پنج بازیکنی که در بارسلونا نابود شدند

پنج بازیکنی که در بارسلونا نابود شدند

سایت رسمی فوتبالی - انتقال به نیوکمپ مانند فتح یک قله در زندگی حرفه ای هر بازیکنی به شمار می رود. این موضوع درست است اما درباره تمام بازیکنان صدق نمی کند. لاماسیا یکی از مشهورترین آکادمی های فوتبال در دنیای فوتبال است که می تواند پشتوانه بسیاری از موفقیت ها بارسلونا باشد.

به گزارش فوتبالی، در طول سال ها، این موسسه چند نفر از بهترین استعدادهای فوتبال در جهان را معرفی کرده که شامل بازیکنانی مانند آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز، جرارد پیکه، کارلوس پویول و البته لیونل مسی بودند.این محصولات به بارسلونا کمک کردند تا تصویری تازه از باشگاه ارائه دهند. به همین دلیل انتقال به بارسا برای هر بازیکنی اغوا کننده بود و به معنی شهرت و احترامی بود که این باشگاه به بازیکنانش هدیه می کرد.

در حالی که بیشتر بازیکنانی که به نیوکمپ می رفتند افتخاری افسانه ای برای خود می آفریدند، این موضوع برای همه صدق نمی کرد.مثال هایی از بازیکنانی که در بارسلونا شکست خوردند و پس از آن زندگی حرفه ای خود را تقریبا از دست دادند نیز وجود دارد.به پنج نفر از این بازیکنان بدشانس نگاهی می اندازیم.

5. داگلاس

بارسلونا در سال 2014 تصمیم گرفت که داگلاس را با یک قرارداد 5 ساله به عنوان جانشین دنی آلوز که به انتهای دوران بازی خود نزدیک می شد، از سائوپائولو به خدمت بگیرد.این بازیکن برزیلی نتوانست در ترکیب جای بگیرد و خیلی زود بعد از دنی آلوز و مارتین مونتویا تبدیل به سومین گزینه این تیم برای دفاع راست شد. در اولین فصل حضور او در این باشگاه، داگلاس تنها در دو بازی در لالیگا برای این تیم به میدان رفت. رکوردی که فصل بعد تبدیل به یک بازی شد.

در فصل 17 – 2016 این بازیکن برزیلی به صورت قرضی برای یک فصل به اسپورتینگ خیخون رفت. داگلاس در 21 بازی برای این تیم به میدان رفت اما نتوانست به آنها برای ماندن در لالیگا کمک کند.وقتی او برگشت، بار دیگر به صورت قرضی به قهرمان پرتغال، بنفیکا، رفت. داگلاس در این تیم نتوانست موفقیتی به دست بیاورد و تنها 2 بازی در لیگ برای این تیم انجام داد.

4. آلن هلیلویچ

هلیلویچ از زمان پیوستن به بارسلونا در سال 2014 مانند یک خانه به دوش زندگی کرده و هر سال از باشگاهی به باشگاه دیگر رفته است.این بازیکن کروات در می 2014 از دینامو زاگراب با قرارداد 2.2 میلیون یورویی به این تیم پیوست. در فصل اول حضورش برای تیم بارسلونای بی به میدان رفت و در 30 بازی 4 گل به ثمر رساند.تنها حضور او در تیم اول در برابر الچه در تاریخ 15 ژانویه 2015 بود که در 28 دقیقه پایانی به میدان آمد.

او فصل بعد به صورت قرضی به اسپورتنیگ خیخون رفت و توانست در 36 بازی برای این تیم به میدان رفته و 3 گل نیز بزند. با این حالا بارسلونا فصل بعد او را به هامبورگ واگذار کرد.هلیلویچ 6 بازی برای این باشگاه آلمانی انجام داد اما فصل بعد دوباره به لالیگا برگشت و این بار به لاس پالماس رفت. در 18 ماهی که او در این باشگاه اسپانیایی حضور داشت، در 39 بازی به میدان رفت اما نتوانست در فصل 18 -2017 این تیم را در لالیگا نگه دارد.انتقال به تیم آث میلان در سری آ ایتالیا که در سوم جولای 2018 اتفاق افتاد شاید بتواند زندگی حرفه این این بازیکن 22 ساله را نجات دهد.

3. الکس سانگ

عملکرد بسیار عالی برای آرسنال در لیگ برتر، بارسلونا را معتقد کرد که در آگوست 2012 الکس سانگ را با مبلغ 15 میلیون پوند به خدمت بگیرد.این بازیکن کامرانی زمان سختی برای عادت کردن به سبک بازی بارسلونا گذراند و در آخر نیز نتوانست جایی در ترکیب پیدا کند و به صورت قرضی به تیم وستهام یونایتد در لیگ برتر انگلیس رفت.او در دو سال حضورش در این باشگاه انگلیسی در فصل 16 – 2015، 46 بازی برای این تیم انجام داد و دچار مصدومیت نیز شد.او بعد از 18 ماه بازی برای روبین کازان، از انتهای ژانویه 2018 بازیکن آزاد به شمار می رود.

2. آردا توران

آردا توران تحت هدایت دیه گو سیمئونه در اتلتیکو مادرید توانست خودش را به عنوان یک هافبک تهاجمی با استعداد مطرح کند. بارسلونا در جولای 2015 رسما به خدمت گرفتن توران را با مبلغ 34 میلیون یورو اعلام کرد.او توانست در پست خود در این باشگاه بدرخشد و خیلی زود مجبور به ترک آنجا شد. در فصل اول حضور توران در این تیم، این بازیکن ترک 18 بازی در لالیگا انجام داد که در بیشتر آنها به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد.

این بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی فصل 18 – 2017 به صورت قرضی به تیم باشاک شهیر استانبول رفت. از آن زمان او موفق شده در 11 بازی سوپر لیگ ترکیه به میدان برود و دو گل نیز به ثمر برساند.

1 . ابراهیم آفلای

آفلای بعد از نمایش های تاثیرگذار خود در پی اس وی آیندهوون مورد توجه پپ گواردیولا قرار گرفت و این مربی اسپانیایی در سال 2011 خواهان حضور او در تیم خود شد. این بازیکن که حالا 32 ساله است نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در چهار سال حضور خود در باشگاه تنها دو گل به ثمر رساند.در این مدت بار به صورت قرضی به شالکه و المپیاکوس رفت. آفلای در سال 2015 از بارسلونا جدا شد و به لیگ برتر انگلیس و تیم استوک سیتی نقل مکان کرد. 

فصل اول حضور این بازیکن در این تیم بی نظیر بود اما عملکرد این بازیکن در فصل 17 – 2016 و 18 – 2017 پایین تر از حد انتظار بود. در این فصل پائول لمبرت، سرمربی این تیم، این بازیکن را کنار گذاشت تا دوران حرفه ای فوتبال او به پایان برسد.