سریع‌ترین بازیکنان جهان را بشناسید

سریع‌ترین بازیکنان جهان را بشناسید

سایت رسمی فوتبالی - در این جام جهانی تا به حال سرعت زیادی را در بازی ها شاهد بودیم. آماردوندگی هر بازیکن توسط فیفا در جام جهانی 2018 روسیه ثبت شده است.

بعضی از سریعترین بازیکنان در جهان مانند کیلیان امباپه، لیونل مسی، نیمار، عثمان دمبله، رحیم استرلینگ و مارکوس راشفورد حتی در بین ده بازیکن برتر نیز حضور ندارند. در حالی که همه فکر می کردند که امباپه در صدر این لیست قرار دارد، او حتی در بین 20 بازیکن برتر نیز نیست.

انگلیس در جمع 20 بازیکن سریع جام، 4 نماینده دارد که بیشتر از هر کشور دیگری در جام جهانی است. همچنین هیچ بازیکنی از تیم هایی مانند آرژانتین، آلمان، فرانسه و بلژیک نیز در جمع 20 بازیکن برتر حضور ندارند.

فیفا لیست 20 بازیکن سریع جام جهانی 2018 را منتشر کرده و ما به بررسی 5 بازیکن اول این لیست می پردازیم.

سایر بازیکنان با سرعت بیش از 33 کیلومتر بر ساعت در بین 20 بازیکن برتر: ماشیچ ریبوس / لهستان – مارکینیوش / برزیل – الکساندر گولوین / روسیه – دنی کارواخال / اسپانیا – هیروینگ لوزانو / مکزیک – هیچان هوانگ / کره جنوبی – روبی کروس / استرالیا – مارکوس آرنا / کاستاریکا – خوان کوادرادو / کلمبیا – متیو لکی /  استرالیا – رحیم استرلینگ / انگلیس – بارتوش برزینسکی / لهستان – یوهان موخیکا / کلمبیا – مارکوس راشفورد / انگلیس

5. کایل واکر ( انگلیس ) و ژسه لینگارد ( انگلیس ) – 33.5 کیلومتر بر ساعت ( مشترک )

سه شیرها به نیمه نهایی جام جهانی رسیدند. آنها در یک چهارم نهایی سوئد را با نتیجه 2 – 0 شکست دادند تا به جمع چهار تیم برتر صعود کنند. هری کن هفت گل در این رقابت ها به ثمر رسانده است.

هم تیمی های کین، کایل واکر و ژسه لینگارد، در این جام جهانی عملکردی استثنائی داشته اند. لینگارد در این جام جهانی بسیار پر انژی و غیرقابل پیش بینی بوده و موقعیت های زیادی را برای تیم ساوت گیت به وجود آورده است. او یک گل به ثمر رسانده و یک پاس گل نیز ارسال کرده است.

کایل واکر نیز در خط دفاع عملکردی خوبی داشته و انسجام دفاعی را برای انگلیس به ارمغان آورده است. هر دوی این بازیکنان توانستند سرعت بی نظیری در این رقابت ها داشته باشند و رکورد 33.5 کیلومتر بر ساعت را ثبت کنند.

4. سانتیاگو آریاس ( کلمبیا ) – 33.6 کیلومتر بر ساعت

با وجود اینکه کلمبیا از این رقابت ها حذف شده اما بازیکن 26 ساله پی اس وی آیندهوون سرعت برق آسایی در این مسابقات داشته است. او یکی از بهترین دفاع های هلند با سه گل و 5 پاس گل در فصل 2018 – 2017 بوده است.

سانتیاگو آریاس، دفاع راست پی اس وی، چهارمین بازیکن سریع در روسیه بود. او در جریان بازی با انگلیس در مرحله یک هشتم به سرعت 33.6 کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

آریاس در تمام بازی های کلمبیا در جام جهانی 2018 در ترکیب اصلی حضور داشت. ناپولی و یوونتوس خواهان به خدمت گرفتن ستاره پی اس وی در این تابستان هستند.

3. لوییس ادوینکولا ( پرو ) – 33.8 کیلومتر بر ساعت

دفاع راست پرو، لوییس ادوینکولا، به عنوان سومین بازیکن پر سرعت در جام جهانی انتخاب شد. این بازیکن 28 ساله در جریان باخت 1 – 0 این تیم برابر دانمارک در اولین دیدار مرحله گروهی این رکورد را به ثبت رساند.

لوییس ادوینکولا در بازی برابر شیوا در لیگ ام ایکس به سرعت 36.15 کیلومتر بر ساعت نیز رسیده و رکورد گرت بیل به عنوان سریعترین بازیکن جهان را شکسته بود. او می تواند 68.5 متر را در 6.82 ثانیه بدود.

ادوینکولا در تمام بازی ها برای پرو به میدان رفت و حتی یک دقیقه را نیز از دست نداد. این بازیکن پرویی در حال حاضر برای تیم لوبوس در لیگ برتر مکزیک بازی می کند.

2. آنته ربیچ( کرواسی ) – 34 کیلومتر بر ساعت ( مشترک )

آنته ربیچ  یکی از دو بازیکنی است که توانست در جام جهانی به سرعت 34 کیلومتر بر ساعت برسد. این رکورد در تساوی 1 – 1 کرواسی برابر دانمارک در مرحله یک هشتم نهایی به ثبت رسید.

این بازیکن 24 ساله در دیدار برابر نیجریه در مرحله گروهی نیز رکورد 33.3 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. ربیک یکی از بهترین بازیکنان کرواسی در این مسابقات بوده است. او در نقش وینگر راست، بازی درخشانی در راه رسیدن کرواسی به نیمه نهایی از خود به نمایش گذاشته است. 

ستاره اینتراخت فرانکفورت سرعت بی نظیری در روسیه از خود نشان داده و بارها مدافعان حریف را دچار مشکل کرده است. او یک گل به ثمر رسانده و رکورد 3.3 دریبل در هر بازی را از خود به جای گذاشته است.

1 . کریستیانو رونالدو ( پرتغال ) – 34 کیلومتر بر ساعت ( مشترک )

رونالدو علیرغم سن بالا، در صدر جدول پر سرعت ترین بازیکنان جام جهانی قرار دارد. پرتغال از این رقابت ها حذف شد اما رونالدو عملکرد خوبی داشت.

کریستیانو رونالدو موفق شد سریعترین دوندگی در این جام جهانی را به ثبت برساند. این بازیکن 33 ساله رئال مادرید در تساوی 3 – 3 اسپانیا و پرتغال در اولین دیدار مرحله گروهی سرعت 34 کیلومتر بر ساعت را از خود به جای گذاشت. رونالدو در این بازی هت تریک نیز کرد .

او چهار گل در این مسابقات به ثمر رساند اما حمایت لازم از سوی هم تیمی هایش برای بیشتر شدن این آمار صورت نگرفت. بعد از حذف از جام جهانی، رونالدو در حال حاضر در لیست بهترین گلزنان بازی های ملی در رتبه دوم قرار دارد.