او در فصل گذشته با 17 گل و 8   پاس گل باعث شده تا منچستریونایتد در پی به خدمت گرفتن این بازیکن که نام مستعارش چاکی است، باشد.

کیلیان امباپه / فرانسه

با توجه به اینکه این بازیکن 3 سال از بیشتر بازیکنان این لیست جوان تر است، دستاوردهای فوق ستاره جدید فرانسه بی نظیر است. ار دوندگی بی امان از محوطه جریمه خودی تا گرفتن پنالتی در برابر آرژانتین گرفته تا توانایی بی نظیر در برابر بلژیک که یان ورتانگن را جا گذاشت. امباپه در مرحله حذفی بی نظیر بوده و از همین حالا یکی از نامزدهای اصلی دریافت توپ طلا در سال های آینده خواهد بود. باشگاه آینده او می تواند رئال مادرید باشد که به دنبال جانشین کریستیانو رونالدو است و به نظر می رسد که امباپه در هر باشگاهی بازی کند، موفق است.

رحیم استرلیگ / انگلیس

بسیاری از هواداران انگلیس از عملکرد این بازیکن در مرحله گروهی انتقاد می کردند اما استرلینگ توانایی درخشان خود را در دیدار برابر کلمبیا پیش از درخشش در بازی سوئد و کرواسی نشان داد. حتی با وجود این که کمبود قدرت تمام کنندگی در این بازیکن مسئله مهمی است اما سرعت و توانایی این بازیکن 23 ساله برای تیم ساوت گیت موقعیت های حیاتی را ایجاد کرد که جای آن بعد از شکست آن در نیمه نهایی خالی خواهد بود. اما او حالا با چالشی جدید از سوی ریاض محرز برای جایگاهش در منچسترسیتی مواجه است.

تعویض ها

موعظ حسن / تونس – داوینسون سانچز / کلمبیا – موسه واگه / سنگال – اشرف حکیمی / مراکش – اونکارو اوتبو / نیجریه – سرگئی میلینکویچ – ساویک / صربستان – الکساندر گولوین / روسیه – جولیان برنت / آلمان – اسماعیل سار / سنگال